• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Tjohej68 skrev 2018-01-29 11:04:14 följande:

Förtvivlad kvinna!

Hör av dig till mig på kik: Biometrisk

Sedan kan vi utgå därifrån till messenger eller vad som nu känns lämpligast för dig!

Jag har samma problem som du och önskar någon med liknande erfarenhet så vi kan hjälpa varandra att gå vidare och va starka i vår misär!

Du vill bli stöttad i att vara otrogen och att gå bakom ryggen på era partners och helst få det så långt att ni ?vinner?.

Du vill bli stöttad i att försätta hans partner i misär.

Och du sover gott om nätterna.

Har bara ett ord till dig:

Anonym (Sluta ljuga) skrev 2018-01-29 10:59:35 följande:
    Haha, det är ju EXAKT vad dom gör!!

?Hur går det för dig? Min har fastnat just nu?

?Jag träffade min idag och han vill ses ikväll?

?Yay!!! Bra jobbat! Lycka till! Kör så det ryker! Hoppas att han lämnar sin fru ikväll också eller iallafall går med på att ta upp era träffar igen!?

?Tack hjärtat! Detsamma önskar jag dig!! Fuck deras partners!?

?Jaaa, fuck them!?

?Puss och kram?

?Dito vännen?
    Exakt, och det tragiska är att de inte fattar att det enda de åstadkommer är att förstärka varandras beteende. Det är som att försöka sluta kröka genom att enbart prata med andra alkisar. 

Om man hela tiden enbart pratar om sin kärlek till den andra men inte på något sätt höra vilket svek man utsätter sin familj för och får det bekräftat av andra att "det är bara mänskligt" så tror man till slut på sina egna lögner. Och hela tiden tycker man så oerhört synd om sig själv, som bara råkat hamna i en sån situation, men att det är man själv som om och om igen själv väljer sin situation, nä det vill man absolut inte prata om.

Jag tror faktisk inte TS vill sluta, jag tror det TS vill är få sin otrohet normaliserad genom att prata med andra som gör precis likadant för att döva sitt samvete och få tips på hur hon ska hantera det.
  • Anonym (suck)
    Tjohej68 skrev 2018-01-29 11:04:14 följande:

Förtvivlad kvinna!

Hör av dig till mig på kik: Biometrisk

Sedan kan vi utgå därifrån till messenger eller vad som nu känns lämpligast för dig!

Jag har samma problem som du och önskar någon med liknande erfarenhet så vi kan hjälpa varandra att gå vidare och va starka i vår misär!

Vilken misär? Den ni utsätter era familjer för eller den ni själva väljer genom att pusha varandra att fortsätta med?
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (suck) skrev 2018-01-29 13:49:31 följande:

Exakt, och det tragiska är att de inte fattar att det enda de åstadkommer är att förstärka varandras beteende. Det är som att försöka sluta kröka genom att enbart prata med andra alkisar. 

Om man hela tiden enbart pratar om sin kärlek till den andra men inte på något sätt höra vilket svek man utsätter sin familj för och får det bekräftat av andra att "det är bara mänskligt" så tror man till slut på sina egna lögner. Och hela tiden tycker man så oerhört synd om sig själv, som bara råkat hamna i en sån situation, men att det är man själv som om och om igen själv väljer sin situation, nä det vill man absolut inte prata om.

Jag tror faktisk inte TS vill sluta, jag tror det TS vill är få sin otrohet normaliserad genom att prata med andra som gör precis likadant för att döva sitt samvete och få tips på hur hon ska hantera det.

Visst vill dom. Dom är ju inte ute efter att lägga ner utan vill få stöttning att gå längre och längre och orka tro på vad otroheten ska leda till för fantasier.
  • Anonym (Starlet)

Tar upp tråden då jag är i samma sits. Försöker alltså komma över någon jag jobbar med varenda dag. Det är vidrigt svårt! Det här gått många månader nu och jag lyckas inte. Mycket för att han inte släpper mig helt och försöker vara "vän". ställer upp i alla möjliga situationer (har det jobbigt på ett personligt plan just nu av olika anledningar) och han har hjälpt mig både praktiskt och ekonomiskt och känslomässigt i en situation där jag står helt ensam vilket gjort det svårt för mig att vara stark och bara klippa. Har försökt intala mig att jag klarar av att vara vänner och ska börja dejta andra så fort min situation är annorlunda. Här alltså inte rört kollegan på flera månader. Men på alla hjärtans dag åkte han tio mil för att hänga tre röda rosor på min dörr innan jag kom hem och det var som att trilla ner i ett svart hål. Jag blev både lycklig och ledsen på samma gång. Jag kan inte ha det så här. Vill bara träffa någon som är fri att vara med mig på riktigt och sluta älska min kollega.

Måste påpeka för er i tråden som vägrar förstå trådskaparen och tjatat på om era värderingar att ni inte heller sitter på hela sanningen. Tråkig utveckling i denna tråd då många liknande trådar lett till bra och konstruktiva diskussioner.

Sen är det nog få älskarinnor som tror att de är bättre än frun eller extra speciella. De flesta vill inte bräda någon och har nog jävligt dåligt samvete över det dem gör men kärlek händer. Man kan dessutom älska någon och vara kär/förälskad i någon annan. Det är bara att läsa otaliga trådar i ämnet här på FL för att få bevis på det. Alla som hamnar i en otrohets situation är inte korkade och naiva. Möjligtvis ett tecken på låg självkänsla om man inte lyckas avsluta något man vet inte kommer sluta lyckligt och ett tecken på svaghet om man agerar på känslor man vet att man borde motstå.

Och innan ni dömer, jag har också blivit utsatt för otrohet och det var vidrigt, men det var HAN som svek mig, inte hon som jag inte hade någon som helst relation med.

• Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (Starlet) skrev 2018-02-18 12:11:47 följande:

Tar upp tråden då jag är i samma sits. Försöker alltså komma över någon jag jobbar med varenda dag. Det är vidrigt svårt! Det här gått många månader nu och jag lyckas inte. Mycket för att han inte släpper mig helt och försöker vara "vän". ställer upp i alla möjliga situationer (har det jobbigt på ett personligt plan just nu av olika anledningar) och han har hjälpt mig både praktiskt och ekonomiskt och känslomässigt i en situation där jag står helt ensam vilket gjort det svårt för mig att vara stark och bara klippa. Har försökt intala mig att jag klarar av att vara vänner och ska börja dejta andra så fort min situation är annorlunda. Här alltså inte rört kollegan på flera månader. Men på alla hjärtans dag åkte han tio mil för att hänga tre röda rosor på min dörr innan jag kom hem och det var som att trilla ner i ett svart hål. Jag blev både lycklig och ledsen på samma gång. Jag kan inte ha det så här. Vill bara träffa någon som är fri att vara med mig på riktigt och sluta älska min kollega.

Måste påpeka för er i tråden som vägrar förstå trådskaparen och tjatat på om era värderingar att ni inte heller sitter på hela sanningen. Tråkig utveckling i denna tråd då många liknande trådar lett till bra och konstruktiva diskussioner.

Sen är det nog få älskarinnor som tror att de är bättre än frun eller extra speciella. De flesta vill inte bräda någon och har nog jävligt dåligt samvete över det dem gör men kärlek händer. Man kan dessutom älska någon och vara kär/förälskad i någon annan. Det är bara att läsa otaliga trådar i ämnet här på FL för att få bevis på det. Alla som hamnar i en otrohets situation är inte korkade och naiva. Möjligtvis ett tecken på låg självkänsla om man inte lyckas avsluta något man vet inte kommer sluta lyckligt och ett tecken på svaghet om man agerar på känslor man vet att man borde motstå.

Och innan ni dömer, jag har också blivit utsatt för otrohet och det var vidrigt, men det var HAN som svek mig, inte hon som jag inte hade någon som helst relation med.

Hörrudu du får nog läsa igenom tråden för dom älskarinnor vi snackar om är dom som skrivit i tråden och som faktiskt har skrivit att dom tycker att dom är bättre än fruarna och har noll empati med dom.

Jag skulle vilja gå lite längre än hur du skrivit att det bara var din partner som svikit dig.

Jag vet inte hur många upptagna män (även kvinnor!) som stött på mig varav vissa jag känt mig attraherad av själv. Jag har tom varit KÄR i några av dom men jag har ÄNDÅ avvisat just för att dom varit upptagna.

För det ÄR faktiskt ett moraliskt val att inte hjälpa någon skada sin partner! Jag har då alltid känt ett ansvar mot kvinnan i relationen och det har känts HEMSKT med bara tanken på att delta bakom någons rygg. Förstår inte hur man kan ha så låg empati att man intalar sig att man inte har ansvar för sina egna handlingar. Jag kan inte hjälpa om min kollega är otrogen mot sin flickvän men jag kan fan hjälpa om han skulle vara det med MIG. Jag har aldrig klarat av sånt.

Förutom att jag HATAR när folk sviker andra och vägrar delta (jag hade inte hjälpt en mördare med alibi heller eller hållt utkik medans en inbrottstjuv plundrar ett hem)

Så har jag aldrig nånsin kunnat inbilla mig att det hade varit gott nog för mig med en man eller kvinna som redan är i en relation och försöker vara otrogen med mig.

Man MÅSTE vara lite självgod för att tro att det kan bli nåt annat än vad det är (svek och otrohet)

Som sagt, kärlek händer, det har hänt mig att jag blivit förälskad i någon som är upptagen också MEN även fast dom då försökt med mig har jag sagt nej. Otrohet händer inte, det är ett aKtivt VAL.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Starlet) skrev 2018-02-18 12:11:47 följande:

1 man hela tiden slänger ny ved i elden kommer den slockna då? Du intalar dig själv att du försöker bryta men du har inte ens försökt för du behåller kontakten med honom och det är inte för att HAN hela tiden drar dig tillbaka utan för att DU vill det. DU väljer att fortsätta ha en relation till honom för att du inte VILL släppa honom helt. Så nej, du kan inte påstå att du försökt. Det gör är ett skådespel för att döva ditt samvete.

2 Det spelar ingen roll vem som är det största svinet i en otrohet. Deltar man i någon annans skit så är man inte mycket bättre själv oavsett hur mycket man pekar finger på någon annan. Det är dina handlingar som definierar dig inte dina känslor.

3 Att sitta och gnälla över värderingar blir lte lustigt eftersom hela anledningen till att du känner skuld och skam och hela ditt skådespeleri inför dig själv är just på grund av att du i grunden delar samma värderingar. Du gillar bara inte att bli påmind om dem eftersom det irriterar dina redan ömma självbild.

Om jag vore du skulle jag sluta ljuga för mig själv och göra ett val. Antingen går du all in med snubben och accepterar för dig själv det omoraliska i det. Eller så bryter du på riktigt. Att hålla på med någon halvdan skådespelari utan någon egentlig vilja bakom för att försöka rentvå sitt samvete är slöseri med tid för och energi. För så länge du gör något som bryter mot dina principer så kommer det generera dåligt samvete oavsett hur mycket du försöker bortförklara det för dig själv och resulterar bara i en ond cirkel där du pendlar mellan att må bra av din relation till honom och att må skit för vad det innebär.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Förtvivlad kvinna) skrev 2018-01-27 22:48:07 följande:

Några månader sen jag var här inne nu och är lite nyfiken på hur det har gått för er som är i samma situation som mig själv? ???? Hur funka det för er att jobba med er kollega i nuläget? Jobba ni kvar på samma ställe fortfarande? Mitt liv är så jobbigt och det börja närma sig februari-mars då allt började med min kollega snart ett helt år sen känns som en jobbig start på nya året som jag lovade mig själv skulle blir ett bra år. Skulle vara skönt att komna i kontakt med er andra i tråden som är med om samma jobbiga situation så vi kunde prata och stötta varandra på något annat sätt än här då det verka vara mycket hårda ord. Om ni är intresserade så kanske vi kan komma i kontakt med varandra på något sätt då vi alla är i liknade hemska sits ????

Du menar, kommunicera enbart med folk som ger dig medhåll så du kan fortsätta ljuga för dig själv och så kan ni hjälpas åt att bygga upp fina fantasivärldar utan att bli påmind om verkligheten?

Ja det låter ju verkligen som en bra idé, typ som att sluta dricka genom att supa sig full med andra alkisar och beklaga sig över hur jobbigt det är att vara alkoholist över ett helrör eller två.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Sluta ljuga) skrev 2018-01-29 15:53:43 följande:
    Visst vill dom. Dom är ju inte ute efter att lägga ner utan vill få stöttning att gå längre och längre och orka tro på vad otroheten ska leda till för fantasier.
    Exakt. Hela anledningen till att de sitter i den situation de gör är för att de är otroligt duktiga på att ljuga för sig själva. De bygger upp en fantasivärld där de själva sätter spelreglerna och hur allt utvecklar sig och tappar till slut fotfästet med verkligheten totalt. Allt som påminner dem om verkligheten viftar de bort snabbt som attan för det riskerar att ha sönder fantasibubblan de lag så mycket tid och möda på att bygga upp.

Starlet intalar sig själv att hon gjort ett val och försökt avsluta när hon egentligen inte alls gjort ett val utan bara valt att fortsätta ha kvar sin relation till snubben. Och eftersom hon ljuger för sig själv så fortsätter hon ha dåligt samvete som leder till nya självlögner, och så går det runt runt.

Det lustiga är att de till slut börjar tro på sina egna självlögner och inte riktigt förstår hur genomskinliga de är för utomstående. 
  • Anonym (Starlet)

Anledningen att jag "beklagade mig" över en del av svaren i tråden är inte för att jag tycker att dessa värderingar är fel utan för att det är irrelevant i just denna tråd.

Frågan har aldrig varit om det är rätt eller fel med otrohet eller vem som är det största svinet. Utan hur kommer man över någon man är fruktansvärt kär i när man samtidigt måste se och ha kontakt med personen dagligen. Går det ens eller måste man byta jobb?

Känslor och kärlek är ju inte väsensskilda bara för att kärlek är ren eller smutsig (otrohet) utan frågan hade ju kunnat gälla utan att det finns andra partners med i bilden. Är man kär eller till och med älskar någon så är ju känslan inte mindre intensiv eller smärtsam bara för att det råkar finnas en tredje person med i bilden. Tyvärr.

Sen vet jag att det finns, och har alltid imponerats av människor som lyckas stå emot känslor bara för att de är för fel person. Folk som avslutar med personer de är jätte kära i bara för att "Vi vill olika saker i livet" osv. Det är starkt och fantastiskt bra för dom.

Jag är inte så. Jag är jävligt stark enligt mig själv på många plan i livet men när det kommer till kärlek så förlorar jag mig helt. Blir extremt självdestruktiv. Varit tillsammans med män som jag VET kommer göra mig illa på olika plan och som jag ser har problem, utan att för den sakens skull kunna avsluta innan känslorna börjar svalna, vilket de som tur är alltid gjort efter ett tag.

Jag är stolt över att ha avslutat det fysiska. Men att avsluta vänskapen när vi sitter i samma rum 8 timmar om dagen är svårt och att stänga av känslorna när jag fortfarande tycker att han är den finaste och mest fantastiska mannen jag mött är inte heller helt lätt.

Svar på tråden Komma över kollega?