• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2017-10-03 12:49:26 följande:

Man kan inte styra över känslor exakt, nej. Men ni gjorde ett aktivt val att agera på dessa känslor från början, som är vad som gjorde att känslorna blev starkare, förmodligen.

Och "bra" att ni inte rört varann på flera månader, men skadan är ju redan skedd så att säga. Och det kan man inte skylla på känslor. Jag har också haft känslor för en person som jag absolut inte borde försöka inleda något med. Så jag gjorde inte det. Jag begravde känslorna, tog lite ansvar och gick vidare.

Absolut, skadan är redan skedd.. inte mkt att göra åt det nu tyvärr.. känslorna är nu som dom är och frågan är hur går man vidare när man måste ses varje dag?
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-03 20:17:54 följande:

Absolut, skadan är redan skedd.. inte mkt att göra åt det nu tyvärr.. känslorna är nu som dom är och frågan är hur går man vidare när man måste ses varje dag?

Jag vet inte :( vill bara gå fram och krama honom och säga hur mycket jag saknar honom. :(
  • ragnvaldigur

Om ni inte kan sluta att träffas så blir det en väldigt utdragen process att glömma honom.
    Du måste nog försöka att träffa en ny som du kan dagdrömma om istället. Och ja det lär ju också ta tid.. Men inte lika länge som att komma över kollegan.

• Anonym (suck)
    taquine skrev 2017-10-02 22:56:29 följande:
    Instämmer, människor kan då absolut styra och agera sina handlingar. Så j*vla patetiskt detta att skylla på känslor. Lever dessa donnor som det går 13 på dussinet på  i detta forum att leva i någon sunkig gammal starletnovell?
    Håller med, förstår mig inte heller på människor som tycker det är befogat at bete sig som en röv bara för att man är käääääääääär. Gulligt när man är 15, hos vuxna människor blir det bara patetiskt. Framförallt när de verkar tycka att alla ska tycka synd om dem för att de knullade en upptagen man som sen dumpade dem när han lekt klart.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-03 20:17:54 följande:
    Det är inte dina känslor som behöver justeras det är dina värderingar.
    Om du inte har några spärrar vad gäller att knulla upptagna män så är det klart det blir svårt att kontrollera sig själv när du vistas nära någon du är sugen på. Självkontrollen och spärrarna finns helt enkelt inte där.
  • Anonym (Suck 5)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-04 09:27:58 följande:

Det är inte dina känslor som behöver justeras det är dina värderingar.

Om du inte har några spärrar vad gäller att knulla upptagna män så är det klart det blir svårt att kontrollera sig själv när du vistas nära någon du är sugen på. Självkontrollen och spärrarna finns helt enkelt inte där.

Word.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-03 20:34:54 följande:

Jag vet inte :( vill bara gå fram och krama honom och säga hur mycket jag saknar honom. :(

Ååhh... ja samma här.... :( vi har dock pratat ut lite nu o bestämt att vi ska försöka vara vänner iaf, funkar inte o gå runt o undvika varandra hela dagarna.. fruktansvärt.

Känns lite bättre nu när vi kan prata me varann igen men ändå jobbigt såklart...

Hur går de för er? Undviker ni bara varann eller kan ni prata nåt med varandra?
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-05 21:20:31 följande:

Ååhh... ja samma här.... :( vi har dock pratat ut lite nu o bestämt att vi ska försöka vara vänner iaf, funkar inte o gå runt o undvika varandra hela dagarna.. fruktansvärt.

Känns lite bättre nu när vi kan prata me varann igen men ändå jobbigt såklart...

Hur går de för er? Undviker ni bara varann eller kan ni prata nåt med varandra?

Nej men oj.... känns det bättre för dig nu?! Vad skönt för dig!

Nä fy fan vad vidrig du är. Så jävla respektlöst bara för att du själv ska må bra. Han är ett svin mot sin sambo, det kan vi ju konstatera, men du som kvinna, visa lite jävla respekt gentemot hans kvinna och hans barn. Är du helt jävla tappad?

Tvi för såna som du!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-05 23:54:09 följande:

Nej men oj.... känns det bättre för dig nu?! Vad skönt för dig!

Nä fy fan vad vidrig du är. Så jävla respektlöst bara för att du själv ska må bra. Han är ett svin mot sin sambo, det kan vi ju konstatera, men du som kvinna, visa lite jävla respekt gentemot hans kvinna och hans barn. Är du helt jävla tappad?

Tvi för såna som du!

Men okej.... dåligt arg? Är jag vidrig för att vi är vänner igen??

Vi har inte rört varandra på flera månader och allt är avslutat mellan oss för längesen. Jag vet att det var vidrigt gjort av mig men nu var det inte de det handlade om. Utan hur man ska komma över någon man träffar varje dag? Allt ja vill är att släppa honom men det är inte så jävla lätt??? Hur styr man sina känslor?
  • Anonym (Dumt!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-01 08:41:35 följande:

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

Låt bli gifta män!Tänk om du hade varit i samma position som hans fru?
    Byt jobb och glöm det som hänt. Han vill inte ha dig.
Svar på tråden Komma över kollega?