Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Har passerat BF med 5 dagar nu, när tusan ska det här komma igång?!
Kvällen på BF dagen så började jag känna av tryck neråt och bäckenbotten/sittbenen ömmade, molvärk i rygg och mage som höll i sig konstant men ökade/minskade i intensitet till och från under de kommande dagarna, för att sedan regelbundet öka i intensitet på tisdag morgon (1 var 10:e min, så inte hysteriskt tätt, men regelbundet!), men slutade sedan helt lite senare på fm. Snopet!
Kom igång igen lite grann till och från under kvällen samma dag och sen har det varit sådär lite av och på med både molande, ryggont och tryck neråt av olika grad. Gör plågsamt ont när bäckenet (försöker?) vidga sig och det riktigt ilar där. Det kommer så plötsligt så är liksom aldrig riktigt förberedd på när det kommer och då blir det svårt att andas och inte spänna sig.
Igår ändrade flytningarna karaktär och har nu blivit typ genomskinliga och "slajmiga", nästan som vid ägglossning. Får hoppas det är någon typ av tecken på att det här vill dra igång, typ nyss.. Sägs bli stor bebis enligt TUL, så vill inte gärna ha den lilla krabaten kvar där inne överdrivet länge till...
Har passerat BF med 5 dagar nu, när tusan ska det här komma igång?!
Kvällen på BF dagen så började jag känna av tryck neråt och bäckenbotten/sittbenen ömmade, molvärk i rygg och mage som höll i sig konstant men ökade/minskade i intensitet till och från under de kommande dagarna, för att sedan regelbundet öka i intensitet på tisdag morgon (1 var 10:e min, så inte hysteriskt tätt, men regelbundet!), men slutade sedan helt lite senare på fm. Snopet!
Kom igång igen lite grann till och från under kvällen samma dag och sen har det varit sådär lite av och på med både molande, ryggont och tryck neråt av olika grad. Gör plågsamt ont när bäckenet (försöker?) vidga sig och det riktigt ilar där. Det kommer så plötsligt så är liksom aldrig riktigt förberedd på när det kommer och då blir det svårt att andas och inte spänna sig.
Igår ändrade flytningarna karaktär och har nu blivit typ genomskinliga och "slajmiga", nästan som vid ägglossning. Får hoppas det är någon typ av tecken på att det här vill dra igång, typ nyss.. Sägs bli stor bebis enligt TUL, så vill inte gärna ha den lilla krabaten kvar där inne överdrivet länge till...
Då var dagen med stort D här men ingen bebis i sikte... Tar dock det hela med ro, den kommer när den är redo! Inte lika trött på graviditeten nu som för ett par veckor sedan märkligt nog... haft en hel del förvärkar som varit regelbundna o sen avtagit i några dagar nu så hoppas ändå att det inte blir allt för många dagar till! Gillar inte tanken på att gå ändå till midsommar...
Postar mest för att jag har en riktigt usel dag humörmässigt, såååå trött på att vara gravid! Men känns skönt att läsa era inlägg och känna att man inte är ensam över frustrationskänslorna..<3
Har koll hos BM imorgon, BF på Lördag, och igångsättning nästa Fredag (15e) ifall hon inte behagat titta ut så.. Snart får jag min bebis, men ÅH vad man vill ha ut henne nu-nu-nu..
Varit hos Bm (godkänd) nu på förmiddagen och gått en promenad runt stan. Slitsamt på slutet, men med sexig ankgång och klassisk händer i svankenlunk så gick de bra med. Sammandragningar vid ansträngning, men inget spännande. Har elva dagar kvar som jag gärna kvittar
Har också varit hos bm idag och allt såg bra ut :) Bebis ruckbar nu istället för rörlig som för 10 dagar sedan så det går väl åt rätt håll iallafall. Har era fixerat sig?? Eller om ni fått tidigare, har det alltid fixerat sig då?
6 dagar kvar till bf men förväntar mig att gå över eftersom jag är förstföderska. Dock har jag haft förvärkar, mer och mer för varje dag så man kan ju hoppas :)
Har också varit hos bm idag och allt såg bra ut :) Bebis ruckbar nu istället för rörlig som för 10 dagar sedan så det går väl åt rätt håll iallafall. Har era fixerat sig?? Eller om ni fått tidigare, har det alltid fixerat sig då?
6 dagar kvar till bf men förväntar mig att gå över eftersom jag är förstföderska. Dock har jag haft förvärkar, mer och mer för varje dag så man kan ju hoppas :)
Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2
Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2
Nu är sista arbetsdagen avklarad! Det här ska bli sååå kul! Mår helt ok så nu ska jag greja lite hemma, sova utan väckarklocka, och vänta på att det sätter igång! :D