Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(
Ang. Tuttar.. Vid de två andra barnen hade jag mycket smärta i dem och upplevde att de "svällde". Brukade vakna på nätterna av ont i brösten. Men denna gång har jag inte haft ont. Känns inte som om brösten är medvetna om att jag är gravid. Har börjat oroa mig för att jag inte ska kunna producera nån mjölk alls (tidigare gånger har jag t.o.m. läckt en del). Men avsaknaden av smärta kanske kan bero på att det är tredje gången..?
Det har jag läst överallt och får inte ihop det.
"Några dagar efter förlossningen rinner mjölken till."
Jag låter säkert jättekorkad men Behöver inte barnet äta något de första dagarna eller kommer det ut nån annan vätska då?
Ang. Tuttar.. Vid de två andra barnen hade jag mycket smärta i dem och upplevde att de "svällde". Brukade vakna på nätterna av ont i brösten. Men denna gång har jag inte haft ont. Känns inte som om brösten är medvetna om att jag är gravid. Har börjat oroa mig för att jag inte ska kunna producera nån mjölk alls (tidigare gånger har jag t.o.m. läckt en del). Men avsaknaden av smärta kanske kan bero på att det är tredje gången..?
Tack för Peppe och skönt att höra att jag inte är ensam, även om det är tråkigt att fler mår som jag :)
Det har dock känts lite bättre under eftermiddagen så det var nog tur att jag tog en lugn dag och sen har jag varit på yoga så nu är jag ganska lugn..
Gällande bröst så känner jag som Person, jag har inga barn sen innan men jag upplever ingen större skillnad på nu och hur de är i vanliga fall. Något större vårtgårdar som är lite mörkare men inget läckage och ingen ömhet/hårthet/spändhet eller så. Men man får väl hoppas att kroppen vet ändå!
Autostav var visst i farten, Perpen var den jag åsyftade :)
Hur ser brösten ut på er andra?
Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.
Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.
Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?
Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?
Hur ser brösten ut på er andra?
Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.
Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.
Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?
Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?
I natt drömde jag att förlossningen startade. Fick en liten pojke och det gick superfort och gjorde inte ont alls. :) Haha. Så snopet att vakna och inse att det är över 2 månader kvar. Har ni bestämt namn eller funderar ni? Vi kan inte bestämma oss. Inget känns helt rätt.
I natt drömde jag att förlossningen startade. Fick en liten pojke och det gick superfort och gjorde inte ont alls. :) Haha. Så snopet att vakna och inse att det är över 2 månader kvar. Har ni bestämt namn eller funderar ni? Vi kan inte bestämma oss. Inget känns helt rätt.
Usch vad sega dagarna är nu! Jag är superkass i magen (med sonen hade jag både förstoppning och hemorrojder vid det här laget), ständigt törstig pga värmen, ständigt kissnödig pga bebisen och det känns som om någon har kört upp en tennisboll i mitt underliv!
Jag orkar ingenting längre, bara att stå upp känns fysiskt ansträngande. Jag hoppas på att få in en massa vila innan helgen, då vi ska se Iron Maiden (sittplaser såklart), annars lär jag vara helslut efter den kvällen.