• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Suck 5)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-11 08:54:38 följande:

Håller med dig och ja, de här tjejerna behöver ha nån proffesionell att prata med. För både deras och männens skull. Men framför allt för männens familjer.

Tror nog knappt dom behöver det för sin egen skull, dom är ju lyckligt resistenta mot verkligheten men det skulle vara ganska komiskt om dom fick en diagnos. Fast antagligen skulle dom avfärda det och säga att psykologen var inkompetent och dum i huvet och sen glatt gå tillbaka till sin egen värld. Jag tror att både dom och dom otrogna männen är ganska narcissistiska. Fruarna är dom som far illa. Därför är det så beklämmande att se trådar här där bedragna ber om råd för att "stanna kvar" och vill tro på förklaringarna om att männen ångrat sig och aldrig kommer göra om det :(

"Älskarinnorna" fattar ju inte att hemma är det DOM som blir talade om som manipulativa häxor som inte betytt nånting, det är fruarna som får vara hamn åt den gråtande mannen som bölar att han inte förstår hur han kunde äventyra sin vackra drottning för ett billigt ligg som garanterat är "sjuk i huvet".

"Älskarinnorna" tror att det bara är fruarna det snackas skit om och att det bara är "älskarinnorna" som får trösta männen men det är tvärtom hemma :p
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Suck 5) skrev 2017-10-11 09:04:25 följande:

Tror nog knappt dom behöver det för sin egen skull, dom är ju lyckligt resistenta mot verkligheten men det skulle vara ganska komiskt om dom fick en diagnos. Fast antagligen skulle dom avfärda det och säga att psykologen var inkompetent och dum i huvet och sen glatt gå tillbaka till sin egen värld. Jag tror att både dom och dom otrogna männen är ganska narcissistiska. Fruarna är dom som far illa. Därför är det så beklämmande att se trådar här där bedragna ber om råd för att "stanna kvar" och vill tro på förklaringarna om att männen ångrat sig och aldrig kommer göra om det :(

"Älskarinnorna" fattar ju inte att hemma är det DOM som blir talade om som manipulativa häxor som inte betytt nånting, det är fruarna som får vara hamn åt den gråtande mannen som bölar att han inte förstår hur han kunde äventyra sin vackra drottning för ett billigt ligg som garanterat är "sjuk i huvet".

"Älskarinnorna" tror att det bara är fruarna det snackas skit om och att det bara är "älskarinnorna" som får trösta männen men det är tvärtom hemma :p

Word!

Det jag menar angående männen är att om de nu beslutat sig för att satsa på sin familj med fru och barn så kan inte kärlekskranka älskarinnor gå o spela fjortisar med tanken ?jag hade inget ansvar, jag är ju sååå kär?. För om männen nu insett sitt misstag så behöver de få reparera utan påverkan genom blickar och kroppsspråk. Småtjejerna får helt enkelt sträcka på ryggen o bita ihop, och lära sig av sitt misstag.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-10 12:41:55 följande:
    Naiv och korkad för att man får känslor för en person? Det är ju inte så att vi inte vet att han har en fru och i mitt fall valde att stanna hos henne. JAG VET att han inte vill ha mig och JAG VET att vi gjort fel och att ja är en stor idiot. Är inte det de handlar om.... handlar om att det inte alltid är lätt att styra vad man känner!! Man är inte dum i huvet för att man får känslor för en person oavsett om han är singel eller inte. Man kan styra sina handlingar, absolut. Men inte alltid lätt att stänga av känslor.
    Som det redan påpekats 100 ggr men som du tydligen inte vill ta in så är det inte dina känslor som kritiserar utan ditt agerande. Men jag antar att det är lättare för dig att bara prata känslor för de är lättare att romantisera än dina handlingar.

Det naiva och korkade ligger som sagt inte i vad du känner, det ligger i att du på allvar tror på precis allt en otrogen skithög som utan att blinka bedrar sin partner som förmodligen (tro det eller ej) betyder fan sy mycket mer för honom än vad du gör. Du är ett ligg, hon är mamman till hans barn och personen han delat sitt liv med i många år. Kan han göra som han gör mot henne så är det ju rätt självklart att han kan ljuga för dig utan problem.

Japp precis man kan styra sina handlingar om man vill, så istället för att sitta och sukta och snacka känslor hit och dit borde du ta dig en funderare över varför du inte lyckades med att styra dina.
  • Anonym (Suck 5)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-11 09:28:44 följande:

Word!

Det jag menar angående männen är att om de nu beslutat sig för att satsa på sin familj med fru och barn så kan inte kärlekskranka älskarinnor gå o spela fjortisar med tanken ?jag hade inget ansvar, jag är ju sååå kär?. För om männen nu insett sitt misstag så behöver de få reparera utan påverkan genom blickar och kroppsspråk. Småtjejerna får helt enkelt sträcka på ryggen o bita ihop, och lära sig av sitt misstag.

Dom har också ett ansvar. Jag hjälper inte inbrottstjuvar bryta sig in hos min granne. Man blir inte kär i en främling, man blir kär efter att ha fullföljt flera steg.

Steg 1: stå och flina och vara mottaglig för flirt, flirta tillbaka.

2: Ta alla chanser att lägga handen på hans arm, ta en promenad ihop, söka hans blick osv. Besvara ALLT med rodnande kinder och världens största flin.

3: Sitta och lyssna på rent skitsnack om hans egen fru om och om igen och bara lyssna och bekräfta att hon låter hemsk och att det är synd om honom.

4: Besvara sms eller skicka själv. Mycket smileys och hintar.

5: Den sexuella otroheten.

Man är inte kär innan steg 1, då är dom bara attraktiva i ens ögon. Om jag agerade enligt dom här stegen med alla killar jag tycker är lite söta eller som ler mot mig skulle jag säkert också ha fjärilar i magen tillslut men då har jag ju skapat det själv. "Älskarinnorna" blir inte bara bortrövade på en vit häst en dag i kön till kaffeautomaten, dom är med och bygger fram möjligheten till otrohet från start. Normala människor hajjar till när en upptagen man flirtar och tycker det är obehagligt.
  • Anonym (Charlotte68)

Jag hade en förälskelse i en nära kollega ganska länge. Detta i samband med att min tidigare relation höll på att ta slut och sen tog slut. Inte så konstigt egentligen, jag var ensam och han är en super-man!

Kollegan är mycket nära och ingen av oss hade planer på att sluta på företaget.
    Han har en partner han också har en bra relation med. Vi valde alltså att INTE agera på detta. Inte heller prata öppet om det.

Jag kände efter X antal månader att »detta var jäkligt jobbigt«. Jag saknade kollegan på helgerna och var lite svartis på hans trevliga partner. Asdum situation helt enkelt. Därtill insåg jag att även om han är en super-man så tror jag inte vi är HELT ultimata för varandra. Så även om jag känt för att försöka ta det vidare så hade det nog inte varit rätt i längden.

Så jag valde att börja (nät)dejta. Och träffade »the man of my life«. Som var helt obunden och som jag passar perfekt ihop med.

Kollegan och jag har fortfarande en jättebra relation men inga känslor finns kvar på DET viset.

Problem solved ? alla glada och nöjda

• Anonym (Charlotte68)

Problem solved - alla glada och nöjda.
    Det skulle INTE vara ett frågetecken där! :)

• Anonym (Suck 5)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-10-11 11:59:26 följande:

Jag hade en förälskelse i en nära kollega ganska länge. Detta i samband med att min tidigare relation höll på att ta slut och sen tog slut. Inte så konstigt egentligen, jag var ensam och han är en super-man!

Kollegan är mycket nära och ingen av oss hade planer på att sluta på företaget.

Han har en partner han också har en bra relation med. Vi valde alltså att INTE agera på detta. Inte heller prata öppet om det.

Jag kände efter X antal månader att »detta var jäkligt jobbigt«. Jag saknade kollegan på helgerna och var lite svartis på hans trevliga partner. Asdum situation helt enkelt. Därtill insåg jag att även om han är en super-man så tror jag inte vi är HELT ultimata för varandra. Så även om jag känt för att försöka ta det vidare så hade det nog inte varit rätt i längden.

Så jag valde att börja (nät)dejta. Och träffade »the man of my life«. Som var helt obunden och som jag passar perfekt ihop med.

Kollegan och jag har fortfarande en jättebra relation men inga känslor finns kvar på DET viset.

Problem solved ? alla glada och nöjda

Låter sunt men, "vi"? (Vi valde att inte agera). Hur vet du att han också gjorde det valet? Han kanske inte alls var intresserad av dig? Eller pratade ni om det?
  • Anonym (Mina)

Jag förstår inte hur man kan tråna efter män som är otrogna?
    Varför har man så låga tankar om sig själv, att man nöjer sig med en man som kommer att svika och gå bakom ryggen på en vid minsta konflikt?

Hur kan ni tro att ni är speciella?
    Om ni hade varit det så hade männen lämnat sina fruar omgående.
    Det finns inga ursäkter för att gå bakom ryggen på sina respektive, om de menar allvar med er. 

För att överhuvudtaget falla för en man som redan är i en relation krävs en osedvanlig naivitet. 

• taquine
    Anonym (Mina) skrev 2017-10-11 13:18:09 följande:

Jag förstår inte hur man kan tråna efter män som är otrogna?
    Varför har man så låga tankar om sig själv, att man nöjer sig med en man som kommer att svika och gå bakom ryggen på en vid minsta konflikt?

Hur kan ni tro att ni är speciella?
    Om ni hade varit det så hade männen lämnat sina fruar omgående.
    Det finns inga ursäkter för att gå bakom ryggen på sina respektive, om de menar allvar med er. 

För att överhuvudtaget falla för en man som redan är i en relation krävs en osedvanlig naivitet. 

Tror det är väldigt osäkra brudar med noll självkänsla som inleder sådana förhållanden.
    Goodness me
  • Anonym (Mina)
    taquine skrev 2017-10-11 13:26:14 följande:
    Tror det är väldigt osäkra brudar med noll självkänsla som inleder sådana förhållanden.
    Ja, det tror jag med.
Svar på tråden Komma över kollega?