• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-04-26 18:20:55 följande:

Bara för att barnet har snopp så betyder det inte att han automatiskt inte gillar de där sakerna. Min 2,5-åring bäddar ofta ner både docka och andra gosedjur och han älskar att shoppa skor (av någon anledning, både sambon och jag avskyr det)! Hans favoriter är oftast rosa och glittriga :) (och jag är inte en sån som vill hämma mina barn bara för att de råkat födas med ett visst kön). Så visst finns en stor chans till sånt ändå :)

Det är sant. Gick bara efter mina egna pojkar nu. Dom tyckte det var roligt att köra vagn tills 2-3 år men på ett helt annat sätt.

Men jag älskar mina barn precis som dom

Blir oavsett vad dom väljer att leka med såklart.
  • malikan

Räckte inte med influensan denna säsongen, nu har jag fått magsjuka med :(

Så ledsen då jag skulle åkt till Ullared och köpt alla bebisgrejer, sett fram emot det i typ ett halvår :(

• Perpen
    malikan skrev 2018-04-27 07:43:37 följande:

Räckte inte med influensan denna säsongen, nu har jag fått magsjuka med :(

Så ledsen då jag skulle åkt till Ullared och köpt alla bebisgrejer, sett fram emot det i typ ett halvår :(

Nej vad trist! :( Du får boka om resan och åka så snart du är frisk och smittfri. :) Jag är också sugen på att åka till Ullared och handla. Dock saknar vi i princip bara kläder och tänkte försöka få tag på begagnat då jag inte har så mycket kvar efter syskonen. 
  • Hermioney

Vi tänkte också åka till Ullared men undrar om det verkligen lönar sig?

Lidl har ju börjat sälja bebiskläder nu och i Ullared måste vi sova en natt. Det blir 600 kr plus bensin.

Har ni koll på priserna där ?

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-04-27 11:49:51 följande:

Vi tänkte också åka till Ullared men undrar om det verkligen lönar sig?

Lidl har ju börjat sälja bebiskläder nu och i Ullared måste vi sova en natt. Det blir 600 kr plus bensin.

Har ni koll på priserna där ?

Lidls Lupilu är så mycket bättre än Gekås bebiskläder. Lupilu är ekologiskt OCH billigt (vet dock inte om det är krav-märkt), dessutom håller de en jättebra kvalitet och de flesta har närmare till Lidl än till Gekås.

Jag var på Gekås när jag väntade sonen och priserna på bebiskläder är förvisso rätt låga, men inte såpass att du sparar nåt om du dessutom måste lägga ut för bränsle och boende.
  • malikan

Just bebiskläder köper jag inte så mycket, mer hygienartiklar, sängkläder, spjälskydd osv.

Samt kläder till efter förlossningen och innan, typ gigantiska trosor och byxor som inte gör nåt om de blir nerblodade och för stora ;)

Klänningar till min höggravidtid tänkte jag köpa med, redan +12 kg, eller ja, innan magsjukan nu då, haha

Sen är det såå mysigt att gå och titta och klämma på alla söta bebisgrejer tycker jag!

(Sen blir det ju en del till de andra ungarna och så med, gäller ju att gå loss;)

• InaLo

Har redan varit två gånger i Ullared och blir nog en resa till. Vi bor inte så långt ifrån. Just kläder köper jag inte på Ullared men allt annat små plock sparar man 40-50% på och massa ekologiskt Finns det med.

• Utvandraren2

Men! Jag ligger efter i handlandet läser jag!

Detta har jag så långt:

Vagga, sängkläder, spjälskydd, madrass, tripptrappstol. (Allt är pappans gamla, madrassen ny) Babyfilt (svärmor stickat). Vagn, vagnpåse, åkpåse, babyskydd, lekhage, babygym, kläder, babynest, blöjväska. (Köpt begagnat)

Gratis startpaket från olika affärer. Gravid/ammningskudde är det enda nya jag köpt hittils.

Beställa på nätet snarast: mjuklift, täcke, kudde, skötbord m. tillbehör, vippstol, babystol, bärsele, barngarderob, badbalja.

Är det något jag glömt tycker ni? Som förstagångsfödande är man ju orolig för att man glömt något. :)

• Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-04-27 20:13:58 följande:

Men! Jag ligger efter i handlandet läser jag!

Detta har jag så långt:

Vagga, sängkläder, spjälskydd, madrass, tripptrappstol. (Allt är pappans gamla, madrassen ny) Babyfilt (svärmor stickat). Vagn, vagnpåse, åkpåse, babyskydd, lekhage, babygym, kläder, babynest, blöjväska. (Köpt begagnat)

Gratis startpaket från olika affärer. Gravid/ammningskudde är det enda nya jag köpt hittils.

Beställa på nätet snarast: mjuklift, täcke, kudde, skötbord m. tillbehör, vippstol, babystol, bärsele, barngarderob, badbalja.

Är det något jag glömt tycker ni? Som förstagångsfödande är man ju orolig för att man glömt något. :)

Jag tycker du ser ut att ha tänkt på allt faktiskt. En fårfäll kan vara mysig i vagnen också.

Vi har inte köpt nånting till kommande bebis. Vi ska få lite kläder i storlek 50 (sonen var aldrig så liten) men i övrigt så får hon ärva storebrors grejer. Babyskydd ska förstås införskaffas.

Har någon av er hyrt ett babyskydd någon gång? Vad har man för garantier? Är det alltid nytt/oanvänt? Uthyrarna kan ju inte veta med säkerhet att det är okrockat annars, tänker jag.
  • Moorii
    Iowhannah skrev 2018-04-27 20:23:44 följande:

Jag tycker du ser ut att ha tänkt på allt faktiskt. En fårfäll kan vara mysig i vagnen också.

Vi har inte köpt nånting till kommande bebis. Vi ska få lite kläder i storlek 50 (sonen var aldrig så liten) men i övrigt så får hon ärva storebrors grejer. Babyskydd ska förstås införskaffas.

Har någon av er hyrt ett babyskydd någon gång? Vad har man för garantier? Är det alltid nytt/oanvänt? Uthyrarna kan ju inte veta med säkerhet att det är okrockat annars, tänker jag.

Vi hyrde vårt vid BB, tror det kostade 600 kr för nio månader. Jag tvivlar på att det alltid är nytt, och visst är det så att de inte kan veta till 100 % att det inte varit med om en krock, men jag kan tänka mig att de har noga kontroller på de babyskydd som kommer tillbaka. Vårat var i bra skick iallafall, tyckte helt klart det var värt att hyra.