• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-10 08:21:07 följande:

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(

Jag har inboxat dig !
  • Sjuttiosjuan

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(

Men vad tråkigt:(
  • Lilly2013

Usch va tråkigt men kan väl hålla tummen lite till. Va sa läkaren.??
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-10 17:34:33 följande:

Usch va tråkigt men kan väl hålla tummen lite till. Va sa läkaren.??

Har inte pratat med nån än, men i kommentaren från werlabs så stod det att värdet är förenligt med mkt tidig graviditet, men att de rekommenderar nytt prov om minst två dagar. Men jag kan ta nytt prov först på måndag. Alltså det står ju att referensvärdet är från 4 så det är klart att det inte är helt omöjligt, men tyvärr inte ett mirakel jag tror kommer att ske.
  • pipperoni
    Zwillinge86 skrev 2018-02-10 19:15:33 följande:

Har inte pratat med nån än, men i kommentaren från werlabs så stod det att värdet är förenligt med mkt tidig graviditet, men att de rekommenderar nytt prov om minst två dagar. Men jag kan ta nytt prov först på måndag. Alltså det står ju att referensvärdet är från 4 så det är klart att det inte är helt omöjligt, men tyvärr inte ett mirakel jag tror kommer att ske.

Usch, vilken terror att vänta... Vilken ruvardag tog du hcg-provet? Jag läste precis i en FB-grupp om en som hade hcg 25 på RD9 och det gick bra (är ett barn nu). Håller tummarna för dig.
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2018-02-11 09:08:13 följande:

Usch, vilken terror att vänta... Vilken ruvardag tog du hcg-provet? Jag läste precis i en FB-grupp om en som hade hcg 25 på RD9 och det gick bra (är ett barn nu). Håller tummarna för dig.

Precis vad jag behövde höra :) vet du om det var med blasto? tog prover på ruvdag 8.
  • Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-02-11 09:42:06 följande:

Precis vad jag behövde höra :) vet du om det var med blasto? tog prover på ruvdag 8.

Håller verkligen tummarna. Denna ovisshet är ju knäckande i sig. Jag är ju nästan livrädd för att bli gravid för då börjar nästa oro och för mig är graviditet lika med missfall.

Hur var det hade ni fler i frysen?
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-11 10:26:39 följande:

Håller verkligen tummarna. Denna ovisshet är ju knäckande i sig. Jag är ju nästan livrädd för att bli gravid för då börjar nästa oro och för mig är graviditet lika med missfall.

Hur var det hade ni fler i frysen?

Precis så är det. Var på ett sätt så lättad i fredags när jag "bestämt" mig för att det var över. Jag vet ju att jag behöver komma typ halvvägs in i graviditeten innan jag vågar tro på det, men våndan under ruvningen har nästan varit värre än tidigare oro för missfall. Men det kan bero på att jag är ovan ruvade men van vid missfall. Hur eller hur har vi 2st blasto kvar i frysen.
Svar på tråden Äggdonation 2017