• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • tiiitti

Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..

Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.

• Twoblirthree
    tiiitti skrev 2018-05-24 09:05:06 följande:

Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..

Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.

O va spännande. Hur började det förra gången då? O hur stor va han?
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-05-23 22:42:18 följande:

Är det någon här inne som vet i vilken vecka som slemproppen inte återbildas mer? Hör olika. Funderat på

Om små delar av min slempropp gått. Väldigt väldigt små. Sä skulle tro att mycket ör kvar elmer återbildas. Men funderar på om det finns en viss vecka då nu kommer den knte tillbaka. Förstår ni hur jag menar?

Jag vet inte vilken vecka.

En bit av min lossnade i v. 32+3 och har nu återbildats. Idag är det v. 34+2. Det tog nog en och en halv vecka tills den var helt återbildad.
  • tiiitti
    Twoblirthree skrev 2018-05-24 10:07:33 följande:

O va spännande. Hur började det förra gången då? O hur stor va han?

Jag kände absolut ingenting kvällen innan och natten va lugn. Vaknade på morgonen av att hela slemproppen åkte i toastolen när jag gick på toa. Sen började värkarna komma igång strax därefter och blev mer och mer intensiva under hela dagen. Åkte till förlossningen kl 20 på kvällen och höll sen på hela natten. Sonen föddes lite innan 8 på morgonen
  • Horisonten
    Hermioney skrev 2018-05-24 13:38:16 följande:

Jag vet inte vilken vecka.

En bit av min lossnade i v. 32+3 och har nu återbildats. Idag är det v. 34+2. Det tog nog en och en halv vecka tills den var helt återbildad.

Okej hur vet du att den återbildades?

Tror bebis vänt sig ner då jag har ont och som svullnad ner i underlivet som den ligger och trycker och bortrar. Kan ju hoppas och att den isåfall inte vänder. Och att trycket kan påverka göra tappen mogen inför min bedömningstid som är om en månad ca. Mina andra fixerade sig tidigt. Dottern vet jag ibte exakt bara att de var tidigt och sonen låg ruckbar i v 34+ och fixerad i b 36+ så se hur de blir denna gången. Bm har aldrig känt än hur bebis ligger och jag gick in i vecka 33 idag :) <3
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-05-24 15:20:12 följande:

Okej hur vet du att den återbildades?

Tror bebis vänt sig ner då jag har ont och som svullnad ner i underlivet som den ligger och trycker och bortrar. Kan ju hoppas och att den isåfall inte vänder. Och att trycket kan påverka göra tappen mogen inför min bedömningstid som är om en månad ca. Mina andra fixerade sig tidigt. Dottern vet jag ibte exakt bara att de var tidigt och sonen låg ruckbar i v 34+ och fixerad i b 36+ så se hur de blir denna gången. Bm har aldrig känt än hur bebis ligger och jag gick in i vecka 33 idag :) <3

För att de sa det

Det enda skillnaden för mig var att det inte längre känns som ett stort hål mellan benen som det gjorde då
  • Horisonten
    Hermioney skrev 2018-05-24 20:06:12 följande:

För att de sa det

Det enda skillnaden för mig var att det inte längre känns som ett stort hål mellan benen som det gjorde då

Hihi okej då förstår jag :)

Jag har känt mig så svullen,öm lch haft ont nertill och i underlivet idag. Antar att bebis legat och tryckt och borrat där. Äe så nyfiken på om den ligger med huvudet neråt. Men känns lite bättre nu när jag kunnat sitta och ligga ner och vila. Blir ju så mycket värre när jag går och står och då kan jag ju ändå knappt gå!! Hur skall detta sluta...längtar så efter bebis!! <3 Ber till alla högre makter att min bedömning om igångsättning om en månad blir godkänd <3
  • tiiitti

Idag har jah haft mycket mensvärk smärtor. Någon annan som har det så också?

Hade aldrig det med första fören det va dsx, men förstår att man kan ha de mycket andra gången??

• Perpen
    tiiitti skrev 2018-05-25 12:05:45 följande:

Idag har jah haft mycket mensvärk smärtor. Någon annan som har det så också?

Hade aldrig det med första fören det va dsx, men förstår att man kan ha de mycket andra gången??

Jag får också "mensvärk" då och då. Är i vecka 31. Tror jag börjat få sura uppstötningar. Känner mig orolig i magen och halsen(?). Har mått illa nästan hela dagen idag. Och värmen är outhärdlig. Och foglossningen också. Och nerverna i kläm också som gör att man knappt kan gå. Usch. Bara gnäll idag. Hoppas det är bättre med er.
  • Iowhannah

Det är en hel del gnäll här också. Jag försöker att låta bli, men det är svårt. Avskyr att vara höggravid när det är så varmt!

Jag är rätt säker på att bebisen ligger åt rätt håll nu för jag känner nästan bara sparkar uppåt. Hon har dessutom grävt sig nedåt en aning så jag har inte haft halsbränna på flera dagar (halleluja!) men däremot känns magen tyngre och det är svårt att sitta bekvämt utan att manspreada.

Nerver i kläm har jag också från och till. Speciellt om jag har suttit för länge, att få en 2,5-åring att hålla mammas långsamma takt då är inte det lättaste.

I dag köpte vi babyskydd så nu är vi som klara för bebis! Sonen fick en ny vagn också, en sulky, så hans gamla vagn är nu enbart bebisvagn (han var tvungen att prova den först såklart, det såg rätt kul ut). Bara ståbräda som saknas, men det är inte lika stor brådska som babyskyddet var.