• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    3hjärtan skrev 2018-01-24 20:53:25 följande:

Grattis till bra svar och till en till kille!

När gjorde du ditt nipt?

Tack! Känns så skönt. Dom skickade det till karolinska förra måndagen så nio dagar tog det
  • malikan
    Okänd33 skrev 2018-01-24 21:38:47 följande:

Tappmätning..?

Aa, Jag mäter livmodertappen regelbundet efter v 20 :)
  • amandarahh

Jag tycker att det känns som ett lyckligt bubbelsprittande, vet inte hur jag ska förklara det bättre. Så undrar jag hur just denna individ tänker röra sig framöver. Första dottern rörde sig liksom mjukt och hänsynsfullt och andra var helt vild - redan då.

Roligt att veta kön. Vi svävar i ovisshet. Min man vill färna veta. Så vi får se.

Jag tycker att det är lättare att prioritera som gravid - hälsan går först, och bebbe. Det förenklar ändå saker och ting. Karriären får vänta lite - om så krävs. Ta hand om er alla!

• amandarahh

Förresten, vad fick ni andra för svar på KUB? Vi blev erbjudna NIP eller vad det heter, men min man kände att det fick räcka och jag gick med på det utan att tänka. Nu vet jag inte om jag ångrar mig. Kontrollbehovet säger sitt helt enkelt.

• malikan
    amandarahh skrev 2018-01-24 22:06:14 följande:

Förresten, vad fick ni andra för svar på KUB? Vi blev erbjudna NIP eller vad det heter, men min man kände att det fick räcka och jag gick med på det utan att tänka. Nu vet jag inte om jag ångrar mig. Kontrollbehovet säger sitt helt enkelt.

Min bm sa bara att det var låg sannolikhet och frågade om jag ville veta siffrorna men jag avböjde, då hade jag börjat överanalysera, haha

I mitt län gör man inte nipt, hade jag haft chansen hade jag nog velat veta
  • amandarahh
    malikan skrev a. 2018-01-24 22:08:43 följande:

Min bm sa bara att det var låg sannolikhet och frågade om jag ville veta siffrorna men jag avböjde, då hade jag börjat överanalysera, haha

I mitt län gör man inte nipt, hade jag haft chansen hade jag nog velat veta

Vi fick också låg sannolikhet men siffrorna sätter griller i huvudet. Impad av att du avböjde, snacka om självinsikt! Nu tänker jag inte noja mer om detta. Gör ju ingen glad.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-01-24 21:58:25 följande:

Aa, Jag mäter livmodertappen regelbundet efter v 20 :)

Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-01-24 22:49:10 följande:

Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?

Aa jag är opererad så den är kortare än normalt
  • grästuva
    malikan skrev 2018-01-24 23:04:47 följande:

Aa jag är opererad så den är kortare än normalt

Är det jobbet som triggar dina sammandragningar? Tänker att du kanske skulle behöva vara hemma och vila upp dig, har du pratat med din bm om det?