• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Kvinna72

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här och läste i tråden. Vi hade 4 blasto i frysen från vår donator och gjorde en behandling och insättning nu tidigare i januari (med insättning 19/1) som inte tog sig tyvärr...igen : ( jag fick mens i helgen och har precis mailat med kliniken. De säger att jag kan sätta igång med en ny behandling direkt. Hur ser det ut för Er, har ni satt igång med en ny behandling direkt i nästa cykel? Alltså i cykeln direkt efter? Inväntar en behandlingsplan här i dag men antar att det blir att börja med progynon nu direkt (har även testat estradot plåster). Tacksam för svar! Kram

• lill111
    Kvinna72 skrev 2018-02-05 09:55:18 följande:

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här och läste i tråden. Vi hade 4 blasto i frysen från vår donator och gjorde en behandling och insättning nu tidigare i januari (med insättning 19/1) som inte tog sig tyvärr...igen : ( jag fick mens i helgen och har precis mailat med kliniken. De säger att jag kan sätta igång med en ny behandling direkt. Hur ser det ut för Er, har ni satt igång med en ny behandling direkt i nästa cykel? Alltså i cykeln direkt efter? Inväntar en behandlingsplan här i dag men antar att det blir att börja med progynon nu direkt (har även testat estradot plåster). Tacksam för svar! Kram

Hoppas det funkar nu då! Vart går ni ?
  • UndrandeSökare

Har du testat med prednisolon (kortisontabletter)? det kan hjälpa om man har svårt att få embryona att fästa.

Samt att man kan göra Mensblodtest hemifrån och skicka till Serum för att kolla så man inte har några baciller i livmodern som inte borde vara där.
    Mer info om det hittar du här: www.ivfserum.com/infection-screening/

• Zwillinge86

Har svarat dig i en annan tråd
  • Zwillinge86

Nähä hörrni, minus idag igen. Inte tillstymmelse till spökstreck ens. Är nu 100% inställd på att det inte fäste den här gången heller.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-07 04:58:17 följande:

Nähä hörrni, minus idag igen. Inte tillstymmelse till spökstreck ens. Är nu 100% inställd på att det inte fäste den här gången heller.

Jättetråkigt att höra .Vilken ruvardag är du på? Du har inte testat lite för tidigt? Eller är du på rd10 idag?

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller så gör mensblodtestet och gärna även hysto med inplantationssnitt hos Serum. Jag har läst att hos många är det nyckeln som behövs, finee i Atentråden lyckades efter hysto hos Serum.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-07 08:13:01 följande:

Jättetråkigt att höra .Vilken ruvardag är du på? Du har inte testat lite för tidigt? Eller är du på rd10 idag?

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller så gör mensblodtestet och gärna även hysto med inplantationssnitt hos Serum. Jag har läst att hos många är det nyckeln som behövs, finee i Atentråden lyckades efter hysto hos Serum.

Jo det är lite tidigt, är på ruvdag 8. Men är liksom förra gången ganska säker. Ska försöka få till testet inför nästa återföring, men hysto har jag nog inte råd med..
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-07 10:07:38 följande:

Jo det är lite tidigt, är på ruvdag 8. Men är liksom förra gången ganska säker. Ska försöka få till testet inför nästa återföring, men hysto har jag nog inte råd med..

Jag föreslår att du inte gör fler återföringar nu innan du fått svar på mensblodtestet. Om det hittas nån infektion, så har ju nästa embryo större chans att fästa efter att man ätit en antibiotikakur, eller hur?
  • UndrandeSökare

Zwillinge- Fortsätt gärna med medicinerna och testa med urintest igen nån gång rd 10-12 föreslår jag. Det kan ju vara lite tidigt med rd8.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-07 13:33:20 följande:

Zwillinge- Fortsätt gärna med medicinerna och testa med urintest igen nån gång rd 10-12 föreslår jag. Det kan ju vara lite tidigt med rd8.

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(
Svar på tråden Äggdonation 2017