Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Åh vad bra gjort av dig!! Heja dig!! :) Jag de var ju typiskt så klart, men ring imorgon igen om det är så. Ge dig inte utan ligg på så de förstår hur akut det är. Jag förstår att de är jobbigt just nu och behöva jaga och så när du mår så dåligt. Men försök för din egen skull. Förstår att de tar mycket energi. Men du behöver verkligen få tag i henne och få tid nu nu nu känns de som.
Men herregud det är liksom 2018 nu men ja ja. Åh tur att du har honom som kan hjälpa dig och ge stöd,sådant gör så mycket!!
Jag (eller ja, min sambo) ringde igen i morse, den tid kuratorn skulle varit anträffbar, och inget svar. Nu är hon inte anträffbar förrän klockan 13. Det känns som att jag blir avvisad hela tiden, jag vet inte hur mycket jag ska orka. Min BM sa att jag kunde prata med henne, men hon har inget direktnummer och att få tid i mvc:s telefonkö är helt jävla omöjligt om man inte ringer direkt de öppnar.
Till råga på allt så har jag sovit för lite och det har varit bråk och skrik hela morgonen känns det som. Jag har inte ens tagit mig upp ur sängen än, trots att jag borde äta.
De andra har iaf åkt nu så jag kan sova i lugn och ro. Nåt ska man väl ha för att man är sjukskriven.
Gick in i v 15 idag och tänkte dokumentera magen, inser att jag är ju gigantisk!! Hur ser ni andra ut som väntar tredje? Vill va glad över magen men nu skäms jag mest...
Åh stackare. :( Jag förståe verkligen att du inte orkar så mycket mer.
Ne svårt de där med att de inte har direkt numer likadant här. Förr kunde man ringa mvc och prata in meddelande och be just sin bm ringa men ändrat nu. Men kag gjorde faktiskt sä att jag använde 1177 e-tjänst där man kunde be dem kontakta än via telefon. Tog 2 dagar så ringde hon. Kanske kunde vara ett alternativ om du inte får tag i varken bm eller kuratorn. Tänker som alternativ.
Tror vila kan hjälp dig lite. Låter som du behöver lite lugn och ro och egen tid just nu. Ta hand om dig så gott det går!! :)
Gick in i v 15 idag och tänkte dokumentera magen, inser att jag är ju gigantisk!! Hur ser ni andra ut som väntar tredje? Vill va glad över magen men nu skäms jag mest...
KUB = kombinerat ultraljud och biokemi. En del landsting erbjuder det gratis till alla. Sedan kan man gå vidare med NIPT (vilket också är gratis i mitt landsting), som är ett mer utökar blodprov än det som ingår i KUB.
Åh stackare. :( Jag förståe verkligen att du inte orkar så mycket mer.
Ne svårt de där med att de inte har direkt numer likadant här. Förr kunde man ringa mvc och prata in meddelande och be just sin bm ringa men ändrat nu. Men kag gjorde faktiskt sä att jag använde 1177 e-tjänst där man kunde be dem kontakta än via telefon. Tog 2 dagar så ringde hon. Kanske kunde vara ett alternativ om du inte får tag i varken bm eller kuratorn. Tänker som alternativ.
Tror vila kan hjälp dig lite. Låter som du behöver lite lugn och ro och egen tid just nu. Ta hand om dig så gott det går!! :)
KUB = kombinerat ultraljud och biokemi. En del landsting erbjuder det gratis till alla. Sedan kan man gå vidare med NIPT (vilket också är gratis i mitt landsting), som är ett mer utökar blodprov än det som ingår i KUB.
Ja KUB har jag gjort med, nipt har jag inte hört talas om. Händer så mycket på några år, tror inte det talades om nipt 2013 när jag fick sonen, haha