• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Lilly2013
    smurfen 11 skrev 2018-02-01 10:32:54 följande:

Nä:/ Skulle som sagt varit nere just denna veckan, men tog mpr vaccin i början av januari, så behöver vänta på äd då, eftersom det kan överföras till embryot.

Så du får dubbel dos av progesteron, hur kommer det sig?

Vi kommer sannolikt vara nere hela tiden, blir för bökigt för oss å flyga fram å tillbaka, men bra den möjligheten finns.

Vi har redan bokat donator, gjordes i december redan.

Angående pred, jag kommer på eget bevåg ta något mindre dos av det.

Ska ni sätta in två om det går?

Lycka till på lördag:)

Ja just det de hörde jag om ja.

Det fick jag förra gången också. Tror att de är deras standard protokoll. De dom hade ändrat lite på nu var progynonen från 1st tre gånger per gad till 2st tre gånger per dag.

Va skönt att ni hittade någon till sist. Jag hade mycket lättare att hitta denna gången.

Jag har oxå tagit lite minsta prednisilon på eget bevåg men ska höja från och med i morgon så jag äter full dos men kollar man med andra så vet jag ingen som fått så högt som 16 mg om det inte e bevisat immunologiska problem plus att jag tar il- dropp var annan vecka för att immunförsvaret ska hålla sig.

Vi sätter in 2 efter deras rekommendation.

Men tyvärr fick jag dåliga nyheter nu att det bara e 3 som blivit befruktade.
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-01 11:26:33 följande:

Då ser vår behandling likvärdig ut. Jag går i Umeå så jag var beredd på att inte kunna få tillbaks två ägg eftersom socialstyrelsen inte rekommenderar det.

Jadå e det så att socialstyrelsen inte rekommenderar insättning av 2 st.

Hur har det gått då fick du tillbaka 2 ?

Hoppas allt gick bra
  • Lilly2013
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 15:35:12 följande:

Hoppas allt gick bra

Amen skulle ju va en gla gubbe naturligtvis
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 13:56:46 följande:
    Ja just det de hörde jag om ja.

Det fick jag förra gången också. Tror att de är deras standard protokoll. De dom hade ändrat lite på nu var progynonen från 1st tre gånger per gad till 2st tre gånger per dag.

Va skönt att ni hittade någon till sist. Jag hade mycket lättare att hitta denna gången.

Jag har oxå tagit lite minsta prednisilon på eget bevåg men ska höja från och med i morgon så jag äter full dos men kollar man med andra så vet jag ingen som fått så högt som 16 mg om det inte e bevisat immunologiska problem plus att jag tar il- dropp var annan vecka för att immunförsvaret ska hålla sig.

Vi sätter in 2 efter deras rekommendation.

Men tyvärr fick jag dåliga nyheter nu att det bara e 3 som blivit befruktade.
    Var det 10 ägg ni fick från er donator denna gång? Så tråkigt att höra att bara 3 blev befruktade. Kanske det kan vara något spermaproblem ? För jag tycker att fler än 3 på 10 borde blivit befruktade. Hade din man gjort sperm dna fragmentationstest?

Vad säger de på kliniken om resultatet denna gång?
    Hur många ägg fick ni förra gången? Hur många blev befruktade då?
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-02-01 16:15:40 följande:

Var det 10 ägg ni fick från er donator denna gång? Så tråkigt att höra att bara 3 blev befruktade. Kanske det kan vara något spermaproblem ? För jag tycker att fler än 3 på 10 borde blivit befruktade. Hade din man gjort sperm dna fragmentationstest?

Vad säger de på kliniken om resultatet denna gång?

Hur många ägg fick ni förra gången? Hur många blev befruktade då?

Japp 10st.

4 olika kliniker har sagt att sperman är bra så får försöka lita på det helt enkelt.

Dom säger att det är ovanligt få som blev befruktade men att de 3 ser riktigt bra ut än så länge.

Förra gången fick vi 12 och 10 blev befruktade tror jag men sen slutade att utveckla sig en efter en och kvar på slutet var 4. 2 med riktigt bra kvalitet och två som efter 5 dagar var för dåliga för att frysas.
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 22:25:52 följande:
    Japp 10st.

4 olika kliniker har sagt att sperman är bra så får försöka lita på det helt enkelt.

Dom säger att det är ovanligt få som blev befruktade men att de 3 ser riktigt bra ut än så länge.

Förra gången fick vi 12 och 10 blev befruktade tror jag men sen slutade att utveckla sig en efter en och kvar på slutet var 4. 2 med riktigt bra kvalitet och två som efter 5 dagar var för dåliga för att frysas.
    Hur fungerar garantin på kliniken ni går på ?
    Var det 3 blastos totalt de garanterade? Ni fick 2 förra gången och om ni får
    1 blasto denna gång så har ni fått vad kliniken lovade/garanterade?
    och då blir det inga fler garantiägg? men om inget blir blasto får ni då 8 nya ägg igen? eller hur fungerar det?
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 15:35:12 följande:

Hoppas allt gick bra

Allt gick bra, men det första tinade ägget "återhämtade" sig inte riktigt så de fick Tina ett till. Fick tillbaks det andra som höll på att kläckas vid återföringen. Så nu ruvar jag på det och hoppas på det bästa. Känner nästan ingenting och nojjar såklart över det. Tröttare än vanligt och lite värk i ryggslutet och kanske kanske att brösten känns lite tyngre, men då letar jag verkligen symptom! Tänk om ägget inte ens fäst, då är det jucredan över...
  • Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 14:22:35 följande:

Allt gick bra, men det första tinade ägget "återhämtade" sig inte riktigt så de fick Tina ett till. Fick tillbaks det andra som höll på att kläckas vid återföringen. Så nu ruvar jag på det och hoppas på det bästa. Känner nästan ingenting och nojjar såklart över det. Tröttare än vanligt och lite värk i ryggslutet och kanske kanske att brösten känns lite tyngre, men då letar jag verkligen symptom! Tänk om ägget inte ens fäst, då är det jucredan över...

Håller tummarna!!! Nu måste det gå! När är testdag?
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-03 15:49:23 följande:

Håller tummarna!!! Nu måste det gå! När är testdag?

Fick inte officiell testdag förrän 21/2, men jag tänker att jag testar med blodprov som senast den 10/2. Har dock inte bestämt om jag ska börja tjuvtesta tidigare....
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 17:05:32 följande:
    Fick inte officiell testdag förrän 21/2, men jag tänker att jag testar med blodprov som senast den 10/2. Har dock inte bestämt om jag ska börja tjuvtesta tidigare....
    Den 10/2 går det inte att ta hcgblodprov för det är en lördag !
    Men om du satt in en blasto borde du kunna testa runt ruvardag 10-12.
    Har för mig Ava rekommenderar att man testar runt då.
Svar på tråden Äggdonation 2017