• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-09 20:21:52 följande:

TS. Slösa inte ens tid på dem som skriver så negativt, de har uppenbarligen levt ett väldigt skyddat liv och sitter nu på sina höga hästar :)

dom verkar helt ha missat syftet med tråden och vad det egentligen är vi pratar om. Detta forum är visst inte till för att hjälpa andra utan för att drömma andra..

Idag var en bra dag! Han var hemma sjuk så jag kunde slappna av resten av dagen. Precis innan jag gick hem idag fick jag veta att han ska vara hemma även imorgon. Skönt!!

Hur hade du det idag?

Kram!

Levt ett skyddat liv för att man inte haft affärer med gifta kollegor? Verkligen inte. Du har ingen aning om vad jag och andra varit med om men jag kan garantera dig att alla människor har varit med om både sorg och kriser, så också jag.
    Jag har fortfarande INGA problem med att låta bli upptagna män som flirtar med mig, även om jag tycker dom är snygga eller schyssta. Förresten slutar jag tycka dom är speciellt snygga eller schyssta när jag får reda på att dom är upptagna. Det kan mycket väl vara samma som dom ni trånar efter för en sak är säker, är dom inte trogna mot sina egna fruar är ni verkligen inte dom enda dom sätter på bakom ryggen, antagligen är ni inte ens deras förstahandsval för otrohet utan finns bara till för att ni är så trånande och tillgängliga.
  • Kdowieowow

Upptagna män som jagar nya kvinnor är ju oftast (då det gäller 99%) bara ute efter bekräftelse och ibland spänning. Oftast är inget fel i deras förhållande utan det handlar om männens personliga egenskap: att de är ok med otrohet. (OBS: detta gäller även kvinnor som är otrogna såklart).

De flesta kvinnor med självförtroende och intelligens ser ju bara igenom mannens egenskaper - att han bara är uttråkad och försöker charma dem. Att han helt klart är ok med otrohet och lär göra detsamma mot dem själva en dag senare i livet om det nu gått så långt att man skulle falla för detta.

De som faktiskt faller för dessa män är ju de med dåligt självförtroende (men ofta tror innerligt att de har högt). De tror ju att de är speciella och att mannen är en martyr, samt att om nu mannen lämnar så är de ännu speciellare. De tror att de är en stjärna som mannen bara väntat efter och nu äntligen äntligen i sitt 50 åriga liv, alltså hittat kärleken för den hittade han aldrig med sin fru som han både gifte sig med och skaffade barn med. För barnen tvingade hans fru på honom och nu lider han stackarn. Men, så kom ju jag, den speciella prinsessan som han dyrkar.

Det är där problemet sitter.

Det är så patetiskt så jag skrattar, men samtidigt, alla kan inte ha lika högt IQ det går bara inte. Men jag undrar hur detta fenomen kan lyckas gång på gång? Är det så att alla är så himla inpräntade som små att man minsann är speciell och unik - och liksom bara väntar på att någon ska (låtsas) "se" detta i en - och då faller man pladask och hör allt han säger?

• Anonym (suck)
    Anonym (Sluta ljuga) skrev 2017-10-10 11:05:10 följande:
    Levt ett skyddat liv för att man inte haft affärer med gifta kollegor? Verkligen inte. Du har ingen aning om vad jag och andra varit med om men jag kan garantera dig att alla människor har varit med om både sorg och kriser, så också jag.
    Jag har fortfarande INGA problem med att låta bli upptagna män som flirtar med mig, även om jag tycker dom är snygga eller schyssta. Förresten slutar jag tycka dom är speciellt snygga eller schyssta när jag får reda på att dom är upptagna. Det kan mycket väl vara samma som dom ni trånar efter för en sak är säker, är dom inte trogna mot sina egna fruar är ni verkligen inte dom enda dom sätter på bakom ryggen, antagligen är ni inte ens deras förstahandsval för otrohet utan finns bara till för att ni är så trånande och tillgängliga.
    Visst är det härligt när otrogna människor försöker få folk att tro att de är de enda som kan känna kärlek eller attraktion, det är ju inte alls så att det är de som saknar impulskontroll, näpp, det är alla andra som saknar förmåga att känna saker fattar du väl Drömmer

Det ingår i rollen som älskarinna att vara naiv och lite korkad och tro att de är precis så unika och speciella som mannen intalar dem att de är för att få dem att dra ner brallorna. Ibland kan de fortsätta tro att de är viktigast i hela världen trotts att de vet att killen drar över halva kontoret, för det har han ju sagt ju. Jag tror det oftast är tjejer med jävligt dålig självkänsla som går med på ett sånt arrangemang, tjejer med ryggrad ger den sortens snubbar fingret.
  • Anonym (Ledsen)
    Kdowieowow skrev 2017-10-10 11:26:50 följande:

Upptagna män som jagar nya kvinnor är ju oftast (då det gäller 99%) bara ute efter bekräftelse och ibland spänning. Oftast är inget fel i deras förhållande utan det handlar om männens personliga egenskap: att de är ok med otrohet. (OBS: detta gäller även kvinnor som är otrogna såklart).

De flesta kvinnor med självförtroende och intelligens ser ju bara igenom mannens egenskaper - att han bara är uttråkad och försöker charma dem. Att han helt klart är ok med otrohet och lär göra detsamma mot dem själva en dag senare i livet om det nu gått så långt att man skulle falla för detta.

De som faktiskt faller för dessa män är ju de med dåligt självförtroende (men ofta tror innerligt att de har högt). De tror ju att de är speciella och att mannen är en martyr, samt att om nu mannen lämnar så är de ännu speciellare. De tror att de är en stjärna som mannen bara väntat efter och nu äntligen äntligen i sitt 50 åriga liv, alltså hittat kärleken för den hittade han aldrig med sin fru som han både gifte sig med och skaffade barn med. För barnen tvingade hans fru på honom och nu lider han stackarn. Men, så kom ju jag, den speciella prinsessan som han dyrkar.

Det är där problemet sitter.

Det är så patetiskt så jag skrattar, men samtidigt, alla kan inte ha lika högt IQ det går bara inte. Men jag undrar hur detta fenomen kan lyckas gång på gång? Är det så att alla är så himla inpräntade som små att man minsann är speciell och unik - och liksom bara väntar på att någon ska (låtsas) "se" detta i en - och då faller man pladask och hör allt han säger?

Eller så kan det ju vara så att man har varit vänner i typ sju år och man VET att han har det dåligt i sitt förhållande... han kanske har öppnat upp sig och berättat allt under alla dom år man har vart vänner. Om sen riktiga känslor uppstår efter många år mellan dom två personerna då kan det inte vara på riktigt? Då måste han även sätta på 10 brudar till? Ibland kan det faktiskt ske.... kalla det naivt eller inte. Saker händer ibland utan förklaring. Man kan inte alltid styra allt. Har inte med självförtroende att göra om man får känslor för en person eller inte. Stor applåd till er om ni är då duktiga på o styra känslor!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-10 11:27:38 följande:

Visst är det härligt när otrogna människor försöker få folk att tro att de är de enda som kan känna kärlek eller attraktion, det är ju inte alls så att det är de som saknar impulskontroll, näpp, det är alla andra som saknar förmåga att känna saker fattar du väl 

Det ingår i rollen som älskarinna att vara naiv och lite korkad och tro att de är precis så unika och speciella som mannen intalar dem att de är för att få dem att dra ner brallorna. Ibland kan de fortsätta tro att de är viktigast i hela världen trotts att de vet att killen drar över halva kontoret, för det har han ju sagt ju. Jag tror det oftast är tjejer med jävligt dålig självkänsla som går med på ett sånt arrangemang, tjejer med ryggrad ger den sortens snubbar fingret.

Naiv och korkad för att man får känslor för en person? Det är ju inte så att vi inte vet att han har en fru och i mitt fall valde att stanna hos henne. JAG VET att han inte vill ha mig och JAG VET att vi gjort fel och att ja är en stor idiot. Är inte det de handlar om.... handlar om att det inte alltid är lätt att styra vad man känner!! Man är inte dum i huvet för att man får känslor för en person oavsett om han är singel eller inte. Man kan styra sina handlingar, absolut. Men inte alltid lätt att stänga av känslor.
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-10 11:27:38 följande:

Visst är det härligt när otrogna människor försöker få folk att tro att de är de enda som kan känna kärlek eller attraktion, det är ju inte alls så att det är de som saknar impulskontroll, näpp, det är alla andra som saknar förmåga att känna saker fattar du väl 

Håller med om allt utom dålig självkänsla. Det krävs en intelligent och reflekterande människa för att tvivla på sig själv. Dom är snarare korkat självsäkra på ett personlighetsstört sätt i och med att dom så orubbligt tror på sin egen betydelse och attraktionskraft trots omständigheterna. Däremot tror jag inte dom är lyckliga. Kanske olyckliga i kombination med låg intelligens och överdrivet ego.
  • Anonym (Sluta ljuga)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-10 12:37:34 följande:

Eller så kan det ju vara så att man har varit vänner i typ sju år och man VET att han har det dåligt i sitt förhållande... han kanske har öppnat upp sig och berättat allt under alla dom år man har vart vänner. Om sen riktiga känslor uppstår efter många år mellan dom två personerna då kan det inte vara på riktigt? Då måste han även sätta på 10 brudar till? Ibland kan det faktiskt ske.... kalla det naivt eller inte. Saker händer ibland utan förklaring. Man kan inte alltid styra allt. Har inte med självförtroende att göra om man får känslor för en person eller inte. Stor applåd till er om ni är då duktiga på o styra känslor!

Alla fel. Hur f-n kan du tro att han talat sanning för DIG? Ja han har SAGT under 7 år att hans fru suger och det enda du kan tänka dig är att det är sant och han velat "prata ut". Att han ljuger för sin egen fru som känner honom bättre än dig förstår du men när han pratar med DIG inbillar du att det är sanningen just DU får höra.

Du tror också att du är den enda som han snackat skit med. Surprise, han har med stor sannolikhet snackat skit om henne med flera stycken och självklart legat med fler än dig. Surprise, dom tror OCKSÅ att dom är speciellt utvalda och är hans speciella vän.

Dom flesta otrogna gör som han; snackar skit om sin partner på ett beklagande sätt och ser vilka som nappar . Sen tror dom allihop att dom förstår honom på ett speciellt sätt som inte frun gör och att dom bär en speciell plats i hans hjärta.

Load of bull.

Jag har redan sett andra svara dig och "hhh" flera gånger att det inte handlar om era känslor utan hur ni agerar.

Men jo, det är en viss typ av kvinnor som blir "kära" i gifta narcissister, det kan du läsa psykologer kommentera om du googlar. Vem som helst som är frisk i huvet fattar väl att det är nåt fel på skitsnackaren i relationen som sitter och sågar sitt förhållande inför en person av motsatt kön. Bara det. Och sen har sex med personen. I 7 år. Synd om han i sin relation?!! Skulle inte tro det och du måste vara både bra elak och naiv om du gör det.

Hade han verkligen farit illa hade han skiljt sig för länge sen, pratat med henne istället för dig.

Du får ingen applåd tillbaka.
  • Anonym (Hhh)

JAG SAKNAR HONOM!!!! Fy satan vad jag saknar honom idag.. Även om det är SÅ SKÖNT att han inte är på jobb så saknar jag hans energi. Saknar hans röst. Sen när han är här är det så jävla plågsamt..

Har jobbat mig upp i detta företag, vill inte behöva byta jobb pga detta..

Usch vad jobbigt med pms. Jag har också riktigt hemsk pms, har fått medicin för det men inte använt den sista året.. Tror det är dags att få ny utskriven innan jag mördar kollegan under mina pms-psykbryt!! ;)

Hoppas PMSen är över snart! Jag tar faktiskt premalex mot min pms (tips om din pms blir helt för djävlig). Tror att medicinen räddat mig i allt det här. 

Har han inte på något sätt visat någon ånger? att han saknar dig/vill vara med dig?

3 månader är starkt. Kämpa på! Hoppas att det blir bättre och lättare för oss snart!

kram

• Anonym (Suck 5)
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-10 13:14:57 följande:

JAG SAKNAR HONOM!!!! Fy satan vad jag saknar honom idag.. Även om det är SÅ SKÖNT att han inte är på jobb så saknar jag hans energi. Saknar hans röst. Sen när han är här är det så jävla plågsamt..

Har jobbat mig upp i detta företag, vill inte behöva byta jobb pga detta..

Usch vad jobbigt med pms. Jag har också riktigt hemsk pms, har fått medicin för det men inte använt den sista året.. Tror det är dags att få ny utskriven innan jag mördar kollegan under mina pms-psykbryt!! ;)

Hoppas PMSen är över snart! Jag tar faktiskt premalex mot min pms (tips om din pms blir helt för djävlig). Tror att medicinen räddat mig i allt det här. 

Har han inte på något sätt visat någon ånger? att han saknar dig/vill vara med dig?

3 månader är starkt. Kämpa på! Hoppas att det blir bättre och lättare för oss snart!

kram

Det roliga är att han inte saknar dig :)

Snälla, gå till en psykolog och säg samma sak som du skriver här, vore roligt om du blev diagnostiserad. Du tror benhårt att ni betyder nåt för de här männen, dom är hela er värld och ni är luft i deras.

Han sitter nog just nu och flirtar med en mycket snyggare, yngre tjej eller så skriver han kärleksfulla sms till sin fru.
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Suck 5) skrev 2017-10-11 08:30:39 följande:

Det roliga är att han inte saknar dig :)

Snälla, gå till en psykolog och säg samma sak som du skriver här, vore roligt om du blev diagnostiserad. Du tror benhårt att ni betyder nåt för de här männen, dom är hela er värld och ni är luft i deras.

Han sitter nog just nu och flirtar med en mycket snyggare, yngre tjej eller så skriver han kärleksfulla sms till sin fru.

Håller med dig och ja, de här tjejerna behöver ha nån proffesionell att prata med. För både deras och männens skull. Men framför allt för männens familjer.
Svar på tråden Komma över kollega?