Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Väntar en trea 19/7 :) Får hoppas den håller sig inne till juli iaf, har risk för att föda för tidigt :)
Någon som känner bebisen än?
Har bara 2 cm lång tapp pga att jag haft livmoderhalscancer, men får gå på kontroller varannan vecka :) fick en son 2013 som kom i v 37, var sjukskriven med honom från v 16 pga sammandrsgningar.
Vilken vecka är du i? Jag går strax in i v 15, kände nåt igår men man blir ju så osäker haha
Jag har känt några små buffar, främst när jag nattar mitt barn eller ska sova själv. Moderkakan sitter i framvägg denna gång så jag förväntar mig inga sparkar än på ett tag (är i vecka 16 nu).
Med sonen kände jag sprattel i vecka 13 och sparkar i vecka 15-16 (väldigt tidigt för att vara första barnet).
Oj förlåt om jag var klumpig o frågade! Men va skönt att du blir kollad regelbundet iaf. Mår du bra annars? Hur känns de just nu för dig? Jag har haft ett illamående från helv.... legat inne med dropp o haft det så jobbigt sista månaden men nu äntligen har det börjat lätta enormt! Så skönt :) Men är så fruktansvärt trött ist o börjat få så ont i hö skinka, det liksom ilar neråt mot baksidan av benet, jättekonstig smärta, mest när jag sitter.
Vad kan de vara!?
Är i v 15, byter vecka på fredagar, enligt sista ul! Får se vad rul visar ?? Har gått på 4 olika vul o ul så får olika bf varje gång känns det som hehe.
Haha det är ingen fara :) jag har varit sjukskriven sen v 6 pga illamående, dock sluppit ligga inne! Har varit rätt matt med pga järnbrist.
Det är inte ischias?
Jag har inte vad jag tror känt av några buffar ännu, har moderkakan i framvägg på höger sida så tror de kanske tar lite längre tid innan man känner nått :) Väntar mitt 3e barn. Längtar tills den 20e februari då vi har RUL inbokat.. kommer vara i v 20 då, tyckte de kändes sent, hade gärna gjort ett i v 18. När har ni andra tid för ultraljud?
Hur mår ni andra nu, börjar ni må bättre? Jag känner mig mycket bättre knappt något illamående kvar och är piggare än jag vart tidigare. Har till och med börjat komma igång med träningen igen, känns fantastiskt :)
Senaste veckan har magen verkligen växt och nu syns det äntligen att man verkligen är gravid och inte bara svullen.
Jag har inte vad jag tror känt av några buffar ännu, har moderkakan i framvägg på höger sida så tror de kanske tar lite längre tid innan man känner nått :) Väntar mitt 3e barn. Längtar tills den 20e februari då vi har RUL inbokat.. kommer vara i v 20 då, tyckte de kändes sent, hade gärna gjort ett i v 18. När har ni andra tid för ultraljud?
Hur mår ni andra nu, börjar ni må bättre? Jag känner mig mycket bättre knappt något illamående kvar och är piggare än jag vart tidigare. Har till och med börjat komma igång med träningen igen, känns fantastiskt :)
Senaste veckan har magen verkligen växt och nu syns det äntligen att man verkligen är gravid och inte bara svullen.
Jag är gravid med 3:e barnet och har BF 10/7, bloggar på HTTP://finalyan.se om ni vill läsa :)
Hej allihopa.
Här mår jag väl okej just nu. Haft min man hemma pga sjukdom så de har gjort att jag psykiskt mått bättre sen i fredags. Även pratat mes min bm idag som var så underbar,lyssnade och förstod mig verkligen. Så hon skickade en remiss till mvc psykologen. Känns faktalitteratur väldigt bra nu i efterhand att jag tog kontakt med henne.
Annars så mår jag okej. Kan äta lite men inte mycket,ligge fortfarande minus på vikten och behöver mina starka tabletter mot illamåendet. Som tyvärr fortfarande är kvar. Men inte kräkts på 1,5 vecka men vissa dagar mår jag väldigt illa trots tabletter och vissa mindre men illamåendet är dock kvar.
Annars så är ju foglossningen här,vilket blir värre för varje dag och ju mer jag rör mig. Så kämpigt så men var bered på det. Så skall till sjukgymnasten nästa vecka och prata och få ev akupunktur så känns helt okej. Så en dag i taget. Är ju sjukskriven fortfarande, till början av februari har ju varit sjukskriven sen början av december så. Tveksam om jag ens kommer kunna jobba mer pga illamående ännu och foglossning. Jobbar inom vården
Inte känt rörelser än bara magkurr vad jag tror hihi. Men längtar så. Vet inte hur moderkakan ligger men hoppas på att den är i bakvägg. Tycker man känner med då. Med första hade fram med andra barnet bak så min förhoppning.
Har också RUL 20/2 längtats så mycket. Kommer då vara i v 20 (19+5) då
Kul att flera hittat hit och tråden är mer aktiv igen :)
Hej allihopa.
Här mår jag väl okej just nu. Haft min man hemma pga sjukdom så de har gjort att jag psykiskt mått bättre sen i fredags. Även pratat mes min bm idag som var så underbar,lyssnade och förstod mig verkligen. Så hon skickade en remiss till mvc psykologen. Känns faktalitteratur väldigt bra nu i efterhand att jag tog kontakt med henne.
Annars så mår jag okej. Kan äta lite men inte mycket,ligge fortfarande minus på vikten och behöver mina starka tabletter mot illamåendet. Som tyvärr fortfarande är kvar. Men inte kräkts på 1,5 vecka men vissa dagar mår jag väldigt illa trots tabletter och vissa mindre men illamåendet är dock kvar.
Annars så är ju foglossningen här,vilket blir värre för varje dag och ju mer jag rör mig. Så kämpigt så men var bered på det. Så skall till sjukgymnasten nästa vecka och prata och få ev akupunktur så känns helt okej. Så en dag i taget. Är ju sjukskriven fortfarande, till början av februari har ju varit sjukskriven sen början av december så. Tveksam om jag ens kommer kunna jobba mer pga illamående ännu och foglossning. Jobbar inom vården
Inte känt rörelser än bara magkurr vad jag tror hihi. Men längtar så. Vet inte hur moderkakan ligger men hoppas på att den är i bakvägg. Tycker man känner med då. Med första hade fram med andra barnet bak så min förhoppning.
Har också RUL 20/2 längtats så mycket. Kommer då vara i v 20 (19+5) då
Kul att flera hittat hit och tråden är mer aktiv igen :)