Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Känns ju sådär att de ger ut olika råd ärligt talat, men jag är inte särskilt orolig ändå :) Har svårt att tro att vattnet kommer gå, på sin höjd startar förlossningen av sig själv men då med värkar. Det jag hoppas på iallafall! Vill inte bli igångsatt igen :/
Ja jag känner samma. Är inte heller så orolig dock eftersom det verkar vara ganska vanligt att bebisen ligger rörlig ändå fram till förlossningen. Fick dock tid för en extrakontroll på måndag men det är bara för att konstatera att den inte ligger i tvär/sätesläge:)
Ingen bebis ännu.
Bf idag.
Blir staden för att inhandla det sista till bebis och presenter till pedagogerna i förskoleklass.
Sen hem och kalasa svärfar som fyllt år..
Måste fyllda tiden så väntan inte blir så lång.
Tur jag har mycket kvar att göra på jobbet än så att dagarna går undan!
9 dagar till bf. Idag blir det medeltidsmarknad och dop
15 dagar kvar här. Bad vid havet blir det för oss idag! Ska bli skönt med lite svalka.
17 dagar kvar här men hon gärna får komma lite tidigare, känner mig ärligt talat väldigt färdig med att vara gravid! Själv funderar jag på att åka till IKEA idag, men jag orkar knappt ta mig ur soffan.. Hmm... Spännande utmaning!
Vad har ni kvar att inhandla till bebis? Har ni köpt bröstpump?
Vaknad inatt av ett band bak i ryggen som gjorde ont och som kom i intervall fram i magen. Låg vaken en timma och hoppades det skulle tillta. Besvikelsen när jag vaknade på morgonen och de hade försvunnit :/ vet ju att de kan va falskt larm flera ggr om men ändå vad besviken man blir!! Idag ska mannen jobba så jag ska försöka underhålla den trotsiga i värmen: blir många glassar!! haha :)
Ha en fin dag alla!
Skit skit skit! Varit uppe ofantligt många gånger inatt, kissat och spytt omvartannat och så det där fruktansvärda trycket.
Så less på allt nu. 3 dagar till bf men går väl över två veckor bara för att.
Någon här inne som har koll på skillnaden mellan vattniga flytningar och vattenavgång?
Slemproppen har i olika omgångar och storlekar släppt denna vecka, och mina vanliga "fasta" flytningar har uteblivit och istället har det kommit genomskinligt/vitt "slem", vilket jag gissar är mer från slemproppen..?!
Idag när jag vaknade (hade varit upp och kissat för inte så länge sedan innan detta), så kom det väldigt blött och mycket liksom sprutade ut i omgångar så fort jag rörde mig på väg till toaletten. Blodblandad/rosa "vattenslemmig" vätska. Ett trosskydd hjälpte inte alls..
Tänkte om det var en gigantisk flytning (eller flera?!), eller delvis vattenavgång som dragit med sig slem från slidan på vägen ut?
Sedan dess, ca 3 timmar sen har det inte blivit sådär igen, men det har inte hänt tidigare under graviditeten att jag haft sådär vattniga eller ens mycket flytningar heller, om det skulle vara det.. Har efter detta fått en hel del förvärkar som mestadels sitter i ländryggen och ett varierat tryck neråt.
Är på sista dagen i v. 41 nu (40+6), BF var för en vecka sedan, så lite hoppas man ju att det är på gång.
Tänkte ringa FL också, men hade velat att det hänt ngt mer innan det, för att ha lite mer "matnyttigt" att komma med, så att säga.
Någon här inne som har koll på skillnaden mellan vattniga flytningar och vattenavgång?
Slemproppen har i olika omgångar och storlekar släppt denna vecka, och mina vanliga "fasta" flytningar har uteblivit och istället har det kommit genomskinligt/vitt "slem", vilket jag gissar är mer från slemproppen..?!
Idag när jag vaknade (hade varit upp och kissat för inte så länge sedan innan detta), så kom det väldigt blött och mycket liksom sprutade ut i omgångar så fort jag rörde mig på väg till toaletten. Blodblandad/rosa "vattenslemmig" vätska. Ett trosskydd hjälpte inte alls..
Tänkte om det var en gigantisk flytning (eller flera?!), eller delvis vattenavgång som dragit med sig slem från slidan på vägen ut?
Sedan dess, ca 3 timmar sen har det inte blivit sådär igen, men det har inte hänt tidigare under graviditeten att jag haft sådär vattniga eller ens mycket flytningar heller, om det skulle vara det.. Har efter detta fått en hel del förvärkar som mestadels sitter i ländryggen och ett varierat tryck neråt.
Är på sista dagen i v. 41 nu (40+6), BF var för en vecka sedan, så lite hoppas man ju att det är på gång.
Tänkte ringa FL också, men hade velat att det hänt ngt mer innan det, för att ha lite mer "matnyttigt" att komma med, så att säga.