Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Bara för att barnet har snopp så betyder det inte att han automatiskt inte gillar de där sakerna. Min 2,5-åring bäddar ofta ner både docka och andra gosedjur och han älskar att shoppa skor (av någon anledning, både sambon och jag avskyr det)! Hans favoriter är oftast rosa och glittriga :) (och jag är inte en sån som vill hämma mina barn bara för att de råkat födas med ett visst kön). Så visst finns en stor chans till sånt ändå :)
Räckte inte med influensan denna säsongen, nu har jag fått magsjuka med :(
Så ledsen då jag skulle åkt till Ullared och köpt alla bebisgrejer, sett fram emot det i typ ett halvår :(
Räckte inte med influensan denna säsongen, nu har jag fått magsjuka med :(
Så ledsen då jag skulle åkt till Ullared och köpt alla bebisgrejer, sett fram emot det i typ ett halvår :(
Vi tänkte också åka till Ullared men undrar om det verkligen lönar sig?
Lidl har ju börjat sälja bebiskläder nu och i Ullared måste vi sova en natt. Det blir 600 kr plus bensin.
Har ni koll på priserna där ?
Vi tänkte också åka till Ullared men undrar om det verkligen lönar sig?
Lidl har ju börjat sälja bebiskläder nu och i Ullared måste vi sova en natt. Det blir 600 kr plus bensin.
Har ni koll på priserna där ?
Just bebiskläder köper jag inte så mycket, mer hygienartiklar, sängkläder, spjälskydd osv.
Samt kläder till efter förlossningen och innan, typ gigantiska trosor och byxor som inte gör nåt om de blir nerblodade och för stora ;)
Klänningar till min höggravidtid tänkte jag köpa med, redan +12 kg, eller ja, innan magsjukan nu då, haha
Sen är det såå mysigt att gå och titta och klämma på alla söta bebisgrejer tycker jag!
(Sen blir det ju en del till de andra ungarna och så med, gäller ju att gå loss;)
Har redan varit två gånger i Ullared och blir nog en resa till. Vi bor inte så långt ifrån. Just kläder köper jag inte på Ullared men allt annat små plock sparar man 40-50% på och massa ekologiskt Finns det med.
Men! Jag ligger efter i handlandet läser jag!
Detta har jag så långt:
Vagga, sängkläder, spjälskydd, madrass, tripptrappstol. (Allt är pappans gamla, madrassen ny) Babyfilt (svärmor stickat). Vagn, vagnpåse, åkpåse, babyskydd, lekhage, babygym, kläder, babynest, blöjväska. (Köpt begagnat)
Gratis startpaket från olika affärer. Gravid/ammningskudde är det enda nya jag köpt hittils.
Beställa på nätet snarast: mjuklift, täcke, kudde, skötbord m. tillbehör, vippstol, babystol, bärsele, barngarderob, badbalja.
Är det något jag glömt tycker ni? Som förstagångsfödande är man ju orolig för att man glömt något. :)
Men! Jag ligger efter i handlandet läser jag!
Detta har jag så långt:
Vagga, sängkläder, spjälskydd, madrass, tripptrappstol. (Allt är pappans gamla, madrassen ny) Babyfilt (svärmor stickat). Vagn, vagnpåse, åkpåse, babyskydd, lekhage, babygym, kläder, babynest, blöjväska. (Köpt begagnat)
Gratis startpaket från olika affärer. Gravid/ammningskudde är det enda nya jag köpt hittils.
Beställa på nätet snarast: mjuklift, täcke, kudde, skötbord m. tillbehör, vippstol, babystol, bärsele, barngarderob, badbalja.
Är det något jag glömt tycker ni? Som förstagångsfödande är man ju orolig för att man glömt något. :)
Jag tycker du ser ut att ha tänkt på allt faktiskt. En fårfäll kan vara mysig i vagnen också.
Vi har inte köpt nånting till kommande bebis. Vi ska få lite kläder i storlek 50 (sonen var aldrig så liten) men i övrigt så får hon ärva storebrors grejer. Babyskydd ska förstås införskaffas.
Har någon av er hyrt ett babyskydd någon gång? Vad har man för garantier? Är det alltid nytt/oanvänt? Uthyrarna kan ju inte veta med säkerhet att det är okrockat annars, tänker jag.