• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Bell13

Är du gravid nu efter äggdonation?

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-12 12:36:21 följande:

Spännande! Men tråkigt att du inte mår bra:( Minns inte exakt hur många mm min slemhinna var innan insättning men dagen för ET var den 9.1 mm och det gick ju bra:) Lycka till och hoppas du mår bättre snart!

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-14 09:31:49 följande:

Är du gravid nu efter äggdonation?

Ja:) V 23 nu! Trodde aldrig det skulle gå, vi hade 6 misslyckade Ivfer i bagaget. Men som tur var så behövdes det bara ett bra embryo för att lyckas. Det finns ju så mycket olika problem så man vet ju inte riktigt vad felet kan sitta men hos oss var det mina dåliga ägg som spökade.

Lycka till nu! Vilken klinik går ni på?
  • Bell13

Grattis till graviditeten. Min undersökning gick bra. 11 mm och treskiktad så det blir Riga nästa vecka. Jag är 43 år så det är dålig äggkvalitet för mig också. Hoppas massor på detta, att det ska lyckas.

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-14 12:02:02 följande:

Ja:) V 23 nu! Trodde aldrig det skulle gå, vi hade 6 misslyckade Ivfer i bagaget. Men som tur var så behövdes det bara ett bra embryo för att lyckas. Det finns ju så mycket olika problem så man vet ju inte riktigt vad felet kan sitta men hos oss var det mina dåliga ägg som spökade.

Lycka till nu! Vilken klinik går ni på?

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-14 16:23:55 följande:

Grattis till graviditeten. Min undersökning gick bra. 11 mm och treskiktad så det blir Riga nästa vecka. Jag är 43 år så det är dålig äggkvalitet för mig också. Hoppas massor på detta, att det ska lyckas.

Men det låter ju toppen! Vad spännande:) Är det första försöket?
  • Bell13

Det är mer att det blir hormonpåslag så psyket blir påverkat.

UndrandeSökare skrev 2018-02-12 15:11:33 följande:

På vilket sätt mår du dåligt av progynonen? Om du mår så dåligt att du kräks så måste du kontakta kliniken för då får du inte i dig den dos man måste ha..

• Bell13

Det är första försöket, går hos Swedish Medcare. Har tre barn sedan tidigare de är 16, 12 och 3 år. Mitt amh är väldigt lågt nu så det blir bara missfall hela tiden. Vi tänker att vi provar att få till ett syskon med äggdonation.

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-14 16:46:28 följande:

Men det låter ju toppen! Vad spännande:) Är det första försöket?

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-14 17:36:21 följande:

Det är första försöket, går hos Swedish Medcare. Har tre barn sedan tidigare de är 16, 12 och 3 år. Mitt amh är väldigt lågt nu så det blir bara missfall hela tiden. Vi tänker att vi provar att få till ett syskon med äggdonation.

Men då vet du ju att du kan bli gravid! Skönt att veta att kroppen har koll på vad den ska göra:) Håller tummarna!!
  • Zwillinge86

Mitt hcg-prov har försvunnit på posten! Suck, jag orkar inte. Nu skiter jag i det här, chansen att jag är gravid var ju ändå minimal.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-14 18:12:33 följande:

Mitt hcg-prov har försvunnit på posten! Suck, jag orkar inte. Nu skiter jag i det här, chansen att jag är gravid var ju ändå minimal.

Nämen, så typiskt, snacka om otur ! Jag tycker Werlabs borde ge dig pengarna tillbaka då.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-14 19:26:53 följande:

Nämen, så typiskt, snacka om otur ! Jag tycker Werlabs borde ge dig pengarna tillbaka då.

Det gjorde dem, och meddelade att de skickat en ny remiss ifall jag ville ta om det. Vilket jag såklart ska, men tänker inte stressa ihjäl mig för att få det gjort. Gravtest visar fortfarande negativt så jag vet ju att hcg inte överstigit 25 iaf.
Svar på tråden Äggdonation 2017