• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii

Känner ett väldigt tryck neråt idag, ibland gör det riktigt ont! Min gissning är att hon trycker sig neråt, tidigare har hon legat högt upp nämligen, så man kan alltid hoppas. Känns som jag behöver gå och göra nummer två varje gång, fast på ett smärtsamt sätt :S Blev svinhungrig helt plötsligt nyss, vilket också kan betyda att magsäcken fått mer plats... Tryckte ett deluxemål på max och känner mig lagom mätt så :P

• Emmy85x3
    Moorii skrev 2018-06-06 12:52:30 följande:

Känner ett väldigt tryck neråt idag, ibland gör det riktigt ont! Min gissning är att hon trycker sig neråt, tidigare har hon legat högt upp nämligen, så man kan alltid hoppas. Känns som jag behöver gå och göra nummer två varje gång, fast på ett smärtsamt sätt :S Blev svinhungrig helt plötsligt nyss, vilket också kan betyda att magsäcken fått mer plats... Tryckte ett deluxemål på max och känner mig lagom mätt så :P

Spännande vi håller tummarna
  • Moorii
    Emmy85x3 skrev 2018-06-06 13:06:02 följande:

Spännande vi håller tummarna

Tackar :) får se vad bm säger på fredag!
  • Utvandraren2
    Bubbel85 skrev 2018-06-06 12:50:23 följande:
    Jag förstår inte varför man inte helt enkelt inte tar föräldrarnas gemensamma inkomst och delar på två och låter det utgöra föräldrapenning. På så sätt skulle det inte ha någon ekonomisk betydelse vem som är hemma, är ju kämpigt som det är för många familjer att få det att gå runt om nu mannen tjänar mycket mer. Jag jobbar i Norge och pendlar och min sambo i Sverige så jag får hela kvoten på 48 veckor i Norge, tyvärr blir det inte så mycket kvar för min sambo men det blir ett par månader i svenska pappadagar iaf (480 dagar - 48 veckor får han kvar). Rörigt det där när det är två länder med olika regler.
    Ja, vilken mardröm att ha två olika system att förhålla sig till, jag tycker det är mer än nog med Norges system nu när vi inte vet vilken sida av 1 juli det blir.

Efter väldigt mycket funderingar och kalkyler har vi landat på att vi struntar i ekonomin och ser hur vi vill göra när bebisen anlänt. Vi har turen att ha ungefär samma lön båda två plus att vi idag inte har större utgifter än att vi kan leva på en lön om vi pausar sparande, resor och onödig vardagslyx.  Vi kan därför ta extra obetald FL om vi skulle vilja. Jag kommer troligtvis att vara hemma 5 veckor extra obetalt om vi påverkas av lagändringen, så förlorar 5/4 månadslön på om hon föds i juli.
    Har kommit fram till att det enda man vet är att man inte vet något. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli eftersom det är mitt första barn.
  • Kia82

Har massor med ilande och tryck neråt, ont som bara den i svanken och ljumskarna och förvärkar som bara den. Våndas bara av tanken på att behöva gå såhär till i nästa vecka. Min tapp är nästintill helt utplånad men jag är bara öppen för knappt två fingrar och har klappat lillemannen på huvudet flera gånger idag så lägre än såhär kommer han inte i nuläget. Förstår att det kommer att gå i en rasande fart när värkarna väl sätter fart och det gör mig väldigt orolig och jag har därför fått ett hiskerligt humör och har jättesvårt för att slappna av.

Bm-besök imorgonbitti.

• evve88
    Kia82 skrev 2018-06-06 16:10:10 följande:

Har massor med ilande och tryck neråt, ont som bara den i svanken och ljumskarna och förvärkar som bara den. Våndas bara av tanken på att behöva gå såhär till i nästa vecka. Min tapp är nästintill helt utplånad men jag är bara öppen för knappt två fingrar och har klappat lillemannen på huvudet flera gånger idag så lägre än såhär kommer han inte i nuläget. Förstår att det kommer att gå i en rasande fart när värkarna väl sätter fart och det gör mig väldigt orolig och jag har därför fått ett hiskerligt humör och har jättesvårt för att slappna av.

Bm-besök imorgonbitti.

Nämen Gud kan du känna han? Vad häftigt :) ja de kommer nog gå fort då :) Mysigt med bm besök med, uppdatera vad som sa! Kanske kan få hinnsvepning?

Mitt besök är inte förrän på tisdag :/ känns som evigheter dit!
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-06-06 16:14:04 följande:

Nämen Gud kan du känna han? Vad häftigt :) ja de kommer nog gå fort då :) Mysigt med bm besök med, uppdatera vad som sa! Kanske kan få hinnsvepning?

Mitt besök är inte förrän på tisdag :/ känns som evigheter dit!

Helt ärligt så är jag inte så säker på att jag ens vågar be om det, tänk om det drar igång direkt och så ska jag få hem mannen som jobbar 20-30 min bort samt att vi ska hämta barn på två olika förskolor, få hit barnvakt och köra 45 min till sjukhuset. Hjälp! Önskar att alla bara kunde vara hemma. :-S
  • Emmy85x3

Idag vaknade jag med värk i ryggen, tänkte inte mer på det annat än att jag trodde jag legat dumt inatt. Har haft sammandragningar till och från hela dagen och nu ikväll höll min ischias på att ta död på mig Men sen började bebisen röra på sig och långt ner, kännas nästan som att den är på väg ut och det är jätteobehagligt :'( vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men hoppas jag slipper liknande den tid som är kvar... Någon som känt/känner liknande?

• Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-07 00:01:24 följande:

Idag vaknade jag med värk i ryggen, tänkte inte mer på det annat än att jag trodde jag legat dumt inatt. Har haft sammandragningar till och från hela dagen och nu ikväll höll min ischias på att ta död på mig Men sen började bebisen röra på sig och långt ner, kännas nästan som att den är på väg ut och det är jätteobehagligt :'( vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men hoppas jag slipper liknande den tid som är kvar... Någon som känt/känner liknande?

Ont i ryggen check! Flera morgnar när jag rest mig ur sängen (är under nätterna också då det är ett ständigt rännande på toaletten) har det känts som om bebisen ska trilla ut, världens tryck neråt. Obehagligt är bara förnamnet. Allt jag behöver är lite värkar, det är väl för sjutton inte för mycket begärt!!?

Om två timmar ska jag till bm. 5 dagar till bf.
  • Kia82

Bm avklarat. Alla värden bra, nu är det bara till att vänta... Ingen hinnsvepning gjordes, frågade inte ens om det. Det är väldigt vanligt med utdragna förvärkar och falska värkar som flerföderska så eftersom det varit så vid tre tillfällen nu så borde det snart komma igång på riktigt. Fick rejält ont i ryggen så fort jag kom hem så nu lever jag på hoppet. Fick en ny tid om 10 dagar, hoppas verkligen inte att den kommer att behövas.