Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Ont i ryggen och jag har fått jätteont i ljumskarna sådär så att det gör megaont att ens lyfta på benen och DET minns jag tydligt att jag fått kort innan förlossningen med de andra barnen med. Idag kom det mer slempropp också men det har det gjort under så många veckor nu att jag inte ens ser det som något positivt längre. Benen är som stockar. Tack o lov att det inte är så lång tid kvar nu men ju närmre bf vi kommer desto säkrare blir jag på att jag kommer att gå över även denna gången.
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Ja de kommer lite. Men tappen har jag inte känt efter. Hur vet jag att de är den ens?
Ja jag har ingen aning, ver att den flyttade sig längre nee efter första förlossningen så har alltid känt livmodern tydligt. Men konstigt att den bara försvann nu? Eller så är den mjuk så att ja inte direkt känner att de är den? För när ja kände den så var den hård.. hoppas hoppas den har utplånats :)
Vad härligt :) hoppas de är på g!! När äe nästa bm besök? Tänker om du kanske till och med är öppen nått :)
Har ni andra haft småtecken som inte blivit något än? Inatt hade jag som mensvärk (antar att det var förvärkar) ca var femte minut i ungefär en halvtimme. Sen när jag gick upp ur sängen försvann det och har inte kommit tillbaka sedan dess. För ca två timmar sedan fick jag en genomskinlig slemmig flytning med en blodstrimma i som jag antar var /en del av/ slemproppen.
Jag är så otålig, vill veta om det kommer sätta igång på riktigt idag eller om man måste vänta länge till! Jag har bf imorgon.
En "omogen" tapp känns ungefär som en nästipp.
En "mogen" som en slapp underläpp..
Där mitt emellan som ett hallon.
Men är den fortfarande bakåtvänd så kan den vara svår att känna.
Googla på livmodertappen så hittar du en sida som heter barnsidan.se där det står om olika faser inför förlossningen.
I förrgår kände jag ingen tapp, igår var den mogen! Så det går fort nu!
Jag känner absolut ingenting längre jag. Sambon var ju bortrest förra veckan och då hade jag känningar och ont hela tiden, men nu när han är hemma NADA! Börjar ocks tänka att jag kommer gå över tiden, men förhoppningsvis smäller det till när man minst anar det :)
Var til bm nyss också, SF: 35cm i v.38+2, blodtryck 95/55, huvudet ner men ruckbart, vikt +12kg.
Är det nu snart vi ska börja diskutera knep för att det ska sätta igång? :)
Jag känner absolut ingenting längre jag. Sambon var ju bortrest förra veckan och då hade jag känningar och ont hela tiden, men nu när han är hemma NADA! Börjar ocks tänka att jag kommer gå över tiden, men förhoppningsvis smäller det till när man minst anar det :)
Var til bm nyss också, SF: 35cm i v.38+2, blodtryck 95/55, huvudet ner men ruckbart, vikt +12kg.
Är det nu snart vi ska börja diskutera knep för att det ska sätta igång? :)