• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Dumt!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-06 19:09:13 följande:
    Men okej.... dåligt arg? Är jag vidrig för att vi är vänner igen??

Vi har inte rört varandra på flera månader och allt är avslutat mellan oss för längesen. Jag vet att det var vidrigt gjort av mig men nu var det inte de det handlade om. Utan hur man ska komma över någon man träffar varje dag? Allt ja vill är att släppa honom men det är inte så jävla lätt??? Hur styr man sina känslor?
    Sök andra arbetet så kommer ni inte längre se varandra dagligen.
  • misil
    Anonym (Peter) skrev 2017-10-02 17:35:15 följande:

Det blir väldigt fjantigt av er att skriva att "han är för feg" och att "han ville satsa på familjen". Det handlar aldrig om det. 
    Det handlar om att han älskar sin fru mer än er. Det handlar inte om att han har en dålig relation till sin fru heller.
    Det handlar om hur mannen är som person. Hans relation till er är inte bättre än med sin fru. Faktiskt sämre, med tanke på att han valde sin fru framför er. 

Ska ni gå vidare måste ni inse vikten på handlingar kontra ord. Ord är lätt att låta en älskarinna tro att hon sitter på pidestal och är speciell - medan ens handlingar visar att det faktiskt är frun som gör det. 
    Där har ni även svaret över hur ni ska gå vidare. Varför sörja en man som inte ville ha er (tillräckligt)? 

Och i framtiden... ett tips är att faktiskt välja att göra en handling mot en singel man. Att lyckas "sno" en gift man är ingen bekräftelse på att ni är speciella och har speciella krafter som kan "lyckas" få vem ni vill. Det har ni ju i vart fall fått bevisat nu om något. 

Som en annan sak jag nämnt. En man som är otrogen har inte problem med sin relation. För då gör man till slut - slut. Vilket betyder att det är denna man som tycker otrohet är okej. En dag sitter ni i samma situation som hans fru (sluta tro ni är speciellare än frun) och då ser ni att det spelar ingen roll hur perfekt relation ni har. Mannen ser helt enkelt inte felet i att vara otrogen, även om han "säger" det (för ellerhur, hans HANDLINGAR är ju otrohet). 

Tycker min text borde hjälpa er gott att gå vidare. 

Håller med det mesta du skriver förutom att en man som är otrogen inte har problem i sin relation,ibland har män det ibland inte.
    Tycker det är tråkigt med denna generalisering att män endast är likt kåta djur utan känslor där deras relation har 0% inflytande för deras otrohet,medans kvinnors otrohet förklaras med känslor och dålig relation och 0% kåthet.
  • Anonym (Hhh)

I mitt fall var det ju jag som valt att ta avstånd eftersom att han visat att han inte kommer att lämna.. Men idag på jobb råkade vi helt plötsligt stå ensamma på kontoret och då gick jag fram och kramade honom och sa "jag saknar dig".. Efter det har vi smsat hela eftermiddagen och kvällen och han skrev att han tycker att allt känns såååå mycket bättre nu när vi kan vara vänner och vi har pratat ut.. Jag tycker inte alls det känns bättre!! Jag vill jy vara med honom, inte bara vara vän. Svårt. Jobbigt. Usch!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-06 23:02:11 följande:

I mitt fall var det ju jag som valt att ta avstånd eftersom att han visat att han inte kommer att lämna.. Men idag på jobb råkade vi helt plötsligt stå ensamma på kontoret och då gick jag fram och kramade honom och sa "jag saknar dig".. Efter det har vi smsat hela eftermiddagen och kvällen och han skrev att han tycker att allt känns såååå mycket bättre nu när vi kan vara vänner och vi har pratat ut.. Jag tycker inte alls det känns bättre!! Jag vill jy vara med honom, inte bara vara vän. Svårt. Jobbigt. Usch!

Ja usch vad jobbigt.... men har han sagt det, att han bara vill vara vänner? Jäkla känslor alltså!!!!! Varför kan det inte bara finnas en avknapp?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-01 08:41:35 följande:

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

Det får du känna efter själv. Att få kärlekskänslor om kollegor är normalt, i princip oundvikligt. Det kommer och går med olika personer.
  • Anonym (Beenthere)

Jobbigt. Arbetar ni på samma avdelning? Av erfarenhet ger jag dig rådet att glömma honom, han älskar som sambo.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-06 19:09:13 följande:
    Men okej.... dåligt arg? Är jag vidrig för att vi är vänner igen??

Vi har inte rört varandra på flera månader och allt är avslutat mellan oss för längesen. Jag vet att det var vidrigt gjort av mig men nu var det inte de det handlade om. Utan hur man ska komma över någon man träffar varje dag? Allt ja vill är att släppa honom men det är inte så jävla lätt??? Hur styr man sina känslor?
    Du kan ju fråga hans fru...Tror du att hon tycker du är vidrig?
  • Anonym (Hrhhf)

Människor gör knäppa grejer.

Det är inte rätt. Men mänskligt.

Som nån annan sa. Skaffa ngn annan att drömma om!

• Anonym (suck)
    misil skrev 2017-10-06 19:39:59 följande:
    Håller med det mesta du skriver förutom att en man som är otrogen inte har problem i sin relation,ibland har män det ibland inte.
    Tycker det är tråkigt med denna generalisering att män endast är likt kåta djur utan känslor där deras relation har 0% inflytande för deras otrohet,medans kvinnors otrohet förklaras med känslor och dålig relation och 0% kåthet.
    Förstår vad du menar, men jag tror Peter syftar på en annan generalisering som tyvärr är väldigt vanligt, att folk alltid är otrogna pga problem i förhållandet. Det stämmer inte, jag tror snarare att de flesta är otrogna för variation eller för att man fick känslor för någon annan inte pga problem i förhållandet.

Att gå bakom ryggen på sin partner är ju i sig ett sätt att kunna ha både och, behålla sin partner OCH ligga med andra. 
  • Anonym (Mina)

Att du vill vara vän med honom är bara ett svepskäl för att komma honom nära igen. Eftersom du är så kär blir det inte lättare att komma över honom om ni umgås intimt, och det vet du. Innerst inne hoppas du att vänskapen ska leda till något mer. 

Hade du velat göra det rätta så hade du gjort allt för att undvika honom. Lagt dina tankar och energi på annat än honom. Bara att du skriver här vittnar ju om att du lägger all fokus på honom...bara vara vänner va?

Svar på tråden Komma över kollega?