• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos

Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(

• Twoblirthree
    kattnos skrev 2018-05-28 08:25:40 följande:

Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(

Samma här. Bättre dagar ibland men känner mej matt idag troligtvis p.g.a. att det va fullt ös igår. Somnade typ vid 02 inatt med...massa snurr i hjärnan. Är i v. 34 men känns som om jag ska föda typ imorgon. O så känner jag mej oxå jättegnällug o att inte omgivningen riktigt fattar (det gör de väl inte iofs).

Förresten...är det nån som läcker mjölk? Jag har ammat mina tidigare barn (2st) o med den första var brösten gigantiska innan förlossningen o läckte endel innan, bebisen gick inte ner på bb utan gick upp istället (vilket är ovanligt). Med andra fick bebisen kämpa för att få igång mjölkprod och gick ner på bb och denna gången känns det som att det blir likadant...
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-28 01:33:33 följande:

Ska du ha en flicka?

Jajjemen! Men jag tror inte på det där med olika tecken för jag har haft samma symptom och typ samma kroppsliga utveckling som med sonen.
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-05-28 08:25:40 följande:

Men du, man FÅR känna så där när man är höggravid. Jag har 40 dagar till BF och det känns olidligt långt!

Jag har gått upp (åtminstone) 22 kilo hittills och känner mig stor, tung och otymplig mest hela tiden. Ständigt dåligt humör och kort stubin också. Och så himla kissnödig hela tiden! Varje gång jag böjer mig ner så blir jag kissnödig. Det känns som att jag aldrig har bättre dagar, men jämfört med när jag mådde som sämst så mår jag jättebra nu.

Det jobbigaste är ändå att jag VILL kunna springa och hoppa och leka med mitt barn men jag kan knappt ens sitta bekvämt längre :/
  • Perpen
    Iowhannah skrev 2018-05-28 01:10:25 följande:

Uscha, jag kan inte heller sitta i längre perioder. En timme är absolut max, sedan får jag ont i svanskotan och bebisen klämmer nerver så att ena skinkan lägger av helt och jag knappt kan gå. Skulle inte klara av att jobba!

Vad kul det kan vara med gravidhjärna ibland. Jag har nästan vant mig vid att jag blandar ihop ord och skapar helt nya ord men i dag tog nog ändå priset, jag kallade min 2,5-åriga son för mamma! Typ: men mamma... nej, så heter du ju inte. Haha!

Haha åh jag kan relatera! Jag kallar min femåring för mamma hela tiden. Det är såå knasigt. Hon brukar bara fnissa åt mig. Haha
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-05-28 08:42:23 följande:

Förresten...är det nån som läcker mjölk? Jag har ammat mina tidigare barn (2st) o med den första var brösten gigantiska innan förlossningen o läckte endel innan

Jag läcker ingen mjölk alls.
  • Hermioney

Hur ser brösten ut på er andra?

Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.

Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.

Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?

Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?

• Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-05-28 10:30:16 följande:

Hur ser brösten ut på er andra?

Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.

Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.

Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?

Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?

Med första var mina fyllda och stora innan och efter förlossningen. Väldigt fina under amningstiden ;). Sedan blir de lite mjukare men mina har knappt påverkats alls av amning. Dock med andra och nu tredje graviditeten så är de inte alls så stora och fyllda så de lär väl bli stora när amningen sätter igång igen några där efter förlossningen. Kan dock tillägga att jag har B-C. Har stora bröstvårtor under mina graviditeter som går ner efter amningstiden.
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-05-28 10:54:43 följande:

Med första var mina fyllda och stora innan och efter förlossningen. Väldigt fina under amningstiden ;). Sedan blir de lite mjukare men mina har knappt påverkats alls av amning. Dock med andra och nu tredje graviditeten så är de inte alls så stora och fyllda så de lär väl bli stora när amningen sätter igång igen några där efter förlossningen. Kan dock tillägga att jag har B-C. Har stora bröstvårtor under mina graviditeter som går ner efter amningstiden.

Det har jag läst överallt och får inte ihop det.

"Några dagar efter förlossningen rinner mjölken till."

Jag låter säkert jättekorkad men Behöver inte barnet äta något de första dagarna eller kommer det ut nån annan vätska då?
  • 3hjärtan
    Hermioney skrev 2018-05-28 11:16:53 följande:

Det har jag läst överallt och får inte ihop det.

"Några dagar efter förlossningen rinner mjölken till."

Jag låter säkert jättekorkad men Behöver inte barnet äta något de första dagarna eller kommer det ut nån annan vätska då?

Du har ju råmjölk från början som sen övergår till bröstmjölken efter 2-4 dagar