• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-08 07:22:51 följande:

Haha, ja ett jävla tjat om den där magen hela tiden!! Jag har varit rätt liten men nu av förklarliga skäl så har den ju växt på sig och alla bara NU syns det verkligen att du är gravid!!

No shit, ska ju ha barn inom en vecka!! Konstigt vore väl annars???

Ska bli skönt med fokus på bebisen och inte på en själv framöver!

Haha ja men exakt så tänker jag med!? När dom säger

-NU är den veekligen stor!!! Jo men vad förväntar du dig ? När skulle den va stor annars? Efter förlossningen? Ja ska liksom ha om 10 dagar.. fattar inte hur roll tänker. Roligaste var när en gubbe med vääääääärldens ölmage frågade mig -hur går det med den där tjocka magen i värmen?

- jo tack som frågar , hur går de själv? Hade jag lust att svara men kunde inte med :p
  • Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-06-08 07:31:26 följande:

-NU är den veekligen stor!!! Jo men vad förväntar du dig ? När skulle den va stor annars? Efter förlossningen? Ja ska liksom ha om 10 dagar.. fattar inte hur roll tänker. Roligaste var när en gubbe med vääääääärldens ölmage frågade mig -hur går det med den där tjocka magen i värmen?

- jo tack som frågar , hur går de själv? Hade jag lust att svara men kunde inte med :p

Det skulle du svarat hahahaaa:)
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-08 07:20:14 följande:

Blev så hungrig igår att jag fick gå och göra kvällsmackor (äter aldrig något annat än ev gottis på kvällarna annars) och är vrålhungrig nu direkt på morgonen. Håller tummarna stenhårt för att det är kroppen som laddar inför förlossningsstarten.

Lite ont i magen typ molvärk känns av idag, har varit på toaletten 5 gånger inatt och det där morgonpigga som jag haft i ett par månader nu har de senaste dagarna/veckan bytats ut mot en enorm trötthet.

Bf-4 idag.

Åh, hoppas det betyder att det är på gång! Håller tummarna!

Här händer inte mycket. Trycket för några dagar sen är som bortblåst.. Igår hyrde vi iallafall babyskydd, skönt att ha det klart! Roar mig just nu med att följa svägerska nr 1 som är på bf+3 och svägerska nr 2 som ska ha två veckor efter mig. Har också en gammal bekant som ska ha tre dagar innan mig och en från förra mammagruppen som ska ha 6 dagar innan mig. Galet egentligen! 16 dagar kvar idag.
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-08 07:31:26 följande:

Min pappa skojade friskt ( såklart med glimten i ögat men den glimten blir ju rätt tröttsam tillslut) om min tjocka mage tills jag tog fram måttbandet och han upptäckte att hans midjemått var 5cm större än mitt, och då har han ändå ingen stor mage direkt utan mest lite 60årsgubbig liksom. Så fick man tyst på honom och jag använder det ofta som referens när folk bara måste kläcka någon kommentar om min mage då majoriteten av de varit större än min pappa. Tystnaden som uppstår.. å den tystnaden :P
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-08 07:45:09 följande:

Åh, hoppas det betyder att det är på gång! Håller tummarna!

Här händer inte mycket. Trycket för några dagar sen är som bortblåst.. Igår hyrde vi iallafall babyskydd, skönt att ha det klart! Roar mig just nu med att följa svägerska nr 1 som är på bf+3 och svägerska nr 2 som ska ha två veckor efter mig. Har också en gammal bekant som ska ha tre dagar innan mig och en från förra mammagruppen som ska ha 6 dagar innan mig. Galet egentligen! 16 dagar kvar idag.

Gud vad roligt med så många vänner som ska ha barn samtidigt! :)
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-08 07:50:17 följande:

Gud vad roligt med så många vänner som ska ha barn samtidigt! :)

Ja, det är det verkligen! :D hon från mammagruppen bor i samma stadsdel som jag också, så våra barn kommer säkerligen umgås en del framöver :)
  • Kia82

[quote=78777139][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2018-06-08 07:22:51 följande:[/quote-nick]

Haha, ja ett jävla tjat om den där magen hela tiden!! Jag har varit rätt liten men nu av förklarliga skäl så har den ju växt på sig och alla bara NU syns det verkligen att du är gravid!!

No shit, ska ju ha barn inom en vecka!! Konstigt vore väl annars???

Ska bli skönt med fokus på bebisen och inte på en själv framöver!

[/

Håller med fast här är det inte så mycket nu annat än att pedagogerna på min dotters förskola igår konstaterade att det fortfarande inte kommit någon bebis... Nähä, har det inte!!?

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-08 07:48:10 följande:

Min pappa skojade friskt ( såklart med glimten i ögat men den glimten blir ju rätt tröttsam tillslut) om min tjocka mage tills jag tog fram måttbandet och han upptäckte att hans midjemått var 5cm större än mitt, och då har han ändå ingen stor mage direkt utan mest lite 60årsgubbig liksom. Så fick man tyst på honom och jag använder det ofta som referens när folk bara måste kläcka någon kommentar om min mage då majoriteten av de varit större än min pappa. Tystnaden som uppstår.. å den tystnaden :P

Min pappa har kommenterat min mage i ett par månaders tid. -Det ser ju ut som om hon ska spricka/föda när som helst osv. Jag var så arg på honom tidigare för det är normalt att magen blåser upp sig tidigare när man fött så många barn som jag har gjort men det är mest luft och mitt SF-mått ser nu ut att sluta på detsamma som med mina andra barn dvs 36 cm och mina barn är inga minipluttar precis.
  • EJL

Någon mer som dras med eviga förvärrar och sömnlösa nätter? Blir galen på smärtorna i ländryggen och sammandragningarna. Kan det inte bara vara lugnt tills det är dags? Så tröttsamt att få upp hoppet var och varannan kväll.

Med första barnet kände jag absolut inget innan vattnet gick. Tänk om man kunde ha fått det så igen... ????

• Utvandraren2
    EJL skrev 2018-06-08 10:42:42 följande:

Någon mer som dras med eviga förvärrar och sömnlösa nätter? Blir galen på smärtorna i ländryggen och sammandragningarna. Kan det inte bara vara lugnt tills det är dags? Så tröttsamt att få upp hoppet var och varannan kväll.

Med första barnet kände jag absolut inget innan vattnet gick. Tänk om man kunde ha fått det så igen... ????

Så tråkigt att du har ont! Spännande att höra att du inte kände några tecken med ettan! Det blir spännande att se om det blir likadant för mig. Är lika nyfiken varje morgon nu om vattnet ska gå när jag kliver upp ur sängen... Har lagt ett kisslakan i sängen just in case...