• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-01-30 12:13:08 följande:

Jag får östrogen vid första mensdag. Just nu äter jag tabletter för att få mens. Den hoppade över en ägglossning så det påskyndades med primolut. Sedan får jag progesteron vid återföring och även duphaston som är någon typ av kortison. Man vet ju att sänkning av immunförsvaret är en framgångsfaktor när det gäller graviditet.

Hoppas du kan få hjälp. Varför kan inte Aten hjälpa dig?

Duphaston är inte kortison, utan progesteron. 

finest.se/duphaston/duphaston-hormontabletter-for-att-bli-gravid-och-behalla-barnet/

I Sverige finns progesteron som Lutinus och Crinone (samt receptfri kräm)
    Utomlands finns det även som Utrogestan (som kan tas oralt eller vaginalt) samt progesteronsprutor.

Duphaston finns inte längre i Sverige, det är avregistrerat sen 2010-10-31.
    www.fass.se/LIF/product&nplId=20020208000019
  • Lilly2013

Allt såg perfekt ut hos läkaren idag. Progesteron och estradiol proverna perfekta. Slemhinnan var strax över 7. Antar att de räknar med att den växer till sig lite till för jag har för mig att den brukar va mer men men är ju bara på dag 11. Transfer blir på lördag och dag 15 är de ju då. . Startar med Intralipider på morgonen innan insättning.

Detta går ju på garantin eftersom vi inte fick 3 bra embryon förra gången. Vi blev då garanterade 8 nya. Den tjejen vi valde nu hade lämnat 10 äggceller till denna gång verkade det som och i sånt fall får vi alla så det kändes ju bra. Desto fler desto bättre chans att någon klarar sig till frysen också. Får hoppas att det går lite bättre denna gången på alla plan

Nu åker vi hem till Sverige igen ett par dagar

• Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-01-30 15:50:21 följande:

Allt såg perfekt ut hos läkaren idag. Progesteron och estradiol proverna perfekta. Slemhinnan var strax över 7. Antar att de räknar med att den växer till sig lite till för jag har för mig att den brukar va mer men men är ju bara på dag 11. Transfer blir på lördag och dag 15 är de ju då. . Startar med Intralipider på morgonen innan insättning.

Detta går ju på garantin eftersom vi inte fick 3 bra embryon förra gången. Vi blev då garanterade 8 nya. Den tjejen vi valde nu hade lämnat 10 äggceller till denna gång verkade det som och i sånt fall får vi alla så det kändes ju bra. Desto fler desto bättre chans att någon klarar sig till frysen också. Får hoppas att det går lite bättre denna gången på alla plan

Så spännande, håller alla tummar. Hoppas ni får bättre resultat denna gång! Jag gjorde Vul i torsdags på cd12 och hade då en slemhinna på 13mm så det är jag mer än nöjd med. Dropp idag och insättning och akupunktur imorgon. Fick just besked från kliniken att de tinar ägg i taget och att om de tror att chansen till graviditet skulle öka med två så tinar de ett till. Antar att jag bara får tillbaks ett, men det var inte blankt nej till frågan om två ägg iaf. Hur ser din medicinering ut i övrigt?
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-01-30 15:50:21 följande:

Vad roligt att höra att det ser bra ut!

Hoppas aTT det tar sig nu:)

Vi skulle också varit nere nu men blir nånstans feb-april.
  • Bell13

Jag brukar ha regelbunden mens med. Fick missfall i november så det är det som ställt till det nu. En ägglossningslös cykel och för att kunna köra tidigare fick jag dessa tabletter.

UndrandeSökare skrev 2018-01-30 13:08:05 följande:

Jag har regelbunden mens och ägglossning så den delen behöver jag ingen hjälp med. Blir lätt gravid naturligt men alltid missfall.

Eftersom Intralipid trycker ner mitt immunförsvar för mycket, så använder jag det kan jag inte bli gravid, utan Intralipid blir jag gravid direkt men missfall. Life clinic i Aten kan inte hjälpa mig eftersom de sysslar endast med Intralipid.

Så sänkning av immunförsvaret är inte alltid en framångsfaktor när det gäller graviditet - för det kan bli helt fel också. Jag brukar säga att IL fungerar som p-piller för mig. 

• Bell13

Då har jag missuppfattat

UndrandeSökare skrev 2018-01-30 13:16:26 följande:

Duphaston är inte kortison, utan progesteron. 

finest.se/duphaston/duphaston-hormontabletter-for-att-bli-gravid-och-behalla-barnet/

I Sverige finns progesteron som Lutinus och Crinone (samt receptfri kräm)

Utomlands finns det även som Utrogestan (som kan tas oralt eller vaginalt) samt progesteronsprutor.

Duphaston finns inte längre i Sverige, det är avregistrerat sen 2010-10-31.

www.fass.se/LIF/product&nplId=20020208000019

• Lilly2013
    Zwillinge86 skrev 2018-01-30 16:35:30 följande:

Så spännande, håller alla tummar. Hoppas ni får bättre resultat denna gång! Jag gjorde Vul i torsdags på cd12 och hade då en slemhinna på 13mm så det är jag mer än nöjd med. Dropp idag och insättning och akupunktur imorgon. Fick just besked från kliniken att de tinar ägg i taget och att om de tror att chansen till graviditet skulle öka med två så tinar de ett till. Antar att jag bara får tillbaks ett, men det var inte blankt nej till frågan om två ägg iaf. Hur ser din medicinering ut i övrigt?

Hoppas det har gått bra Var går du eftersom de inte vill sätta in mer än ett?

Trombyl prednisilon och progynon från dag 3, från och med idag då läggs det till linitus 3x per dag och duphaston 3 x per dag. Sen har jag tagit il dropp var annan vecka nu ett tag och så får jag som sagt igen innan insättning. Det som jag verkligen inte vill ha är prednisilon önskar man hade kunnat vara utan det.
  • Lilly2013
    smurfen 11 skrev 2018-01-30 17:13:49 följande:

Vad roligt att höra att det ser bra ut!

Hoppas aTT det tar sig nu:)

Vi skulle också varit nere nu men blir nånstans feb-april.

Hej på dig.

Tack !!

Har ni fortfarande inte varit nere? Men du har hittat donator och så eller
  • smurfen 11
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 07:44:00 följande:
    Hej på dig.

Tack !!

Har ni fortfarande inte varit nere? Men du har hittat donator och så eller
    Nä:/ Skulle som sagt varit nere just denna veckan, men tog mpr vaccin i början av januari, så behöver vänta på äd då, eftersom det kan överföras till embryot.

Så du får dubbel dos av progesteron, hur kommer det sig?

Vi kommer sannolikt vara nere hela tiden, blir för bökigt för oss å flyga fram å tillbaka, men bra den möjligheten finns.

Vi har redan bokat donator, gjordes i december redan.

Angående pred, jag kommer på eget bevåg ta något mindre dos av det.

Ska ni sätta in två om det går?

Lycka till på lördag:)
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 07:42:21 följande:

Hoppas det har gått bra Var går du eftersom de inte vill sätta in mer än ett?

Trombyl prednisilon och progynon från dag 3, från och med idag då läggs det till linitus 3x per dag och duphaston 3 x per dag. Sen har jag tagit il dropp var annan vecka nu ett tag och så får jag som sagt igen innan insättning. Det som jag verkligen inte vill ha är prednisilon önskar man hade kunnat vara utan det.

Då ser vår behandling likvärdig ut. Jag går i Umeå så jag var beredd på att inte kunna få tillbaks två ägg eftersom socialstyrelsen inte rekommenderar det.
Svar på tråden Äggdonation 2017