• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • asterisco

Hej alla blivande mammor!

Jag är i 15+0 dvs v 16 imorgon, & BF 22juli, är kissnödig hela tiden & har känner något typ som svep & ibland som små elektriska stötar (fast inte ont utan mer som en liten stöt). Är magen orolig eller kan det vara den liten som gör volter? Känner ni något?

Hoppas att ni mår bra!

• Sopp
    asterisco skrev 2018-01-28 16:31:41 följande:

Hej alla blivande mammor!

Jag är i 15+0 dvs v 16 imorgon, & BF 22juli, är kissnödig hela tiden & har känner något typ som svep & ibland som små elektriska stötar (fast inte ont utan mer som en liten stöt). Är magen orolig eller kan det vara den liten som gör volter? Känner ni något?

Hoppas att ni mår bra!

Det kan säkert vara bebis, iaf svepandet om det känns långt ner i magen. Det liknar ju lite gasig-i-magen i början när man börjar känna så svårt att veta vad som är vad :) men jag har nog upplevt med mina att i början känner man inte sparkar utan mer att nått snor runt där inne. Jag känner inget än men ska bli så kul! 14+3 idag
  • Okänd33
    Mamma till S skrev 2018-01-28 13:25:48 följande:

Har ni mkt rikliga flytningar, nu menar jag mkt? Är i v 17+1 o idag har det vart mkt, nu slog det mig att det kan va fostervatten? Eller slog mig, googlade såklart å fick upp det ?värsta? ... Dom luktar inget men känner lite obehag i magen nu bara... Att det läcker lite.. :( ?

Ja jag har sedan ett par veckor rätt mycket, vita, tjocka.

Luktar inget ovanligt så oroar mig inte ett dugg. Är mer på förmiddagen än annars på dagen.

Tycker inte du ska oroa dig ett dugg.

Jag är i vecka 16.
  • Okänd33
    malikan skrev 2018-01-28 14:48:44 följande:

V 15+0 med tredje :D

Jag är som i v 25 med första, haha

Här kollar man inte hjärtljuden förräns i v 25, försökte få henne att kolla nästa besök i v 20 men det ville hon inte..

Vi köpte en "angelsound" doppler för att kunna lyssna på hjärtat hemma.

Vi fick göra det på både tidigt VUL i vecka 6 (tror jag), samt på KUB i vecka 14.

Men det är himla mysigt att vakna tillsammans och båda lyssna på hjärtat ett par minuter.

Betalade ca 400kr för den.
  • Mamma till S
    Okänd33 skrev 2018-01-29 09:22:22 följande:

Ja jag har sedan ett par veckor rätt mycket, vita, tjocka.

Luktar inget ovanligt så oroar mig inte ett dugg. Är mer på förmiddagen än annars på dagen.

Tycker inte du ska oroa dig ett dugg.

Jag är i vecka 16.

Hej. Tack :) är nog ingen fara heller men när det kom så plötsligt, man ska då oroa sig för allt..
  • Mamma till S

Frågade om att lyssna på <3 ljuden idag också men bm ville inte, för hittar man dom inte så ger ju det mer oro än lugn, så visst, det köper jag men åh! Dom hade fått lite tillsägelse om detta, att dom lyssnar för tidigt, men åh. Men ja!

Känner ju inte speciellt mkt inifrån magen så skulle va så skönt med nånting , känns som man inbillar sig allting. Det värsta illamåendet har lagt sig också så känner mig ganska som vanligt nu. Rul snart o längtar ihjäl mig men också så nervös! Tänk om magen är tom! Äsch, vet ju att liten mådde bra i v 15 men så mkt tankar som far omkring.

Tror jag har känt bebis, som nå fladder/svep, ja, nånting men inte varje dag.. Man känner efter hela tiden tkr jag.

• amandarahh

Fina magar! Jag hade sammandragningar i helgen och det visade sig vara pga urinvägsinfektion. Så nu vila och andra kuren antibiotika. Skönt ändå att veta vad

Sammandragningarna betor på. De brukar ju komma senare och vi hann bli lite oroliga.

Min mage känns ungefär lika stor som vid tidigare graviditeter. Men nu syns det iaf att jag är gravid och ingen korv.

• Moorii
    amandarahh skrev 2018-01-29 16:22:47 följande:

Fina magar! Jag hade sammandragningar i helgen och det visade sig vara pga urinvägsinfektion. Så nu vila och andra kuren antibiotika. Skönt ändå att veta vad

Sammandragningarna betor på. De brukar ju komma senare och vi hann bli lite oroliga.

Min mage känns ungefär lika stor som vid tidigare graviditeter. Men nu syns det iaf att jag är gravid och ingen korv.

Måste fråga, kände du av urinvägsinfektionen? Hade sammandragningar i helgen med, är livrädd att gå med uvi och missa det :/
  • polf

Hej på er!

Ni som väntar erat första barn, har ni börjat köpa något ännu? Jag var inne i en barnbutik idag för första gången med min man. Vågade mig inte på nägot. Klämde mest och tittade. Men nu ångrat jag mig nästan haha. Är i v.17!

• amandarahh

[quote=78414699][quote-nick]Moorii skrev 2018-01-29 18:14:15 följande:[/quote-nick]

Måste fråga, kände du av urinvägsinfektionen? Hade sammandragningar i helgen med, är livrädd att gå med uvi och missa det :/

Jag såg sammandragningarna som ett symtom. Hade inga klassiska symtom som sveda vid utinering. Molvärk i magen, men det kan lika gärna ha varit växtvärk. Men om du har sammandragningar tycker jag du kan be din barnmorska att få lämna in ett prov på odling. Just sammandragningar är ju ert av de vanligaste symtomen på uvi under graviditet.