• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • lill111
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-18 18:48:39 följande:

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

Vi har valt ava Riga:))
  • UndrandeSökare

Hoppas jag kan hoppa in!

Aldrig gravidet..

Välkommen till tråden. När jag och min man skulle välja klinik så kollade jag på flera kliniker men många verkade missnöjda med ivfRiga och fler verkade nöjda med AvaRiga så därför valde vi AvaRiga.

Vi är nöjda med dem, men de är inte så duktiga på immunproblem och koagulationssjukdomar som är mitt problem. Jag och min man har gjort dubbeldonation hos AvaRiga, har du några frågor om kliniken så hör av dig.
  • Blomsterkvasten

Tack! Vi vet väl inte riktigt vad vårt problem är.. inte ens 5dagars blastocyster fäster. Som vi fick i Helsingfors. Läkarna där verkar inte heller veta. Suck.

Men känns som att ava Riga är ett alternativ för vår fortsättning på denna oändliga resa..

• UndrandeSökare
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-19 18:50:16 följande:

Tack! Vi vet väl inte riktigt vad vårt problem är.. inte ens 5dagars blastocyster fäster. Som vi fick i Helsingfors. Läkarna där verkar inte heller veta. Suck.

Men känns som att ava Riga är ett alternativ för vår fortsättning på denna oändliga resa..

Välkommen till tråden.

Har du fått testa kortisontabletter för att lugna ditt immunförsvar? Överaktivt immunförsvar kan vara en anledning till varför inte embryon fäster.

Jag har själv gjort en immunutredning på Life clinic i Aten pgr av det.
  • Blomsterkvasten
    UndrandeSökare skrev 2017-12-19 18:58:25 följande:

Välkommen till tråden.

Har du fått testa kortisontabletter för att lugna ditt immunförsvar? Överaktivt immunförsvar kan vara en anledning till varför inte embryon fäster.

Jag har själv gjort en immunutredning på Life clinic i Aten pgr av det.

Nej, det har jag inte. Jag är väldigt sällan sjuk, tecken på överaktivt immunförsvar kanske?
  • UndrandeSökare
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-19 19:27:46 följande:

Nej, det har jag inte. Jag är väldigt sällan sjuk, tecken på överaktivt immunförsvar kanske?

Ja, det kan det vara. En del av Atentjejerna säger att de aldrig bli sjuka.

Immunproblem kan ytrra sig i att man endera bara får minus eller får upprepade missfall.

Jag får upprepade missfall, men missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. På Life clinic i Aten fick jag en mycket bättre utredning och fick veta att jag har immunproblem och en koagulationssjukdom som heter Antifosfolipidsyndrom, som ger proppar i moderkakan och embryot dör av näringsbrist och det blir missfall.

Du är varmt välkommen till Atentråden om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • lill111

Hoppas jag kan hoppa in!

Aldrig gravidet..

Ava st Petersburg lutar det åt just nu - efter lite mer efterforskning...:)
  • smurfen 11

Hoppas jag kan hoppa in!

Aldrig gravidet..

Vi har valt Invimed i Polen, ca 45000 för 12 frysta ägg, som tinas och sen befruktas. Där får man se bilder på donatorn, och få info om ögonfärg, hårfärg, intressen mm.

Även varit i kontakt med Ava Riga, ocgh de verkar bra, men tänker också, det är så många som väljer dom, har de verkligen tid för alla, att man verkligen får den personliga hjälpen menar jag... 
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2017-12-20 10:33:45 följande:

Vi har valt Invimed i Polen, ca 45000 för 12 frysta ägg, som tinas och sen befruktas. Där får man se bilder på donatorn, och få info om ögonfärg, hårfärg, intressen mm.

Även varit i kontakt med Ava Riga, ocgh de verkar bra, men tänker också, det är så många som väljer dom, har de verkligen tid för alla, att man verkligen får den personliga hjälpen menar jag... 

Sötter de tillbaka 5 dagars/bladtocyster?
  • smurfen 11
    lill111 skrev 2017-12-20 10:51:45 följande:
    Sötter de tillbaka 5 dagars/bladtocyster?
    Frågade läkaren om det när vi var där, jag sa jag helst vill ha det, och han höll med om att man då ser vilka som är starkast, och han skulle "tänka på det". Så normalt nej, bara tredagars. Tror helt enkelt de inte vill jeopardize de få ägg som klarar sig till dag tre. Det är ju lite gambling med frysta ägg som tinas, alltså inte befruktade frysta embryon det handlar om här.

Jag valde ju dom för jag vill inte nedreglera mig, även om jag också kommer behöva ta mediciner då de för tillbaka i naturlig men stimulerad cykel.

St Petersburg är så dyra, så tyvärr valde vi bort dom, även om de säkert är bra. Men funderar ni på Ryssland finns ju NGC där, dom är bra mycket billigare, och erbjuder många olika paket. De var trevliga när jag var i kontakt med dom.
Svar på tråden Äggdonation 2017