Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..
Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.
Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..
Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.
Är det någon här inne som vet i vilken vecka som slemproppen inte återbildas mer? Hör olika. Funderat på
Om små delar av min slempropp gått. Väldigt väldigt små. Sä skulle tro att mycket ör kvar elmer återbildas. Men funderar på om det finns en viss vecka då nu kommer den knte tillbaka. Förstår ni hur jag menar?
O va spännande. Hur började det förra gången då? O hur stor va han?
Jag vet inte vilken vecka.
En bit av min lossnade i v. 32+3 och har nu återbildats. Idag är det v. 34+2. Det tog nog en och en halv vecka tills den var helt återbildad.
Okej hur vet du att den återbildades?
Tror bebis vänt sig ner då jag har ont och som svullnad ner i underlivet som den ligger och trycker och bortrar. Kan ju hoppas och att den isåfall inte vänder. Och att trycket kan påverka göra tappen mogen inför min bedömningstid som är om en månad ca. Mina andra fixerade sig tidigt. Dottern vet jag ibte exakt bara att de var tidigt och sonen låg ruckbar i v 34+ och fixerad i b 36+ så se hur de blir denna gången. Bm har aldrig känt än hur bebis ligger och jag gick in i vecka 33 idag :) <3
För att de sa det
Det enda skillnaden för mig var att det inte längre känns som ett stort hål mellan benen som det gjorde då
Idag har jah haft mycket mensvärk smärtor. Någon annan som har det så också?
Hade aldrig det med första fören det va dsx, men förstår att man kan ha de mycket andra gången??
Idag har jah haft mycket mensvärk smärtor. Någon annan som har det så också?
Hade aldrig det med första fören det va dsx, men förstår att man kan ha de mycket andra gången??
Det är en hel del gnäll här också. Jag försöker att låta bli, men det är svårt. Avskyr att vara höggravid när det är så varmt!
Jag är rätt säker på att bebisen ligger åt rätt håll nu för jag känner nästan bara sparkar uppåt. Hon har dessutom grävt sig nedåt en aning så jag har inte haft halsbränna på flera dagar (halleluja!) men däremot känns magen tyngre och det är svårt att sitta bekvämt utan att manspreada.
Nerver i kläm har jag också från och till. Speciellt om jag har suttit för länge, att få en 2,5-åring att hålla mammas långsamma takt då är inte det lättaste.
I dag köpte vi babyskydd så nu är vi som klara för bebis! Sonen fick en ny vagn också, en sulky, så hans gamla vagn är nu enbart bebisvagn (han var tvungen att prova den först såklart, det såg rätt kul ut). Bara ståbräda som saknas, men det är inte lika stor brådska som babyskyddet var.