Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Men usch vilken lång väntetid! Till mig beklagade de lite över att det är lång väntetid här, och då är det bara två veckor liksom!
Jag fick sjukskrivningen förlängd t o m 31 mars, men hon ville helst sjuka mig hela graviditeten ut. Meeen, svårt att veta hur jag mår om två månader, då kanske jag är i form att jobba igen. Skönt iaf att hon är så seriös och professionell :)
Usch, jag har gått och blivit dunderförkyld! Hela huvudet känns som att det ska sprängas och jag vill bara ligga ner hela tiden. Så jäkla trist tajmat, jag hade tänkt att använda sjukskrivningen till att göra sånt som får mig att må bra (träna) men ikke. Förvisso spenderade jag hela måndagen liggande på soffan och kollade serier, det var fint :)
Du kanske har känt men tänkt att det vart tarmar eller nå annat? Men jag förstår dig så, ibland känns det som inbillning bara, att man inte är gravid... Vill ju ha en såndär fin o vacker gravid mage jag med. Åh. Jag tror jag känt av liten, det känns som nå fladder på nå vis.
Men nej så segt, vilken väntetid, så hoppas jag o håller tummarna att det blir bara 1 mån väntetid, så drygt ?/
Ja jo funderar på de ibland om jag kanske senaste dagarna känt men är så osäker då de isåfall varit så svagt/dovt och likaväl kunnat vara tarmarna. Bara och vänta tids nog kommer de väl. Men vore skönt om de kom snart. För känner mig så nervös och orolig kring om allt är bra sär inne och om bebis lever :?( även om jag ser och märker att magen växer så vet jag inte. Ändå orolig ju. Gjorde ju ultraljud den 20/12 och då var allt bra och bebis rörde sig som bara den. Men länge sen nu. Usch denna ständiga oro :?(
Aa jag är opererad så den är kortare än normalt
Jag vet faktiskt inte hur kort den är, får kolla upp. Ska tala med barnmorska och rådfråga. Opererades bort pga cellförändringar när jag var 20. Ryktades art det kinde försvåra att bli gravid men det har jag inte haft prov med. Har dock haft missfall men det är ju tyvärr så vsnligt. Tack för svar.
Hm. Jag gjorde en konisering hösten 2016 men ingen har nämnt nåt om att man ska börja mäta tappen. Jag ska förvisso träffa BM i morgon så om jag kommer ihåg det så kan jag ju fråga.
Jag gjorde NIPT utöver KUB så då får man veta, annars är det RUL som gäller:)
Men åh. Blev inte erbjuden något vid namn nipt och när jag googlade verkar det typ vara 1(?) ställe i Stockholm som erbjuder vilket verkar helt sjukt? :-/
Nä alltså jag tror inte det är standard, dom valde att konisera mig när jag var 23 för jag hade livmoderhalscancer och hade önskan om fler barn. De fick ta ganska mycket och från olika ställen så jag sövdes andra gången för att de inte fick bort allt första.
I samband med det har jag fått en del kroniska besvär oxå som kan spela in.
Med min son som är första sonen efter cancerhistorien satte värkar igång och lite annat i v 34, han kom sedan o v 37
Hej. 35 åring som väntar nr 3 den 28/7. Har två töser sedan innan 5 & 2 år. Skulle gärna vilja vara med i Fb gruppen också, hur blir man det?
Vh Jennie