• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-09 11:22:28 följande:

Absolut känner så oxå... men inte jättelätt att bara hitta en nytt jobb sådär huxflux heller....

Nä det är väl förståligt! Men... det är ingen ursäkt för att inte kapa banden.

Ja... det ÄR jobbigt men jag tror inte du anar vad frun går igenom. Dessutom om mannen nu vill fortsätta med sin fru så är det väl ganska självklart att DU borde vilja honom väl och låta honom vara lycklig.

Du och ?Hhh? kommer bara med ursäkter för er egoism. Låt männen vara ifred!
  • Anonym (Hhh)

Vadå låt männen vara ifred? Det är ju han som jagar mig och från första stund varit den som jagat mig och bett mig att lämna min sambo! Det är han som borde lämna mig ifred!! 
    Prata inte om dessa män som om att det är ett stackars oskyldigt barn..

Sen har jag flera vänner och även mina föräldrars vänner där män har lämnat sina fruar för sin nya och de lever än tillsammans lyckligare än någonsin!

Min moster träffade sin nuvarande när hon var gift och även han var gift. Båda var så olyckliga! Idag är dom det gladaste roligaste paret jag vet. När det är rätt är det rätt helt enkelt :)

• Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-09 11:40:35 följande:

Vadå låt männen vara ifred? Det är ju han som jagar mig och från första stund varit den som jagat mig och bett mig att lämna min sambo! Det är han som borde lämna mig ifred!! 

Sen har jag flera vänner och även mina föräldrars vänner där män har lämnat sina fruar för sin nya och de lever än tillsammans lyckligare än någonsin!

Min moster träffade sin nuvarande när hon var gift och även han var gift. Båda var så olyckliga! Idag är dom det gladaste roligaste paret jag vet. När det är rätt är det rätt helt enkelt :)

Jag känner absolut ingen i den situationen och viktigare är ju att i DITT fall så är det inte "rätt". Du är inte din moster nu för då hade han varit som din mosters man. Nu är du som i 99,99% av alla andra fall lurad (och har lurat dig själv). Även om han lämnar henne kommer han inte gifta sig med dig och vara dig trogen. Det är ingen utom DU och ts som pratar om dessa män som oskyldiga. Tvärtom påpekar alla andra att dom medvetet är otrogna mot sina fruar OCH mot er, ljuger för er båda. Det är DU som hävdar att han är oskyldig och "olycklig med sin fru" och du själv kan inte tänka när en man manipulerar dig. Hur svårt är det att ignorera närmanden och flirt från ett otroget svin? Jag har aldrig några problem med att kallt avvisa flirtande, upptagna kollegor. Snygga eller ej.
  • Anonym (suck)

Mmm fast skillnaden mellan din moster och hennes nya gubbe och er är att de lämnade det det de redan ahde och började om på nytt, det ni gör, dvs smyga omkring bakom någon annans rygg och kalla det för "kärlek" är en HELT annan sak. 

Lämna för någon ny = OK
    Vara otrogen/ delta i någon annans otrohet = Fegt, falskt och korkat
  • Anonym (Fy fan alltså)

Men vad är då ditt problem? Är det verkligen så svårt att blockera aset och sätta ner foten och säga nej??

Jag talar inte som om männen är oskyldiga barn, utan jag försöker bara få er att inse att det kanske e läge att kliva tillbaka. Männen gjorde något så jävla äckligt, men, även de och framför allt deras familjer är värda lycka. Även ni...

Så antingen bita ihop eller göra allt i er makt för att få vara ifred. Annars är ni lika patetiska som männen. Visa lite stolthet!

Jag hoppas innerligt att det inte finns barn med i all denna cirkus.
  • Anonym (Fy fan alltså)

Att sitta och romantisera otrohet på det viset du gör, visar bara vilket lowlife du är.

Ja, du hade ingen självkontroll, du särade, du blev lurad och i slutänden blev du inte lämnad för. Men du är ett lika äckligt svin som han.

Jag hoppas ditt ex är riktigt jävla skadeglad nu.

• Anonym (suck)
    Anonym (Sluta ljuga) skrev 2017-10-09 11:57:47 följande:
    Jag känner absolut ingen i den situationen och viktigare är ju att i DITT fall så är det inte "rätt". Du är inte din moster nu för då hade han varit som din mosters man. Nu är du som i 99,99% av alla andra fall lurad (och har lurat dig själv). Även om han lämnar henne kommer han inte gifta sig med dig och vara dig trogen. Det är ingen utom DU och ts som pratar om dessa män som oskyldiga. Tvärtom påpekar alla andra att dom medvetet är otrogna mot sina fruar OCH mot er, ljuger för er båda. Det är DU som hävdar att han är oskyldig och "olycklig med sin fru" och du själv kan inte tänka när en man manipulerar dig. Hur svårt är det att ignorera närmanden och flirt från ett otroget svin? Jag har aldrig några problem med att kallt avvisa flirtande, upptagna kollegor. Snygga eller ej.
    Den stora skillnaden är väl moral.

För människor med moral, dvs en fast syn på rätt och fel, är det lätt att säga ifrån, för det strider mot ens värderingar och gör det hela smaklöst, all attraktion försvinner.

För människor med "flytande" moral, dvs en moral som anpassas efter vad man känner för just nu och som ser allt som en gråzon, är det jättesvårt att låta bli att agera på saker de innerst inne vet är fel, de saknar helt enkelt de spärrarna. Dessa personer älskar uttrycket "allt är inte svart eller vitt", de ser det som en slags bekräftelse på att allt är en gråzon, rätt och fel existerar bara när man själv känner för det, oftast enbart när man själv drabbas av andras egoism.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-09 11:32:42 följande:

Nä det är väl förståligt! Men... det är ingen ursäkt för att inte kapa banden.

Ja... det ÄR jobbigt men jag tror inte du anar vad frun går igenom. Dessutom om mannen nu vill fortsätta med sin fru så är det väl ganska självklart att DU borde vilja honom väl och låta honom vara lycklig.

Du och ?Hhh? kommer bara med ursäkter för er egoism. Låt männen vara ifred!

Hur kapar man banden med nån man ser heela dagarna?? Om nån kan berätta för mig hur man får känslor att försvinna för nån man inte kan undvika?? Bra mkt lättare om man bara hade kunnat kapa allt o inte ses, men svårt när det är en kollega.

Hans sambo vet inget....
  • Anonym (suck)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-09 12:13:43 följande:

Att sitta och romantisera otrohet på det viset du gör, visar bara vilket lowlife du är.

Ja, du hade ingen självkontroll, du särade, du blev lurad och i slutänden blev du inte lämnad för. Men du är ett lika äckligt svin som han.

Jag hoppas ditt ex är riktigt jävla skadeglad nu.

Människor som gör eller gjort saker som strider mot deras självbild kommer alltid göra allt för att normalisera och rationalisera sitt agerande. Deras välmående hänger på att de kan ljuga för sig själva tillräckligt effektivt för att döva sitt samvete.

Att ens tänka tanken på att man deltagit i en smutsigt spel som delvist går ut på att man kan svika, ljuga för och manipulera andra människor, bla människor som stått en nära är inte speciellt smickrande för ens självbild. Lägg på det att man offrat sitt eget förhållande och halva umgänget med sina ungar för ingenting så blir bilden ännu otrevligare, man har inte bara varit falsk och lögnaktig, man har även varit naiv och jäkligt korkad så blir behovet av självlögner än mer nödvändigt.

Så istället för att acceptera att man betett sig jäkligt illa mot andra och själv blivit blåst att offra mycket för ingenting så romantiserar man det hela istället och gör om det till något fint och vackert och gläds åt när andra gjort likadant
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-09 12:51:13 följande:
    Hur kapar man banden med nån man ser heela dagarna?? Om nån kan berätta för mig hur man får känslor att försvinna för nån man inte kan undvika?? Bra mkt lättare om man bara hade kunnat kapa allt o inte ses, men svårt när det är en kollega.

Hans sambo vet inget....
    Du kan inte stänga av känslorna, de får du lära dig leva med. Du KAN däremot bestämma dig för att INTE AGERA på dina känslor och hålla det. Det är INTE känslorna du kritiseras för utan ditt AGERANDE, förstår du skillnaden?

Och bara för att hon inte vet så blir det helt ok att bedra/delta i att bedra henne?
Svar på tråden Komma över kollega?