Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Magen ser mindre ut nu med andra
Har ni mkt rikliga flytningar, nu menar jag mkt? Är i v 17+1 o idag har det vart mkt, nu slog det mig att det kan va fostervatten? Eller slog mig, googlade såklart å fick upp det ?värsta? ... Dom luktar inget men känner lite obehag i magen nu bara... Att det läcker lite.. :( ?
Vecka 17+0 med första barnet.
Vecka 17+0 (idag) med andra barnet.
Hej allihopa.
Var hos min bm i fredags och allt var bara bra. Hon sa att man kände livmorden tydligt och rätt storlek för tiden. Så kändes skönt. Jag har ju själv känt av kanten på livmorden så tydligt denna gången. Aldrig gjort innan så det är lite roligt. Fick även lyssna på hjärtljuden som var så fina,låg på 149 <3 Annars bra blodtryck och min vikt är äntligen uppe i inskrivningsvikten iallafall. Men skall fortsätta att hålla koll på den. Bm skickade även en remiss till aurora samtal så vi kan göra en förlossningsplan eftersom jag denna gången är så extremt rädd och orolig inför förlossningen och rädsla blir bara värre för varje dag så det känns så skönt!! Var så skönt att få träffa min bm och få prata och ställa frågor och få svar och lugnande ord kring min oro mm. Så riktigt skönt. Nästa besök blir först efter RUL så i början av mars om inget konstigt sker.
Annars så mår jag fortfarande illa. Idag mår jag ordentligt illa pga lite sömn natten mellan fredag och lördag och full aktivitet igår. Så ligger minus på sömnkontot. Kräktes även i fredags med sä än är det inte över. Min foglossning är hemsk och blir bara värre för varje dag. Och efter igår då vi var iväg på aktiviteter för barnen så har jag så ont,blev för mycket för min kropp. Den orkar inte alla. Så sängliggandes eller soffliggandes idag. :?( Så hemskt ont. Min man sa det att detta går inte du måste få kryckor för minsta lilla strecka jag går längre än hämtning och lämning på förskolan blir hemsk. Men får se. Imorgon skall jag ha uppföljningssamtal med läkaren har ju sjukskrivning en vecka till typ så får se. Kan inte jobba med senna smärta som blir värre och detta illamående som är kvar. Sen tisdag hoppas jag får bra hjälp med akupunktur ac sjukgymnasten och jag antar att be om att få med kryckor även om det tar emot :(
Bild på magen från i fredags. V16 (15+1)
Åh varför vänder sig bilderna nu för tiden förr. Inte gjort innan. Suck..
Har ni mkt rikliga flytningar, nu menar jag mkt? Är i v 17+1 o idag har det vart mkt, nu slog det mig att det kan va fostervatten? Eller slog mig, googlade såklart å fick upp det ?värsta? ... Dom luktar inget men känner lite obehag i magen nu bara... Att det läcker lite.. :( ?
Jag hade mycket flytningar under första trimestern men nu har de avtagit en hel del. På morgonen är det mer, men det har väl samlat på sig under natten gissar jag.
Om det fortsätter och din oro inte släpper så ring mvc i morgon så kan de nog hjälpa dig rätt.
Ringde 1177 som var i kontakt med gyn o dom sa att de lät normalt o att de inte lät akut, att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden. Men gyn ville att jag skulle kontakta bm imorn för urinprov? Lugnade mig inte jättemkt men får avvakta då!
Dom rinner ju inte längst benet men dom känns liksom, svårt o förklara men är nog normalt ändå ...
Jag har haft likadant men börjar lugna sig nu. Sprang på toa en gång i halvtimmen första typ 12 veckorna för trodde jag började blöda hela tiden