• Anonym (Ledsen)

Komma över kollega?

Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

• Svar på tråden Komma över kollega?
  • Anonym (Fy fan alltså)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-09 12:51:13 följande:

Hur kapar man banden med nån man ser heela dagarna?? Om nån kan berätta för mig hur man får känslor att försvinna för nån man inte kan undvika?? Bra mkt lättare om man bara hade kunnat kapa allt o inte ses, men svårt när det är en kollega.

Hans sambo vet inget....

Nä men då är det ju för guds skull bara att bita i det sura och stå ut tills det gått över. Sjukanmäl dig o va hemma två veckor tills det värsta gått över. Dejta andra...

Om det är så att det är HAN som halar in dig hela tiden så får du väl säga ifrån eller helt enkelt säga till frun.

Hur som... om du hade lite ryggrad så hade du sagt något till frun iaf. Det ni utsatt och utsätter henne för är det värsta som finns. Du har ingen aning om hur han e hemma med henne men hon förtjänar väl för f*n sanningen så HON får bestämma över sin egen lycka och framtid.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-09 12:57:56 följande:

Du kan inte stänga av känslorna, de får du lära dig leva med. Du KAN däremot bestämma dig för att INTE AGERA på dina känslor och hålla det. Det är INTE känslorna du kritiseras för utan ditt AGERANDE, förstår du skillnaden?

Och bara för att hon inte vet så blir det helt ok att bedra/delta i att bedra henne?

Jo ja fattar det! Men jag agerar ju inget nu? Vi har inte rört varann på typ tre månader, pratar knappt. Det är inte det som är problemet?? Problemet är ju att känslorna inte försvinner hur mkt ja än försöker???
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fy fan alltså) skrev 2017-10-09 13:55:09 följande:

Nä men då är det ju för guds skull bara att bita i det sura och stå ut tills det gått över. Sjukanmäl dig o va hemma två veckor tills det värsta gått över. Dejta andra...

Om det är så att det är HAN som halar in dig hela tiden så får du väl säga ifrån eller helt enkelt säga till frun.

Hur som... om du hade lite ryggrad så hade du sagt något till frun iaf. Det ni utsatt och utsätter henne för är det värsta som finns. Du har ingen aning om hur han e hemma med henne men hon förtjänar väl för f*n sanningen så HON får bestämma över sin egen lycka och framtid.

Två veckor.... har redan gått tre månader utom nån som helst fysisk kontakt, vi pratar ju förfan knappt?? Det är känslorna som vägrar försvinna som är problemet!! Det är de ja undrar hur man kommer över???
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Sluta ljuga) skrev 2017-10-09 11:57:47 följande:

Jag känner absolut ingen i den situationen och viktigare är ju att i DITT fall så är det inte "rätt". Du är inte din moster nu för då hade han varit som din mosters man. Nu är du som i 99,99% av alla andra fall lurad (och har lurat dig själv). Även om han lämnar henne kommer han inte gifta sig med dig och vara dig trogen. Det är ingen utom DU och ts som pratar om dessa män som oskyldiga. Tvärtom påpekar alla andra att dom medvetet är otrogna mot sina fruar OCH mot er, ljuger för er båda. Det är DU som hävdar att han är oskyldig och "olycklig med sin fru" och du själv kan inte tänka när en man manipulerar dig. Hur svårt är det att ignorera närmanden och flirt från ett otroget svin? Jag har aldrig några problem med att kallt avvisa flirtande, upptagna kollegor. Snygga eller ej.

Fast nu fattar ja ingenting??? Ni pratar ju som att det här är världens konstigaste sak?? Vad lever ni i för skyddad värld? Jag vet oxå många som träffat andra när dom var i ett förhållande o lämnade för den nya, man som kvinna spelar ingen roll... är absolut inget ovanligt!!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förtvivlad kvinna) skrev 2017-10-09 04:38:56 följande:

Jag är i samma situation sen början på året det är nu den senaste tiden som vi har kommit fram till att det inte kommer att blir vi. Vi ska bara vara vänner framöver, det har dock slutat med att vi har börjat flörta med varandra varje gång vi har försökt att avsluta oss och bara vara vänner men den här gången är det slut mellan oss på riktigt. Vi lämnade våra partner väldigt tidigt i relationen då vi var överens om att satsa på vår kärlek. Mannen håller på att skilja sig, skilsmässan har inte gått igenom än.

Både hoppas på oss i framtiden men för tillfället är det hemskt att behöva träffas nästan varje dag då vi jobba på samma avdelning, det finns ingen chans för någon av oss att byta avdelning. Jag överväger att byta jobb men känns riktigt jobbigt då jag verkligen trivs på min arbetsplats.

På kvällarna kommer alla jobbiga tankar och många nätter blir tyvärr sömnlösa, mitt liv håller verkligen på att rasa samman.

Ja usch vad jobbigt det är.... men vad är anledningen till att ni inte kan ses mer nu då om ni båda har lämnat?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-09 17:53:59 följande:
    Fast nu fattar ja ingenting??? Ni pratar ju som att det här är världens konstigaste sak?? Vad lever ni i för skyddad värld? Jag vet oxå många som träffat andra när dom var i ett förhållande o lämnade för den nya, man som kvinna spelar ingen roll... är absolut inget ovanligt!!
    Det är snarare du som försöker få att springa omkring och knulla upptagna män som normalt. Det är inte alls normal för människor med ett samvete att göra så, det är bara normalt för egoister utan samvete

Om det du gjort är så himla bra och så oskyldigt som du påstår i detta inlägg, varför sluta öht? Varför ens skriva en tråd? Det är ju helt normal och något som alla gör enligt dig, vad är då problemet?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-09 20:01:15 följande:

Det är snarare du som försöker få att springa omkring och knulla upptagna män som normalt. Det är inte alls normal för människor med ett samvete att göra så, det är bara normalt för egoister utan samvete

Om det du gjort är så himla bra och så oskyldigt som du påstår i detta inlägg, varför sluta öht? Varför ens skriva en tråd? Det är ju helt normal och något som alla gör enligt dig, vad är då problemet?

Åh herregud.... orka.....
  • Anonym (suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-09 20:07:11 följande:
    Ja precis, hur orkar man hålla på så? Är det inte bättre att knulla singlar istället så slipper man ju allt ståhej?
  • Anonym (Hhh)

TS. Slösa inte ens tid på dem som skriver så negativt, de har uppenbarligen levt ett väldigt skyddat liv och sitter nu på sina höga hästar :)

dom verkar helt ha missat syftet med tråden och vad det egentligen är vi pratar om. Detta forum är visst inte till för att hjälpa andra utan för att drömma andra..

Idag var en bra dag! Han var hemma sjuk så jag kunde slappna av resten av dagen. Precis innan jag gick hem idag fick jag veta att han ska vara hemma även imorgon. Skönt!!

Hur hade du det idag?

Kram!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-09 20:01:15 följande:

Anonym (Hhh) skrev 2017-10-09 20:21:52 följande:

TS. Slösa inte ens tid på dem som skriver så negativt, de har uppenbarligen levt ett väldigt skyddat liv och sitter nu på sina höga hästar :)

dom verkar helt ha missat syftet med tråden och vad det egentligen är vi pratar om. Detta forum är visst inte till för att hjälpa andra utan för att drömma andra..

Idag var en bra dag! Han var hemma sjuk så jag kunde slappna av resten av dagen. Precis innan jag gick hem idag fick jag veta att han ska vara hemma även imorgon. Skönt!!

Hur hade du det idag?

Kram!

Ja precis så! Vill man inte skriva om det jag ville ha hjälp med så behöver man inte skriva alls... märkligt det där.

Åh vad skönt!! Min var oxå borta en hel vecka här för ett tag sen och det var så skönt o de började kännas lite bättre men sen kom han tillbaka igen.. suck. Allt hade vart så mkt enklare om man bara slapp o ses hela dagarna.. :(

Nja sådär... vi har ju försökt vara "vänner" nu sista veckan och det har väl gått rätt bra men det känns så överspelat o falskt ibland bara... kanske inte är redo att vara vänner än helt enkelt.... idag har ja haft pms och kännt mig deppig o arg på allt bara...

kram
Svar på tråden Komma över kollega?