• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-01-27 13:30:12 följande:

Hej på er alla.

Nu är det dags igen efter någon månads pause.

På måndag åker vi till kliniken och tar prover och ultraljud. Åker tillbaka hem på onsdag sen får vi se om vi åker tillbaka igen på lördag eller måndag för insättning.

Lycka till på resan, hoppas att det går bättre denna gång !
  • Längtarefterdighelatiden
    Lilly2013 skrev 2018-01-27 13:30:12 följande:

Hej på er alla.

Nu är det dags igen efter någon månads pause.

På måndag åker vi till kliniken och tar prover och ultraljud. Åker tillbaka hem på onsdag sen får vi se om vi åker tillbaka igen på lördag eller måndag för insättning.

Spännande! Då är jag ungefär en månad efter dig!

Vart ska du göra din äggdonation?
  • Längtarefterdighelatiden

Jag ska pausa planerna med äggdonation för jag är gravid! Spontant! Stickan var positiv i morse men jag har svårt att tro på det, har aldrig blivit gravid utan hjälp. Är jätteglad men samtidigt lite rädd för fortsättningen, vill ju att det ska gå vägen. Det är så tidigt ännu, bara 4 veckor.

Hoppas ni andra också får bli så här glada snart, en härlig känsla !

• Zwillinge86
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 13:07:48 följande:

Jag ska pausa planerna med äggdonation för jag är gravid! Spontant! Stickan var positiv i morse men jag har svårt att tro på det, har aldrig blivit gravid utan hjälp. Är jätteglad men samtidigt lite rädd för fortsättningen, vill ju att det ska gå vägen. Det är så tidigt ännu, bara 4 veckor.

Stort grattis!
  • Lilly2013
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-27 16:36:13 följande:

Spännande! Då är jag ungefär en månad efter dig!

Vart ska du göra din äggdonation?

Vi är på Invimed i polen. Var går ni nånstans ?
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2018-01-27 13:38:26 följande:

Lycka till på resan, hoppas att det går bättre denna gång !

Tack snälla.
  • Lilly2013
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 13:07:48 följande:

Wow. Stort grattis
  • Bell13

Hej, 
    får jag vara med här? Vi börjar äggdonationsbehandling om någon vecka i Riga. 
    Känns så stort och överväldigande och vill gärna bolla tankar och idéer med likasinnade. 
    Jag har tre barn sedan tidigare och nu vill jag och min sambo ha ett sista barn. 

Vi träffades sent i livet och jag fyller 44 år i sommar. Vår gemensamma son föddes i april 2015. Vi påbörjade syskonförsök i januari 2016. 
    Det har blivit fyra missfall totalt. 

Vi sätter det sista hoppet till äggdonation nu. Har ett amh på 0,4 så inga stora chanser på egna försök. 

Svar på tråden Äggdonation 2017