Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..
Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.
Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(
Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.
Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.
Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)
Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..
Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.
Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(
Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.
Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.
Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)
Idag är det juni! :D även om det säkert blir ett julibarn för min del så känns det stort att äntligen vara inne i månaden då bebis är beräknad. 23 dagar kvar!
Jag började få någon sorts förvärkar igår kväll som höll i sig under natten. Ingen aning om hur ofta de kommer, men de molar som mensvärk. Har inte haft nån sen jag vaknade kl 7 dock. Nu på morgonen fick jag en brun slemmig flytning, antar att det är slemproppen. Har blivit dålig i magen också, men det kan bero på förväntningar/nervositet, min mage brukar få spel då.
Åh herregud MaTik, nu låter det nära :) du hade bim nu snart va?
Ja tänkt den här månaden händer det... troligtvis iaf :)
Ja, var beräknad 29/5, så för tre dagar sen. Vet inte vad jag ska tro riktigt, det kan ju dra igång idag eller hålla på och småfjutta i minst en vecka till. Men spännande är det!
Wiii, nu är vi äntligen i rätt månad!!! Nu dröjer det inte länge innan vi sitter och snusar på våra små bebisar. ??
Idag fick jag dessutom sova två timmar längre än vad jag gjort de senaste veckorna så jag känner mig extra utvilad dock blev jag lite nervös nu för bebis som alltid brukar vara den som väcker mig tidigt i vanliga fall har inte så vitt jag vet varit morgonpigg idag (om jag inte lyckats sova mig igenom buffarna)?
Wii nu är de rätt månad
18 dagar kvar för oss. Lite småvärkar ibland men inget annat. Lycka till alla när de är dags ^_^
Jag sov också ovanligt gott i natt. Somnade ca kl 2, och det var superkvavt så trodde jag aldrig skulle somna. Men vaknade kl 6 och var kissnödig. Slumrade till kl 8, sen blev jag klarvaken. DET var länge sen! Kanske är det för att jag oroat mig för om hon skulle fästa sig. Känns som en stor lättnad efter att ha varit hos BM igår.
Matik, nu är det nog snart dags för dig! Så spännande! Snart är bebisarna här!