Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-11 09:28:44 följande:
Word!
Det jag menar angående männen är att om de nu beslutat sig för att satsa på sin familj med fru och barn så kan inte kärlekskranka älskarinnor gå o spela fjortisar med tanken ?jag hade inget ansvar, jag är ju sååå kär?. För om männen nu insett sitt misstag så behöver de få reparera utan påverkan genom blickar och kroppsspråk. Småtjejerna får helt enkelt sträcka på ryggen o bita ihop, och lära sig av sitt misstag.
Dom har också ett ansvar. Jag hjälper inte inbrottstjuvar bryta sig in hos min granne. Man blir inte kär i en främling, man blir kär efter att ha fullföljt flera steg.
Steg 1: stå och flina och vara mottaglig för flirt, flirta tillbaka.
2: Ta alla chanser att lägga handen på hans arm, ta en promenad ihop, söka hans blick osv. Besvara ALLT med rodnande kinder och världens största flin.
3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom.
4: Besvara sms eller skicka själv. Mycket smileys och hintar.
5: Den sexuella otroheten.
Man är inte kär innan steg 1, då är dom bara attraktiva i ens ögon. Om jag agerade enligt dom här stegen med alla killar jag tycker är lite söta eller som ler mot mig skulle jag säkert också ha fjärilar i magen tillslut men då har jag ju skapat det själv. "Älskarinnorna" blir inte bara bortrövade på en vit häst en dag i kön till kaffeautomaten, dom är med och bygger fram möjligheten till otrohet från start. Normala människor hajjar till när en upptagen man flirtar och tycker det är obehagligt.