• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Suck 5) skrev 2017-10-11 11:45:04 följande:
    Dom har också ett ansvar. Jag hjälper inte inbrottstjuvar bryta sig in hos min granne. Man blir inte kär i en främling, man blir kär efter att ha fullföljt flera steg.

Steg 1: stå och flina och vara mottaglig för flirt, flirta tillbaka.

2: Ta alla chanser att lägga handen på hans arm, ta en promenad ihop, söka hans blick osv. Besvara ALLT med rodnande kinder och världens största flin.

3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom.

4: Besvara sms eller skicka själv. Mycket smileys och hintar.

5: Den sexuella otroheten.

Man är inte kär innan steg 1, då är dom bara attraktiva i ens ögon. Om jag agerade enligt dom här stegen med alla killar jag tycker är lite söta eller som ler mot mig skulle jag säkert också ha fjärilar i magen tillslut men då har jag ju skapat det själv. "Älskarinnorna" blir inte bara bortrövade på en vit häst en dag i kön till kaffeautomaten, dom är med och bygger fram möjligheten till otrohet från start. Normala människor hajjar till när en upptagen man flirtar och tycker det är obehagligt.

Mycket bra skrivet!

3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom

Kanske var det här skolan felade att lära ut kritiskt tänkande?

• Anonym (suck)
    Anonym (Mina) skrev 2017-10-11 13:48:44 följande:

Mycket bra skrivet!

3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom

Kanske var det här skolan felade att lära ut kritiskt tänkande?

Är nog dags att inför etik som obligatoriskt ämne i skolan för något verkar ha gått jävligt fel
  • taquine
    Anonym (suck) skrev 2017-10-11 14:43:12 följande:
    Är nog dags att inför etik som obligatoriskt ämne i skolan för något verkar ha gått jävligt fel
    Instämmer till hundra ! Kan inte fatta hur dessa är funtade som kan se sig själv i spegeln när dom kan svika partner och barn för att sära/doppa i andra . 
    Goodness me
  • Anonym (suck)
    Anonym (Suck 5) skrev 2017-10-11 11:45:04 följande:
    Dom har också ett ansvar. Jag hjälper inte inbrottstjuvar bryta sig in hos min granne. Man blir inte kär i en främling, man blir kär efter att ha fullföljt flera steg.

Steg 1: stå och flina och vara mottaglig för flirt, flirta tillbaka.

2: Ta alla chanser att lägga handen på hans arm, ta en promenad ihop, söka hans blick osv. Besvara ALLT med rodnande kinder och världens största flin.

3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom.

4: Besvara sms eller skicka själv. Mycket smileys och hintar.

5: Den sexuella otroheten.

Man är inte kär innan steg 1, då är dom bara attraktiva i ens ögon. Om jag agerade enligt dom här stegen med alla killar jag tycker är lite söta eller som ler mot mig skulle jag säkert också ha fjärilar i magen tillslut men då har jag ju skapat det själv. "Älskarinnorna" blir inte bara bortrövade på en vit häst en dag i kön till kaffeautomaten, dom är med och bygger fram möjligheten till otrohet från start. Normala människor hajjar till när en upptagen man flirtar och tycker det är obehagligt.
    Exakt, det är ju inte så att man halkar på ett bananskal på väg till fikarummet och så åker kläderna av och man bara råkar landa på en kuk. Det krävs många många medvetna beslut innan man kommer dit. Att bara snacka om himlastormande känslor är ju bara löjligt, den sortens känslor blir inte så stora om de inte matas.

I slutändan tror jag det handlar om värderingar. Människor som gett sig fan på att inte hamna där TS är nu kommer stoppa det redan vid första steget innan det blir ett problem, människor som har lite flytande värderingar som de anser kan böjas och töjas beroende på vad som känns bäst för stunden är förmodligen de som inte kommer dra i handbromsen utan haka på "the joyride" och se var den leder.
  • Anonym (Charlotte68)
    Anonym (Suck 5) skrev 2017-10-11 12:07:36 följande:
    Låter sunt men, "vi"? (Vi valde att inte agera). Hur vet du att han också gjorde det valet? Han kanske inte alls var intresserad av dig? Eller pratade ni om det?
    Vi är delägare i samma bolag ? mycket olämplig situation. Och som jag skrev så pratade vi inte öppet om det. Vi är ju inte purunga och jag har ganska bra koll tror jag. ;) Det var mycket tydligt (på många vis) att vi båda var attraherade. JAG var även förälskad. Men om även han var just förälskad vet jag inte.

Men att sådant händer - framför allt när man jobbar nära varandra - är ju inget jätte konstigt. Det handlar ju bara om hur man tar sig ur det.

Även fast jag var förälskad var jag INTE ute efter en otrohetsaffär (näppeligen han heller) och att krossa en som jag ser det stabil relation/familj kände jag mig inte heller det MINSTA intresserad av. (Om det nu ens gått.)

Att börja dejta andra var ett mycket bra alternativ.
  • Anonym (Suck 5)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-10-11 20:17:16 följande:

Vi är delägare i samma bolag ? mycket olämplig situation. Och som jag skrev så pratade vi inte öppet om det. Vi är ju inte purunga och jag har ganska bra koll tror jag. ;) Det var mycket tydligt (på många vis) att vi båda var attraherade. JAG var även förälskad. Men om även han var just förälskad vet jag inte.

Men att sådant händer - framför allt när man jobbar nära varandra - är ju inget jätte konstigt. Det handlar ju bara om hur man tar sig ur det.

Även fast jag var förälskad var jag INTE ute efter en otrohetsaffär (näppeligen han heller) och att krossa en som jag ser det stabil relation/familj kände jag mig inte heller det MINSTA intresserad av. (Om det nu ens gått.)

Att börja dejta andra var ett mycket bra alternativ.

Detta är off-topic men jag har sett folk missbedöma ömsesidig attraktion och speciellt grad av den så många ggr, både bland män och kvinnor. Om jag hade fått en tia varje gång en man eller lesbisk tjej uppfattat mig som "med på spelet" när jag i min värld inte alls känt så eller visat att jag gjort det. I och med att ni aldrig pratade om det vet du inte hur han kände och om han ens tyckte att han gjorde ett val att stanna med sin fru (som om du skulle vara ett alternativ).

I övrigt bra exempel för 'älskarinnorna' i tråden på hur man inte går in i steg 2 utan väljer att inte agera på sina impulser.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-10 13:14:57 följande:

JAG SAKNAR HONOM!!!! Fy satan vad jag saknar honom idag.. Även om det är SÅ SKÖNT att han inte är på jobb så saknar jag hans energi. Saknar hans röst. Sen när han är här är det så jävla plågsamt..

Har jobbat mig upp i detta företag, vill inte behöva byta jobb pga detta..

Usch vad jobbigt med pms. Jag har också riktigt hemsk pms, har fått medicin för det men inte använt den sista året.. Tror det är dags att få ny utskriven innan jag mördar kollegan under mina pms-psykbryt!! ;)

Hoppas PMSen är över snart! Jag tar faktiskt premalex mot min pms (tips om din pms blir helt för djävlig). Tror att medicinen räddat mig i allt det här. 

Har han inte på något sätt visat någon ånger? att han saknar dig/vill vara med dig?

3 månader är starkt. Kämpa på! Hoppas att det blir bättre och lättare för oss snart!

kram

Hej! Hur går det för dig med allt? Vad händer? Kram
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-07 22:29:43 följande:

Hej! Hur går det för dig med allt? Vad händer? Kram

Hej!

Vad lustigt Att du skrev just idag. Jag har inte varit inne här på ett tag nu :) Det går faktiskt inte speciellt bra.. Han har lyckats riva mina murar efter väldigt många sms och samtal. Jag saknade ju honom varje jävla dag och försökte verkligen vara stark. Just nu är allt så jävla jobbigt. I onsdags förra veckan tog han upp där hemma att han vill separera "på riktigt" nu. Han Var hemma från jobb mån-Tors. Han mår fruktansvärt dåligt och jag känner mig så naiv. Så rädd att han ska bränna mig igen. Hur dum kan man vara :(

Hur går det för dig?

Kram!
  • Anonym (Ledsen)

[quote=78171752][quote-nick]Anonym (Hhh) skrev 2017-11-07 22:43:34 följande:[/quote-nick]

Hej!

Vad lustigt Att du skrev just idag. Jag har inte varit inne här på ett tag nu :) Det går faktiskt inte speciellt bra.. Han har lyckats riva mina murar efter väldigt många sms och samtal. Jag saknade ju honom varje jävla dag och försökte verkligen vara stark. Just nu är allt så jävla jobbigt. I onsdags förra veckan tog han upp där hemma att han vill separera "på riktigt" nu. Han Var hemma från jobb mån-Tors. Han mår fruktansvärt dåligt och jag känner mig så naiv. Så rädd att han ska bränna mig igen. Hur dum kan man vara :(

Hur går det för dig?

Kram!

Hej!

Oj! Ja men har han sagt till sin fru att han vill separera så är de ju så! Förstår att du är rädd och orolig men han menar säkert allvar med dig när han pratat med frun. Måste ändå kännas bra på nåt sätt eller? Jag hoppas verkligen att han inte bränner dig igen och att ni blir lyckliga tillsammans! :)

Här händer de inte mycket.... vi är väl nån slags ?vänner? nu... han kör på som vanligt o är pissglad. Jag mår bättre nu oxå men det kommer ff stunder o vissa situationer som är jobbiga. Å då vill jag spöa honom när han är så jäääääävla lycklig haha

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-11-07 22:43:34 följande:

Hej!

Hur går det för dig?

Kram!

Svar på tråden Komma över kollega?