Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Nyfiken på hur många som berättat om graviditeten
Har tänkt vänta men råkar sägas ????
Vi berättade tidigt, eller tidigt mwn v 12. Mådde så skit med illamående så vart inlagd o sjukskriven då, gick liksom inte o dölja. Berättade för våra föräldrar o min chef :) Men sen kollegor o andra har vi inte sagt nått till. Har väntat till efter rul med dom andra o berättat så gör nog det denna gång också!
Vet inte varför egentligen men ja, har bara blivit så...
Syns magen på er?
Här känner jag mig mest småfet efter mat haha känns inge kul, vill ju ha en fin mage o gå med ... Men är mullig sen innan så dröjer väl.
Känner ni av bebis nått?? Tror jag har känt nått fladder men osäker, känner mig så nervös så dom sk ?spökveckorna? verka infunnit sig. Upplevde ni nått sånt? Där dom flesta symtom försvunnit , man mår bra, syns inte så mkt än o man känner inte bebis riktigt.. Äe nervös inför rul. Iiih.
Vi berättade tidigt, eller tidigt mwn v 12. Mådde så skit med illamående så vart inlagd o sjukskriven då, gick liksom inte o dölja. Berättade för våra föräldrar o min chef :) Men sen kollegor o andra har vi inte sagt nått till. Har väntat till efter rul med dom andra o berättat så gör nog det denna gång också!
Vet inte varför egentligen men ja, har bara blivit så...
Syns magen på er?
Här känner jag mig mest småfet efter mat haha känns inge kul, vill ju ha en fin mage o gå med ... Men är mullig sen innan så dröjer väl.
Känner ni av bebis nått?? Tror jag har känt nått fladder men osäker, känner mig så nervös så dom sk ?spökveckorna? verka infunnit sig. Upplevde ni nått sånt? Där dom flesta symtom försvunnit , man mår bra, syns inte så mkt än o man känner inte bebis riktigt.. Äe nervös inför rul. Iiih.
Såhär ser min mage (och smutsiga badrumsspegel) ut i 13+4. Tilläggas bör att det inte är någon nytillkommen utbuktning utan jag märker just ingen skillnad alls. Har fått mage sent med båda de andra också, tror det är en kombination av att magen inte är platt till att börja med plus att jag är rätt lång och bredhöftad så finns nog gott om plats där inne
Jobbigt! Har du provat TENS? Den åtgärdar ju inte problemet men funkar väldigt bra som smärtlindring i väntan på annat
Hej!
Ny med att skriva men följt tråden sen jag gjorde KUB för lite mer än en vecka sedan. Hade MA (missed abortion) i somras och blev chockad över att det nu verkligen var någon där inne som sprattlade runt <3
Träffade bm i dag men glömde att fråga om det går att få stödstrumpor på remiss. Någon som vet? Har jättemycket åderbråck och behöver ha lårhöga. Blir så mycket pengar att köpa flera par!
Blir jättegärna tillagd i fb-gruppen.
Jag är i vecka 16+1 och magen syns tydligt (jag ska lägga upp en bild när jag orkar och kommer ihåg). Jag känner lite rörelser emellanåt men jag har moderkakan i framvägg (hade iaf på KUB) så jag känner mig inte så orolig över att det inte är mer.
På onsdag ska jag tillbaka till läkaren. Jag är jättenervös inför det! Känner mig långt ifrån redo att gå tillbaka till jobbet, jag väntar nog helst tills jag har träffat psykologen en gång iaf. Dessutom ville kuratorn att jag skulle diskutera medicinering med läkaren, men efter att kollat upp det lite så har jag insett att det förmodligen skulle innebära att jag inte ens _får_ jobba (pga att jag har säkerhetstjänst). Någon som kan komma med lite pepp?
Sopp
Fin mage!
Jag är vecka 16.
Min mage syns tydligt. Men jag blir ändå nojig och undrar hur mycket som är mage och hur mycket som bara är svullnat eller rent av fett haha!
Var ju absolut inte fet innan men jag tycker ändå att det är svårt att veta :)
Så här ser min mage ut. Visst hade jag lite extra fett efter missfallet men det var inte mycket som syntes.