• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Zan80
    Anastacia80 skrev 2018-01-24 20:44:33 följande:

Hej!

Ny i tråden, jag är 37 år och väntar vårt tredje barn. Vi har två döttrar 7 år och 1 1/2 år. Bf den 11 juli. Gjorde Nipt-test för 3 veckor sedan och fick svar förra veckan att allt såg bra ut och vi väntar en flicka till, känns så skönt att allt ser bra ut. Längtar nu tills rul den 12/2.

Hej!  Grattis till din tredje graviditet.       
    Jag är också född. 1980 väntar mitt tredje barn och väntar en liten tjej efter svar ifrån ett NIPT test.  BF. här 11 juli..      =) 
    Liksom lite skrämmande har också rul. 12/2.     
  • amandarahh
    Iowhannah skrev 2018-01-24 22:49:10 följande:

Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?

Hej! Har också väldigt kort tapp pga operation. Har inte haft några problem att bli gravid. Men vad kan kort tapp innebära? Aldrig fått nån info om att det skulle ha någon påverkan på tex förlossningsarbetet. Dock har mina förlossningar varit snabba, den sista gick allt som allt på en timme.
  • Mamma till S
    amandarahh skrev 2018-01-24 22:06:14 följande:

Förresten, vad fick ni andra för svar på KUB? Vi blev erbjudna NIP eller vad det heter, men min man kände att det fick räcka och jag gick med på det utan att tänka. Nu vet jag inte om jag ångrar mig. Kontrollbehovet säger sitt helt enkelt.

Vi fick 1:18000 på down s o på andra fick vi 1:20000 så det är ju bra men oron finns ändå.. Men jag tänker inte på det eller jag tänkte inte på att gå vidare med det.. I vissa län, blir man erbjuden både kub o nip eller hur funkar det? Här blir man erbjuden kub efter 35, innan får man bekosta själv, det gjorde vi i både denna o förra graviditeten. Även om det inte säger så mkt egentligen så känns de ändå skönt på nå vis o ?veta?
  • amandarahh

I Göteborg där vi bor så blev vi erbjudna båda, men pga att jag är över 35 år tror jag.

Tänker också att oron kommer alltid finnas där, tills man har ett friskt barn i sina armar, oberoende av hur många undersökningar man gör.

Ni fick ju jättebra resultat på KUB!

Roligt!

• Anastacia80
    Zan80 skrev 2018-01-25 07:05:15 följande:

Hej!  Grattis till din tredje graviditet.       

Jag är också född. 1980 väntar mitt tredje barn och väntar en liten tjej efter svar ifrån ett NIPT test.  BF. här 11 juli..      =) 

Liksom lite skrämmande har också rul. 12/2.     

Häftigt! Exakt samma. Grattis!
  • malikan
    grästuva skrev 2018-01-25 07:01:00 följande:

Är det jobbet som triggar dina sammandragningar? Tänker att du kanske skulle behöva vara hemma och vila upp dig, har du pratat med din bm om det?

Ja, förra grav var jag sjukskriven från v16 för sammandragningar, så får se hur det blir. All personal har fått gå och jag är varslad med 6 mån uppsägning så det saknas personal och är allmänt stressigt då verksamheten fortfarande är igång och nu har personalbrist istället.. suck
  • malikan
    amandarahh skrev 2018-01-25 07:18:28 följande:

Hej! Har också väldigt kort tapp pga operation. Har inte haft några problem att bli gravid. Men vad kan kort tapp innebära? Aldrig fått nån info om att det skulle ha någon påverkan på tex förlossningsarbetet. Dock har mina förlossningar varit snabba, den sista gick allt som allt på en timme.

Hur kort är din tapp? Min är 2.5 cm. Förra grav gick jag var tredje vecka för kontroll för att se att jag inte öppnades, hade mkt sammandragningar också från v 13 iofs.. Jag hade nog kollat med bm!
  • amandarahh
    malikan skrev 2018-01-25 09:15:40 följande:

Hur kort är din tapp? Min är 2.5 cm. Förra grav gick jag var tredje vecka för kontroll för att se att jag inte öppnades, hade mkt sammandragningar också från v 13 iofs.. Jag hade nog kollat med bm!

Jag vet faktiskt inte hur kort den är, får kolla upp. Ska tala med barnmorska och rådfråga. Opererades bort pga cellförändringar när jag var 20. Ryktades art det kinde försvåra att bli gravid men det har jag inte haft prov med. Har dock haft missfall men det är ju tyvärr så vsnligt. Tack för svar.
  • amandarahh

Jag vet faktiskt inte hur kort den är, får kolla upp. Ska tala med barnmorska och rådfråga. Opererades bort pga cellförändringar när jag var 20. Ryktades art det kinde försvåra att bli gravid men det har jag inte haft prov med. Har dock haft missfall men det är ju tyvärr så vsnligt. Tack för svar.
  • amandarahh

[/quote

[quote=78400801][quote-nick]malikan skrev 2018-01-25 09:13:33 följande:[/quote-nick]

Ja, förra grav var jag sjukskriven från v16 för sammandragningar, så får se hur det blir. All personal har fått gå och jag är varslad med 6 mån uppsägning så det saknas personal och är allmänt stressigt då verksamheten fortfarande är igång och nu har personalbrist istället.. suck

Fasen vilken skitjobbsituation. Lider med dig.

Kanske vore bättre att bli sjukskriven pga stressig jobbsits.

Man vill ju ha harmoni, inte stress.