• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 17:05:32 följande:

Fick inte officiell testdag förrän 21/2, men jag tänker att jag testar med blodprov som senast den 10/2. Har dock inte bestämt om jag ska börja tjuvtesta tidigare....

Vi hade testdag 10 dagar efter insättning och jag fick 2-3 v på clearblue då och hade 200 på hcg så du kan säkert testa lite tidigare:)

Hoppas hoppas!!!
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-03 17:18:51 följande:

Den 10/2 går det inte att ta hcgblodprov för det är en lördag !

Men om du satt in en blasto borde du kunna testa runt ruvardag 10-12.

Har för mig Ava rekommenderar att man testar runt då.

Jag testade positivt både på blodprov, CB med veckoindikator och billig sticka på ruvdag 10 med sonen. Så jag räknar med att kunna testa betydligt tidigare med tillförlitligt resultat, om jag nu är gravid vill säga.
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-03 17:42:06 följande:

Vi hade testdag 10 dagar efter insättning och jag fick 2-3 v på clearblue då och hade 200 på hcg så du kan säkert testa lite tidigare:)

Hoppas hoppas!!!

Det är min erfarenhet också. Ska försöka hålla mig till torsdag, men står jag inte ut börjar jag tjuvtesta på måndag och hoppas att jag åtminstone kan se nån skillnad från dag till dag efter det. Alltid dumt att testa tidigt och hinna bli nervös och besviken, men får man ett plus så har man ju sluppit några dagars långsam rivning iaf. Med blodprov tänker jag dessutom att man ganska tidigt efter infästning borde komma över 5 iaf...
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 18:23:23 följande:
    Det är min erfarenhet också. Ska försöka hålla mig till torsdag, men står jag inte ut börjar jag tjuvtesta på måndag och hoppas att jag åtminstone kan se nån skillnad från dag till dag efter det. Alltid dumt att testa tidigt och hinna bli nervös och besviken, men får man ett plus så har man ju sluppit några dagars långsam rivning iaf. Med blodprov tänker jag dessutom att man ganska tidigt efter infästning borde komma över 5 iaf...
    Hade du insättning igår fre 2 febr?

Risken med att testa för tidigt är ju att man blir ledsen i onödan, ifall det senare blir plus. Men en annan risk kan också vara att det blir plus och sen släpper och så blir det minus sen. Därför väntar jag till dag 10 och tar hcgpblodprov då.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-03 18:29:35 följande:

Hade du insättning igår fre 2 febr?

Risken med att testa för tidigt är ju att man blir ledsen i onödan, ifall det senare blir plus. Men en annan risk kan också vara att det blir plus och sen släpper och så blir det minus sen. Därför väntar jag till dag 10 och tar hcgpblodprov då.

med tanke på mina missfall vill jag gärna veta tidigt om jag plussar så jag får chansen att försöka påverka utgången av graviditeten.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-02-02 08:18:20 följande:

Hur fungerar garantin på kliniken ni går på ?

Var det 3 blastos totalt de garanterade? Ni fick 2 förra gången och om ni får

1 blasto denna gång så har ni fått vad kliniken lovade/garanterade?

och då blir det inga fler garantiägg? men om inget blir blasto får ni då 8 nya ägg igen? eller hur fungerar det?

Hej!

Invimed gör vanligast insättning på dag 3 så inga blastisar. 3 st embryon med 6-8 celler och av god kvalitet.

Nu har vi inga mer garanti försök alltså.
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 14:22:35 följande:

Allt gick bra, men det första tinade ägget "återhämtade" sig inte riktigt så de fick Tina ett till. Fick tillbaks det andra som höll på att kläckas vid återföringen. Så nu ruvar jag på det och hoppas på det bästa. Känner nästan ingenting och nojjar såklart över det. Tröttare än vanligt och lite värk i ryggslutet och kanske kanske att brösten känns lite tyngre, men då letar jag verkligen symptom! Tänk om ägget inte ens fäst, då är det jucredan över...

Skönt att det gick bra. Det låter ju som ett toppen ägg. Håller tummarna. Var det de 2 sista ni hade?

Jag brukar inte känna så mycket och ska verkligen försöka att känna efter.

Man vet ju aldrig hur det kommer kännas just denna gången.

Vi har satt in 1 idag och har 2 som odlas vidare så vi får se om det blir till frysen eller inte. Dom hade varit lite långsamma från början men kickat igång nu så dom skulle odla dom ett par dagar till.

Nu ligger vi på hotellet och väntar på att få lyfta mot Sverige i morgon
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-03 20:28:24 följande:

Skönt att det gick bra. Det låter ju som ett toppen ägg. Håller tummarna. Var det de 2 sista ni hade?

Jag brukar inte känna så mycket och ska verkligen försöka att känna efter.

Man vet ju aldrig hur det kommer kännas just denna gången.

Vi har satt in 1 idag och har 2 som odlas vidare så vi får se om det blir till frysen eller inte. Dom hade varit lite långsamma från början men kickat igång nu så dom skulle odla dom ett par dagar till.

Nu ligger vi på hotellet och väntar på att få lyfta mot Sverige i morgon

Åh så spännande, då ligger vi ju ganska lika! Är det en blasto ni fick tillbaks? Vi har två kvar i frysen, men tar sig inte denna eskimå så vet jag inte om jag vågar hoppas så mkt på de vi har kvar. Vi får stötta/peppa varandra genom långsam ruvning och jakt på symptom. Haha släpade in sambon i badrummet och blottade brösten alldeles nyss och krävde att han skulle kolla noga om han såg nåt annorlunda. Han blev helt svettig stackarn och vågade inte uttala sig alls. Själv tyckte jag mig ana ett rutnät av blodådror, men det kanske var önsketänkande ;D eftersom han bekräftade det först efter att jag sagt var jag var ute efter så betraktar jag honom knappast som tillförlitlig.
  • Zwillinge86

Hatar att ruva, varje timme är ju oändligt lång tid att hinna känna efter. Två rejäla bråk imorse och jag tänkte att det är nog hormoner som spökar. Nu känner jag mig istället extremt ogravid och helt säker på att det inte tagit sig. Blankt test idag, men det lägger jag inte så stor vikt vid eftersom jag vet att det är tidigt.

Hur gör ni andra för att stå ut!?

• Bell13

Äntligen kom min mens sent igår kväll. Nu är vi också igång. Känner mig så förväntansfull, tänk snart är jag kanske gravid

Svar på tråden Äggdonation 2017