• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Beenthere) skrev 2017-10-07 11:41:48 följande:

Jobbigt. Arbetar ni på samma avdelning? Av erfarenhet ger jag dig rådet att glömma honom, han älskar som sambo.

Ja vi gör ju det... går lixom inte att undvika varandra hur mkt ja än vill..

jo jag vet det och jag försöker verkligen, men är inte alltid så lätt...
  • Anonym (Byt jobb)

Inte läst hela tråden men kan du inte byta jobb...?

Vore nog det bästa..

• Anonym (Hhh)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-07 08:34:07 följande:
    Ja usch vad jobbigt.... men har han sagt det, att han bara vill vara vänner? Jäkla känslor alltså!!!!! Varför kan det inte bara finnas en avknapp?
    Ja han säger att han är glad över att vi kan vara vänner och att det får honom att må mycket bättre.. Han spelar martyr att han är såååååå ledsen över att jag inte längre vill vänta på honom.. Jag älskar honom och lämnade min sambo för honom så det är helt klart jädra svårt att hålla mig borta från honom men han kommer ju inte lämna sin sambo! Jag vet ju det nu. Han har fått så många chanser men istället har han bara fortsatt att ljuga för mig..

Han smsade idag att han tänker på mig och saknar mig. JAHA?? Jag har ju sagt att jag inte vill mer men att vi kan vara vänner..
    Jag svarade inte... Vill svara att jag saknar honom med och än en gång fråga om han tänker lämna sin sambo.. men då sätter jag bara mig själv i skiten igen.

Om man skulle byta jobb? orkar inte se honom :( 
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-08 21:19:08 följande:

Ja han säger att han är glad över att vi kan vara vänner och att det får honom att må mycket bättre.. Han spelar martyr att han är såååååå ledsen över att jag inte längre vill vänta på honom.. Jag älskar honom och lämnade min sambo för honom så det är helt klart jädra svårt att hålla mig borta från honom men han kommer ju inte lämna sin sambo! Jag vet ju det nu. Han har fått så många chanser men istället har han bara fortsatt att ljuga för mig..

Han smsade idag att han tänker på mig och saknar mig. JAHA?? Jag har ju sagt att jag inte vill mer men att vi kan vara vänner..

Jag svarade inte... Vill svara att jag saknar honom med och än en gång fråga om han tänker lämna sin sambo.. men då sätter jag bara mig själv i skiten igen.

Alltså ge dig! E du 15 eller?
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-08 21:19:08 följande:

Alltså ge dig! E du 15 eller?
  • Sannamadeling

Jag är i samma situation sen början på året det är nu den senaste tiden som vi har kommit fram till att det inte kommer att blir vi. Vi ska bara vara vänner framöver, det har dock slutat med att vi har börjat flörta med varandra varje gång vi har försökt att avsluta oss och bara vara vänner men den här gången är det slut mellan oss på riktigt. Vi lämnade våra partner väldigt tidigt i relationen då vi var överens om att satsa på vår kärlek. Mannen håller på att skilja sig, skilsmässan har inte gått igenom än.

Både hoppas på oss i framtiden men för tillfället är det hemskt att behöva träffas nästan varje dag då vi jobba på samma avdelning, det finns ingen chans för någon av oss att byta avdelning. Jag överväger att byta jobb men känns riktigt jobbigt då jag verkligen trivs på min arbetsplats.

På kvällarna kommer alla jobbiga tankar och många nätter blir tyvärr sömnlösa, mitt liv håller verkligen på att rasa samman.

• Anonym (Förtvivlad kvinna)

Jag är i samma situation sen början på året det är nu den senaste tiden som vi har kommit fram till att det inte kommer att blir vi. Vi ska bara vara vänner framöver, det har dock slutat med att vi har börjat flörta med varandra varje gång vi har försökt att avsluta oss och bara vara vänner men den här gången är det slut mellan oss på riktigt. Vi lämnade våra partner väldigt tidigt i relationen då vi var överens om att satsa på vår kärlek. Mannen håller på att skilja sig, skilsmässan har inte gått igenom än.

Både hoppas på oss i framtiden men för tillfället är det hemskt att behöva träffas nästan varje dag då vi jobba på samma avdelning, det finns ingen chans för någon av oss att byta avdelning. Jag överväger att byta jobb men känns riktigt jobbigt då jag verkligen trivs på min arbetsplats.

På kvällarna kommer alla jobbiga tankar och många nätter blir tyvärr sömnlösa, mitt liv håller verkligen på att rasa samman.

• Anonym (Hhh)
    Anonym (Förtvivlad kvinna) skrev 2017-10-09 04:38:56 följande:

Varför ska ni avsluta det om båda har lämnat sina respektive? :( 
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-09 10:29:43 följande:

Varför ska ni avsluta det om båda har lämnat sina respektive? :( 

Därför att dom här männen aldrig är så kära i er som ni intalar er. Antingen stannar han med sin fru för att han älskar henne och bara har er som ett litet hemligt missbruk vid sidan av där ni är utbytbara eller så lämnar han verkligen sin fru men då är han inte intresserad av att binda sig till sitt lilla sidoplåster. Han kommer då att träffa nån annan som är mer intressant och har mer intigritet och attraktionsvärde än er för ett förhållande och ev sen ta upp er som Tisdagsnöje nån timme och krydda för egot på jobbet.

Suck.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Byt jobb) skrev 2017-10-08 21:13:56 följande:

Inte läst hela tråden men kan du inte byta jobb...?

Vore nog det bästa..

Absolut känner så oxå... men inte jättelätt att bara hitta en nytt jobb sådär huxflux heller....
Svar på tråden Komma över kollega?