• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-01-18 12:19:48 följande:

Kuratorn ringde faktiskt upp till slut! Som tur var så ringde hon på denna skitdag så jag grät/snyftade mig igenom hela samtalet. Hon skulle konsultera en av deras psykologer och höra av sig igen senast i morgon. Och så intygade hon att jag kommer få hjälp, jag hoppas bara att det går fort. Hon föreslog även att jag skulle ta upp medicinering när jag träffar läkaren nästa gång.

Jag lyckades även få hem min sambo tidigare, jag klarar varken av att hämta på förskolan sen eller hänga med en tvååring i två timmar själv (jag fick ångest bara av tanken, och sen dessutom orka laga middag också) så han åberopade VAB-regeln när han ringde till jobbet. Det känns skönt.

Jag har en liten regel nu och det är att jag ska orka göra en sak om dagen (allt utöver det ser jag som en bonus). I dag har jag pratat med kuratorn över telefon, och det visade sig vara vad jag orkade. Så det ska bli skönt att sambon kan hämta på förskolan, laga middag och leka i kväll.

Men äh vad bra!! Kanske var precis rätt dag,i sista sekund som hon ringde låter de som. Vad skönt att bollen är i rullning nu och att det kommer hjälpa dig. :) Känns det lite bättre nu efteråt?

Ja tycker de är en bra regel. Har också samma regel tänk. Dock misslyckas de vissa dagar och jag mest bara blir liggande/sittandes i soffan. Men huvudmålet är ju att ge barnen frukost på vardagarna,lämna och hämta på förskolan och ge mellanmål. För de mest är de bara de jag orkar och att ta hand om mig själv.

Idag har varit hemsk sen jag vaknade av foglossningen. Värsta dagen någonsin och var tvungen att åka med åå ett läkarbesök med dottern idag med,vilket gjort att jag fått gå,stå och åka bil. De gjorde inte foglossningen bättre. Skrämmer mig att jag redan har såhär ont men en dag i taget. Nästa vecka blir de sjukgymnasten.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-01-18 16:42:29 följande:

Men äh vad bra!! Kanske var precis rätt dag,i sista sekund som hon ringde låter de som. Vad skönt att bollen är i rullning nu och att det kommer hjälpa dig. :) Känns det lite bättre nu efteråt?

Ja tycker de är en bra regel. Har också samma regel tänk. Dock misslyckas de vissa dagar och jag mest bara blir liggande/sittandes i soffan. Men huvudmålet är ju att ge barnen frukost på vardagarna,lämna och hämta på förskolan och ge mellanmål. För de mest är de bara de jag orkar och att ta hand om mig själv.

Idag har varit hemsk sen jag vaknade av foglossningen. Värsta dagen någonsin och var tvungen att åka med åå ett läkarbesök med dottern idag med,vilket gjort att jag fått gå,stå och åka bil. De gjorde inte foglossningen bättre. Skrämmer mig att jag redan har såhär ont men en dag i taget. Nästa vecka blir de sjukgymnasten.

Jo, det känns skönt att bollen äntligen är i rullning. Jag fick tid till en psykolog i början av februari och kuratorn tyckte att jag ev skulle tänka på medicinering.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-01-18 18:21:35 följande:

Jo, det känns skönt att bollen äntligen är i rullning. Jag fick tid till en psykolog i början av februari och kuratorn tyckte att jag ev skulle tänka på medicinering.

Okej men de var ju jättebra :) Jag undrar när mvc psykologen hör av sig till mig. Med dottern så skulle jag få tid pga oro då jag hade 2 missfall i rad innan henne. Men fanns inga tider aå fick därför tätare besök till bm och därför jag fortfarande får träffa min bm oftare både senast jag var gravid och denna. För psykologen ringde mig först när jag fått min dotter och hon var 2 månader. Lite för sent då för min del då. Så hoppas på bättre lycka och hjälp denna gången. Men vet ju inte hur remissen är skriven ifrån min bm heller.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-01-18 18:21:35 följande:

Okej men de var ju jättebra :) Jag undrar när mvc psykologen hör av sig till mig. Med dottern så skulle jag få tid pga oro då jag hade 2 missfall i rad innan henne. Men fanns inga tider aå fick därför tätare besök till bm och därför jag fortfarande får träffa min bm oftare både senast jag var gravid och denna. För psykologen ringde mig först när jag fått min dotter och hon var 2 månader. Lite för sent då för min del då. Så hoppas på bättre lycka och hjälp denna gången. Men vet ju inte hur remissen är skriven ifrån min bm heller.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-01-18 18:34:32 följande:

Hur ofta träffar du BM? Jag går också oftare, men det rör sig bara om typ tre extra gånger eller nåt sånt.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-01-18 18:44:05 följande:

Hur ofta träffar du BM? Jag går också oftare, men det rör sig bara om typ tre extra gånger eller nåt sånt.

Jag var hos bm den 20/12 för del 2 i inskrivningen tror jag och för tidigt ultraljud. Sen var jag där den 3/1 mest då för att ta blodprover som de inte tog den 20 pga att de stuckit mig så mycket när jag låg inne på sjukhuset. Sen skall jag dit den 29 så blivit en del besök. Men kanske att jag träffar henne med 3-4 veckors mellanrum nu. Man brukar ju börja ha först efter RUL mer besök. Sen kommer jag inte ihåg men hade ganska tidigt besök varannan vecka med de andra 2 barnen så får se hur vi lägger upp det denna gången. Men både jag och bm tycker de är bra för mig om vi träffas lite tätare än normalt. Jag mår väldigt bra utav de ocj de ser hon och är lyhörd för. Så på 5 veckor då varit 3 besök men kanske bara hade haft 2 besök på 4 veckor annars om de inte var extra för blodproven.
  • Xynia

Jag har gjort ivf, 3:e försöket gillt, så nu väntar vi med spänning på bf 20/7 även om det finns en viss oro samtidigt :).