• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Xynia skrev 2018-01-18 21:42:20 följande:

Jag har gjort ivf, 3:e försöket gillt, så nu väntar vi med spänning på bf 20/7 även om det finns en viss oro samtidigt :).

Vad kul, grattis! Måste vara speciellt när man försökt så länge
  • Zan80
    Soffapoffa skrev 2018-01-21 20:51:54 följande:

Hej,

Vem kan lägga till mig i den hemliga fb-gruppen?

Tack på förhand:)

Jag vill också vara med där.
  • Meedaa1

Nyfiken på hur många som berättat om graviditeten

Har tänkt vänta men råkar sägas ????

• Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-01-22 10:35:13 följande:

Vi har berättat, både för de närmsta och på Instagram. Men vi väntade till efter KUB för att veta att allt stod rätt till först.
  • Horisonten

Vi fick berättat tidigt både för familj och både mitt och mannens jobb och barnens förskola då jag återigen blev så dålig och fick hyperemesis och blev inlagd 3 gånger på sjukhus. Så de flera vet och fick veta tidigt. Närmsta vänner fick väl veta lite senare runt v 10-12 ungefär. Men inte gått ut på Facebook eller instagram. Känns onödigt då alla som vi vill skall veta vet och vi har aldrig ?offentlig? gjort någon av de andra graviditeterna så heller. Vill jag skriva eller lägga ut bild har jag gjort de för att jag vill och vill minnas sen. Men ofta varit långt efter v 20. Så har de varit för oss
  • Horisonten

Är så less och besviken idag då jag skulle varit hos sjukgymnasten i veckan men tyvärr kommer det att bli inställt pga sjukdom fick jag veta idag :( Så fått tid nästa vecka istället. Men så rädd att de blir flyttat igen. :(

Jag som bara får mer ont för varje dag. Idag räckte de att göra iordning barnen och lämna de på förskolan för att jag nu skall ha jätteont. :(

Ne verkligen dålig start på denna veckan :(

• kattnos

Vi har berättat för familjen, våra närmsta vänner och jag har berättat för mina chefer. Funderar på när jag ska berätta för kollegorna.. sen lägger jag nog ut nån bild från RUL på Instagram men det är nästan en månad kvar.. v 16 idag.
  • Sopp
    Horisonten skrev 2018-01-22 11:01:05 följande:

Är så less och besviken idag då jag skulle varit hos sjukgymnasten i veckan men tyvärr kommer det att bli inställt pga sjukdom fick jag veta idag :( Så fått tid nästa vecka istället. Men så rädd att de blir flyttat igen. :(

Jag som bara får mer ont för varje dag. Idag räckte de att göra iordning barnen och lämna de på förskolan för att jag nu skall ha jätteont. :(

Ne verkligen dålig start på denna veckan :(

Jobbigt! Har du provat TENS? Den åtgärdar ju inte problemet men funkar väldigt bra som smärtlindring i väntan på annat
  • Sopp

Vi berättade för familj kring jul, vecka 10, hade gärna väntat till efter KUB men skulle upp och bo med min familj i tio dagar över jul och orkar inte sitta och ljuga varje dag när alkohol serveras (blir ju en del i jul o nyår). Jag är ju en ständig pessimist så någon bild på instagram blir det inte förrän bebben är ute och mår bra