Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hmm. Babyskydd var ett bra tips. Vi borde ta tag i och ordna med det. Har fortfarande bara målat en tredjedel av spjälsängen så det kanske är dags att göra det med. Synd att det enda jag egentligen vill göra är att ligga i soffan med fläkten på fullt ös.
Hmm. Babyskydd var ett bra tips. Vi borde ta tag i och ordna med det. Har fortfarande bara målat en tredjedel av spjälsängen så det kanske är dags att göra det med. Synd att det enda jag egentligen vill göra är att ligga i soffan med fläkten på fullt ös.
Halleluja, idag kom jag äntligen i sjön!
Vi bor 30 meter från en sjö men jag är sån badkruka... har haft jätteont av värmen men efter ett dopp kände jag mig sval i timmar efter så nu ska jag flytta ner till stranden!
Annars mår jag bra faktiskt, allt tar lite längre tid men orkar hålla igång och inte så mycket krämpor
Jag måste fråga om foglossning: Jag vet egentligen inte vad det är för det är inget som har plågat mig under graviditeten hittills. Idag när jag hade hängt över jordgubbslandet och lagt ut gräsklipp kände jag att det gjorde ont långt ned i ryggen. Samma sak känner jag ibland när jag har dammsugit och sådant men detta var första gången det satt i lite längre efter jag slutat anstränga mig. Men är foglossning kopplat till ansträngning eller är det snarare mina nedre ryggmuskler som börjar tycka att jag är tung?
Min bebis har legat åt rätt håll i minst någon vecka - fram tills i morse då det plötsligt blev väldigt oroligt i magen och det verkligen kändes som ommöblering. Sedan dess känner jag nästan bara rörelser långt ned i magen igen så jag antar att bebis inte vill lägga sig för utfärd riktigt än :) Men några veckor till ska den ju gärna ligga kvar innan jag är fullgången (v. 33, 32+3 idag).
Jag måste fråga om foglossning: Jag vet egentligen inte vad det är för det är inget som har plågat mig under graviditeten hittills. Idag när jag hade hängt över jordgubbslandet och lagt ut gräsklipp kände jag att det gjorde ont långt ned i ryggen. Samma sak känner jag ibland när jag har dammsugit och sådant men detta var första gången det satt i lite längre efter jag slutat anstränga mig. Men är foglossning kopplat till ansträngning eller är det snarare mina nedre ryggmuskler som börjar tycka att jag är tung?
Min bebis har legat åt rätt håll i minst någon vecka - fram tills i morse då det plötsligt blev väldigt oroligt i magen och det verkligen kändes som ommöblering. Sedan dess känner jag nästan bara rörelser långt ned i magen igen så jag antar att bebis inte vill lägga sig för utfärd riktigt än :) Men några veckor till ska den ju gärna ligga kvar innan jag är fullgången (v. 33, 32+3 idag).
För mig började foglossningen som vad som kändes som ett blåmärke på blygdbenet (rakt under venusberget). Sen har det gradvis ökat vecka för vecka. Ibland har det gått bra i två veckor, sen har jag plötsligt fått ondare. Speciellt efter att jag ansträngt mig. Det ska allt mindre till för att jag ska få ont. Men det är inte som knivar som skär, som jag har hört att vissa fått. För mig är det som dagen efter jag ramlat ned och grenslat en järnstång. Såg mig själv i ett fönster i dag när jag gick. Shit vad jag vaggar fram!
Min är som Utvandraren2. Har i princip enbart foglossning fram. Känns som om jag slagit mig eller blivit misshandlad nertill. Känns som om jag har blåmärken i underlivet typ. Och blygdbenet. Det gör ont att sitta ner. Och det gör ont att röra sig. Men man kan ha foglossning bak också och enligt bm så sitter den isf långt ner i ryggen. Foglossning är naturligtvis aldrig bra (kul) att ha men om man får det så är det bättre att få den i ryggen. Enligt min bm så är det lättare att smärtlindra den foglossningen än den som man får fram.
Tack för era svar! Jag känner av lite Idag, mest som ett tryck över ländryggen eller vad jag ska säga men jag antar att jag får vänta och se om det blir bättre eller sämre här i dagarna som kommer. Och fråga min bm nästa gång jag ska dit. Ha en fin lördag, på mitt schema står att baka rabarberpaj! :)
Känner mig också misshandlad i underlivet. Att ha gränslat en järmstång ( med fart) var en bra beskrivning
Brukar säga drt känns som
Ngn slagit mig med ett järnrör mellan benen. Sen knivar som hugger in baktill. Låmgt ner i ryggen/bäcken/svanskotan.
Kan knappt gå. Klarar ingen promenad. Önskar alla slapp foglossning
God morgon på er!!
Jag kan bara instämma i allt som handlar om foglossning!! Det är fruktansvärt!!! Nu har jag liksom varit tvungen att gå med kryckor i 16 veckor!! Kan inte göra någonting och jag blir knäpp på det. Och det värsta är att det blivit ännu värre!! Trodde inte de kunde de. Ligger ibland och skriker och gråter av smärtan. Min smärta är just nu som värst i mina höfter och ljumskar. Ryggen är hanterbar,men framfogen skall vi inte tala om!! Känns som någon sticker mig med miljoner knivar,samtidigt som någon sparkar upp där och vrider. Allt på samma gång!! Har glidlakan i sängen men måste ändå hålla i sängramen för att kunna vända mig om och de är ett helvete och så måste man springa på toa mitt intagen också. Nä så less!! Tror bebis ligger ganska lågt mer också då jag har ännu mer ont i framfogen och höfterna nu och får sparkar/rörelser ner mott fifi som gör svinont inte varit med om innan,sen att sparkarna/rörelserna bara kommer i höjd med naveln typ.
Sen värmen tar död pä mig,rinner bort och mår ännu mer illa och då äter jag fortfarande tabletter för illamåendet!! :( Sen lite mensvärk,sammandragningar och förvärkar som känns och en bebis som trycker sig åt nästan alla håll.
Ne så less på att må dåligt nu!! :?( Att inte ha tålamod med barnen,kunna leka med dem,ens röra mig då jag bara typ kan sitta eller ligga i soffan och sängen :( Ne nu vill jag ha min bebis och kunna bli ?normal? och röra mig och vara mig själv!!!! Men ?bara? vecka 33. Hoppas så jag får min igångsättning beviljad om ett par veckor!!
Usch förlåt för gnäll inlägg men behövde få skriva av mig en del!! Ha en trevlig och fin morsdag allihopa :)