• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Sjuttiosjuan
    Utvandraren2 skrev 2018-06-07 16:43:42 följande:

Nu är sista arbetsdagen avklarad! Det här ska bli sååå kul! Mår helt ok så nu ska jag greja lite hemma, sova utan väckarklocka, och vänta på att det sätter igång! :D

Visst är det skönt!! Varit ledig en v nu och njuter av varje minut:)
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-07 16:07:16 följande:

Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2

Jag hade också minskat lite i SF-mått men det är inget ovanligt när magen sjunker.

V. 39+2
  • Utvandraren2

Jag hade också minskat lite i SF-mått sist och BM sa det berodde på att magen sjunkit.

Viktnedgång vet jag inget om, jag tar ikapp er andra nu på slutet känner jag. Äter som om jag inte ätit på 8 månader. Helt underbart att ha aptiten tillbaka!

• Lojsj92
    Bubbel85 skrev 2018-06-07 16:07:16 följande:

Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2

Jag hade gått ner 1 kg jag med sedan sist och SF-måttet är lågt fortfarande, 34 cm. Tydligen inte ovanligt att man går ner i slutet?? Hört många som gör det, antingen stannar upp eller går ner lite..
  • Bubbel85

Tack för alla svar, känns skönt att höra! Hur mår ni idag? Jag fick nu plötsligt riktigt ont i ryggen och i ljumskarna... men med tanke på vilken värk och smärta flera av er haft länge så känns det inte som att det jag känner nu skulle va nån förlossningsstart direkt, men Gud vad det är skönt att ha er att beklaga sig för ändå! ;)

• Workingmom

Bf imorgon och ingen bebis i sikte.

Får man ge upp nu?

Har inga tecken på att den vill ut.

Inga ömmande bröst, förvärkar eller annat.

Har bara ont i svanken för att kroppen är trött. Ont under bröstet för att någon nerv klämmer och gör mig formligen tokig av att det sticker och kliar HELA tiden!

Less på alla som tjatar om att man är hemma fortfarande, att man är en tjockis, att magen ser ut att ha sjunkit så nu är det nog på G.. less less less på folk som ska tycka en massa.

Idag vill jag helst stanna hemma i min syhörna och bara skapa en massa och få vara ifred!

• evve88
    Workingmom skrev 2018-06-08 04:46:06 följande:

Bf imorgon och ingen bebis i sikte.

Får man ge upp nu?

Har inga tecken på att den vill ut.

Inga ömmande bröst, förvärkar eller annat.

Har bara ont i svanken för att kroppen är trött. Ont under bröstet för att någon nerv klämmer och gör mig formligen tokig av att det sticker och kliar HELA tiden!

Less på alla som tjatar om att man är hemma fortfarande, att man är en tjockis, att magen ser ut att ha sjunkit så nu är det nog på G.. less less less på folk som ska tycka en massa.

Idag vill jag helst stanna hemma i min syhörna och bara skapa en massa och få vara ifred!

I know the feeling.

-Herregud här kommer det bara en stor mage och går!

-känner du inget? Inget tryck nedåt så hon kommee snart?

- när ska du ha egentligen?

Jo men hade jag vetat det hade jag vart superglad hörru!! Just orden -hej tjockis! Jag fattar inte!?

Jag har inte ens nått BF än...
  • Kia82

Blev så hungrig igår att jag fick gå och göra kvällsmackor (äter aldrig något annat än ev gottis på kvällarna annars) och är vrålhungrig nu direkt på morgonen. Håller tummarna stenhårt för att det är kroppen som laddar inför förlossningsstarten.

Lite ont i magen typ molvärk känns av idag, har varit på toaletten 5 gånger inatt och det där morgonpigga som jag haft i ett par månader nu har de senaste dagarna/veckan bytats ut mot en enorm trötthet.

Bf-4 idag.

• Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-06-08 06:52:47 följande:

I know the feeling.

-Herregud här kommer det bara en stor mage och går!

-känner du inget? Inget tryck nedåt så hon kommee snart?

- när ska du ha egentligen?

Jo men hade jag vetat det hade jag vart superglad hörru!! Just orden -hej tjockis! Jag fattar inte!?

Jag har inte ens nått BF än...

Haha, ja ett jävla tjat om den där magen hela tiden!! Jag har varit rätt liten men nu av förklarliga skäl så har den ju växt på sig och alla bara NU syns det verkligen att du är gravid!!

No shit, ska ju ha barn inom en vecka!! Konstigt vore väl annars???

Ska bli skönt med fokus på bebisen och inte på en själv framöver!