• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Zwillinge86

CB med veckoindikator visar inte gravid så hcg verkar inte stigit sedan i torsdags. Kommer ta blodprov imorgon och få svar senast onsdag, men nu har jag fått en fingervisning om vad som väntar.

• Bell13

Hej, jag är på cd 8 idag och äter progynon, mår rätt dåligt av dem men står ut.

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

• Zwillinge86
    Bell13 skrev 2018-02-12 10:39:43 följande:

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

Tråkigt att du mot dåligt, vad är det för biverkning du besväras av? Jag har på cd12 haft 13mm slemhinna och det verkar kliniken mkt nöjd med. Har fått för mig att de vill att den ska vara runt 10mm, men att ett par mm tunnare än det är helt okej. Är dock ingen expert då slemhinnan aldrig varit ett problem för mig. Säkert nån annan här i tråden som har bättre koll.
  • UndrandeSökare

Minst 7mm måste slemhinnan vara vid insättning. Helst 3skiktad.

Men få inte panik om den inte är 7mm på cd12, den kan hinna förbättras/förtjockas tills det är dags för insättning. Maila resultatet på mätningen till din klinik.

Om de tycker att slemhinnan inte är tillräcklig så kommer de ordinera dig mer mediciner som tex hög dos E-vitamin, höjd progynondos eller östrogenplåster.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-12 11:44:42 följande:

Zwillinge-Har du tagit nytt hcgblodprov idag? Hoppas du får svar snart.

Japp nytt prov kl 10, men det är ju minst ett dygns fördröjning på svaret där vi bor :(
  • Sjuttiosjuan

Spännande! Men tråkigt att du inte mår bra:( Minns inte exakt hur många mm min slemhinna var innan insättning men dagen för ET var den 9.1 mm och det gick ju bra:) Lycka till och hoppas du mår bättre snart!
  • UndrandeSökare

På vilket sätt mår du dåligt av progynonen? Om du mår så dåligt att du kräks så måste du kontakta kliniken för då får du inte i dig den dos man måste ha..
  • Bell13

Tack för ditt svar. Jag är ledsen och gråter och känner mig allmänt deppig, ungefär som jag alltid gör ett par dagar innan mens.

Zwillinge86 skrev 2018-02-12 11:24:30 följande:

Tråkigt att du mot dåligt, vad är det för biverkning du besväras av? Jag har på cd12 haft 13mm slemhinna och det verkar kliniken mkt nöjd med. Har fått för mig att de vill att den ska vara runt 10mm, men att ett par mm tunnare än det är helt okej. Är dock ingen expert då slemhinnan aldrig varit ett problem för mig. Säkert nån annan här i tråden som har bättre koll.

• Bell13

Tack för ditt svar. Blir spännande att se imorgon vad läkaren säger. Slemhinnan har inte varit mitt problem heller men kan inte låta bli att oroa mig ändå.

UndrandeSökare skrev 2018-02-12 11:41:03 följande:

Minst 7mm måste slemhinnan vara vid insättning. Helst 3skiktad.

Men få inte panik om den inte är 7mm på cd12, den kan hinna förbättras/förtjockas tills det är dags för insättning. Maila resultatet på mätningen till din klinik.

Om de tycker att slemhinnan inte är tillräcklig så kommer de ordinera dig mer mediciner som tex hög dos E-vitamin, höjd progynondos eller östrogenplåster.

Svar på tråden Äggdonation 2017