Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Ny i tråden, jag är 37 år och väntar vårt tredje barn. Vi har två döttrar 7 år och 1 1/2 år. Bf den 11 juli. Gjorde Nipt-test för 3 veckor sedan och fick svar förra veckan att allt såg bra ut och vi väntar en flicka till, känns så skönt att allt ser bra ut. Längtar nu tills rul den 12/2.
Varför det? Har du risk för tidig förlossning pga tappen?
Förresten, vad fick ni andra för svar på KUB? Vi blev erbjudna NIP eller vad det heter, men min man kände att det fick räcka och jag gick med på det utan att tänka. Nu vet jag inte om jag ångrar mig. Kontrollbehovet säger sitt helt enkelt.
I Göteborg där vi bor så blev vi erbjudna båda, men pga att jag är över 35 år tror jag.
Tänker också att oron kommer alltid finnas där, tills man har ett friskt barn i sina armar, oberoende av hur många undersökningar man gör.
Ni fick ju jättebra resultat på KUB!
Roligt!
Hej! Grattis till din tredje graviditet.
Jag är också född. 1980 väntar mitt tredje barn och väntar en liten tjej efter svar ifrån ett NIPT test. BF. här 11 juli.. =)
Liksom lite skrämmande har också rul. 12/2.
Är det jobbet som triggar dina sammandragningar? Tänker att du kanske skulle behöva vara hemma och vila upp dig, har du pratat med din bm om det?
Hej! Har också väldigt kort tapp pga operation. Har inte haft några problem att bli gravid. Men vad kan kort tapp innebära? Aldrig fått nån info om att det skulle ha någon påverkan på tex förlossningsarbetet. Dock har mina förlossningar varit snabba, den sista gick allt som allt på en timme.
Hur kort är din tapp? Min är 2.5 cm. Förra grav gick jag var tredje vecka för kontroll för att se att jag inte öppnades, hade mkt sammandragningar också från v 13 iofs.. Jag hade nog kollat med bm!
Hur kort är din tapp? Min är 2.5 cm. Förra grav gick jag var tredje vecka för kontroll för att se att jag inte öppnades, hade mkt sammandragningar också från v 13 iofs.. Jag hade nog kollat med bm!
[/quote
[quote=78400801][quote-nick]malikan skrev 2018-01-25 09:13:33 följande:[/quote-nick]
Ja, förra grav var jag sjukskriven från v16 för sammandragningar, så får se hur det blir. All personal har fått gå och jag är varslad med 6 mån uppsägning så det saknas personal och är allmänt stressigt då verksamheten fortfarande är igång och nu har personalbrist istället.. suck