• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • wibblywobbly
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 11:01:58 följande:

Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?

Vi har en ringsjal, sen en bärsele som heter "Tula - free to grow" (som finns på bland annat esterochharry.se )

Vi har resonerat att vi vill ha enkla, tunna och ergonomiska bärdon. Bärselen vi valde är mycket tunnare än tex babybjörn men fortfarande stabil.. Plus att vi älskade mönstret :) (Marisol.)

• Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 11:01:58 följande:

Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?

Hade en babybjörn med sonen i början, men fick så fruktansvärt ont i rygg och axlar av den, hemsk var den! Köpte sen en Ergobaby, hur bra som helst, kände inget i vare sig rygg eller axlar och väldigt bekväm. Den nya 360 är nog kanon, hade köpt den om jag inte redan haft en..
  • wibblywobbly
    wibblywobbly skrev 2018-05-31 13:43:10 följande:

Vi har en ringsjal, sen en bärsele som heter "Tula - free to grow" (som finns på bland annat esterochharry.se )

Vi har resonerat att vi vill ha enkla, tunna och ergonomiska bärdon. Bärselen vi valde är mycket tunnare än tex babybjörn men fortfarande stabil.. Plus att vi älskade mönstret :) (Marisol.)

Attans, skrev fel - inte "Marisol" utan "Marigold" heter den vi valde :)
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag klippt min sista kund och lämnar jobbet på obestämd tid.. Känns konstigt men galet skönt:) Jag hoppas jag får några sköna veckor innan bebisen kommer! Jag mår prima och vill helst inte att den kommer innan BF 13/6:)

• wibblywobbly

Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..

Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.

Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(

Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.

Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.

Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)

• Utvandraren2

Nu har jag varit hos BM! Jag har räknat fel på dagar, är i 36+2 idag! Blodtrycket var jättebra, växtkurvan perfekt och hjärtljuden starka. Väldigt aktiv bebis sa hon. Men det bästa är att hon fäst sig rejält i bäckenet! Det var det jag misstänkte, eftersom jag plötsligt fick så mkt mer ont i bäckenet de senaste dagarna.
    Så skönt att veta!

• Utvandraren2
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 14:31:50 följande:

Nu har jag varit hos BM! Jag har räknat fel på dagar, är i 36+2 idag! Blodtrycket var jättebra, växtkurvan perfekt och hjärtljuden starka. Väldigt aktiv bebis sa hon. Men det bästa är att hon fäst sig rejält i bäckenet! Det var det jag misstänkte, eftersom jag plötsligt fick så mkt mer ont i bäckenet de senaste dagarna.
    Så skönt att veta!

Joo, och så har jag ju inte vägt mig sedan senaste BM-besök. Precis som jag misstänkt, så har vikten ökat en hel del. +13 kg nu! Äter som en häst, så det var förväntat.
  • wibblywobbly
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 14:31:50 följande:

Så skönt att veta!

Gud vad skönt! :D
  • Emmy85x3
    wibblywobbly skrev 2018-05-31 14:17:19 följande:

Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..

Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.

Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(

Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.

Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.

Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)

Men va jobbigt :( Fördelen är ju att du är under uppsikt och att bebisen mår bra, snart är de över hur de än går och du har en härlig bebis istället för en slitsam mage <3 Styrkekram till dig
  • FairyL
    Bubbel85 skrev 2018-05-31 09:31:11 följande:

Undrar samma! Vill hitta vanliga luftiga tunna baslinnen men hittar bara tajtare modeller eller finare (och dyrare) toppar. Förstår inte alls att det ska va svårt att hitta, det sista man vill efter förlossningen är ju att sätta på sig ett tajt linne :)

Jag köpte ett jättetunt ärmlöst linne med knappar hela vägen ner på HM för 99 kr häromdagen. Det är inte mammamodell, men jag kan ha det även nu eftersom det är stort i passformen.

Däremot var det blommönster på, fanns i flera olika färger.