Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Ska tillägga att resultatet på KUB 1:1400 gör mig nervös. Trots att risken räknas som låg. Vi gick inte vidare och gjorde fler tester. Framförallt för att vi var så nervösa inför KUB och inte orkar gå igenom det känslosvallet igen.
Jag har också börjat få känningar av foglossning. Men bara vissa dagar. Värker i blygdbenen och strålar av smärta när jag sätter ner fötterna när jag går. Andra dagar känns det inget alls. Yogar fortfarande som tidigare några gånger i veckan. Går 10 000 steg/dag utöver det.
Känner babyn röra sig i magen. Har känts tidigare för varje graviditet.
Blir så avundsjuk på er som lyckats känna bebis redan. Längtar så!! Är ju nervös och orolig även om de är min 3 och ser ju att magen växer på som bara den men ändå orolig. Hur började ni känna de första rörelserna och när? Inte så länge sen men minns inte helt ut de kändes.
Fick idag också veta att psykologen min bm har skickat remiss till har en väntetid på 1-2 månader innan hag kan få tis. Så har jag tur kanske jag en tid om kanske 3 månader...bara att hålla ut antar jag. På fredag skall jag iallafall och träffa min bm. Känns bra och skönt.
Blir så avundsjuk på er som lyckats känna bebis redan. Längtar så!! Är ju nervös och orolig även om de är min 3 och ser ju att magen växer på som bara den men ändå orolig. Hur började ni känna de första rörelserna och när? Inte så länge sen men minns inte helt ut de kändes.
Fick idag också veta att psykologen min bm har skickat remiss till har en väntetid på 1-2 månader innan hag kan få tis. Så har jag tur kanske jag en tid om kanske 3 månader...bara att hålla ut antar jag. På fredag skall jag iallafall och träffa min bm. Känns bra och skönt.
Fick NIPTresultatet nu på eftermiddagen! Testet visade inte på några avvikelser, skönt! Som vi anade så är det en till liten pojke, så är en del blandade känslor just nu. Glad och lättad över att testet var bra, samtidigt ledsen då jag nu aldrig kommer att få en dotter då vi ej vill ha fler barn. Förhoppningsvis har jag tid att bearbeta dom känslorna innan förlossningen nu så att jag kan känna mig glad och fokuserad på vår nya lilla man
Hej!
Ny i tråden, jag är 37 år och väntar vårt tredje barn. Vi har två döttrar 7 år och 1 1/2 år. Bf den 11 juli. Gjorde Nipt-test för 3 veckor sedan och fick svar förra veckan att allt såg bra ut och vi väntar en flicka till, känns så skönt att allt ser bra ut. Längtar nu tills rul den 12/2.
Fick NIPTresultatet nu på eftermiddagen! Testet visade inte på några avvikelser, skönt! Som vi anade så är det en till liten pojke, så är en del blandade känslor just nu. Glad och lättad över att testet var bra, samtidigt ledsen då jag nu aldrig kommer att få en dotter då vi ej vill ha fler barn. Förhoppningsvis har jag tid att bearbeta dom känslorna innan förlossningen nu så att jag kan känna mig glad och fokuserad på vår nya lilla man
Åh vill oxå få veta vad jag har i magen!
Sjukt stressigt på jobbet just nu och ligger med hemska sammandragningar, försökt duscha varmt och böla lite där men hjälpte inte, haha
4 veckor kvar till tappmätning, hatar dessa sammandragningar och oron!
Har jag missat något? Fick ni veta kön på kub ultraljudet eller från resultat på blodprovet?
Vi har inte fått veta och jag dör av nyfikenhet.
Åh vill oxå få veta vad jag har i magen!
Sjukt stressigt på jobbet just nu och ligger med hemska sammandragningar, försökt duscha varmt och böla lite där men hjälpte inte, haha
4 veckor kvar till tappmätning, hatar dessa sammandragningar och oron!
Har jag missat något? Fick ni veta kön på kub ultraljudet eller från resultat på blodprovet?
Vi har inte fått veta och jag dör av nyfikenhet.