Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
I natt drömde jag att förlossningen startade. Fick en liten pojke och det gick superfort och gjorde inte ont alls. :) Haha. Så snopet att vakna och inse att det är över 2 månader kvar. Har ni bestämt namn eller funderar ni? Vi kan inte bestämma oss. Inget känns helt rätt.
Usch vad sega dagarna är nu! Jag är superkass i magen (med sonen hade jag både förstoppning och hemorrojder vid det här laget), ständigt törstig pga värmen, ständigt kissnödig pga bebisen och det känns som om någon har kört upp en tennisboll i mitt underliv!
Jag orkar ingenting längre, bara att stå upp känns fysiskt ansträngande. Jag hoppas på att få in en massa vila innan helgen, då vi ska se Iron Maiden (sittplaser såklart), annars lär jag vara helslut efter den kvällen.
Håller med er om stt dagarna är såå sega. Kvällarna tycker jag känns lättare,dels för mannen ät hemma och bsrnen också men att han kan ta dem. Då blir det inte så tyst och ensamt och så mycket tid till att tänka. Sen för att kvällarna innebär att man smart får grovheter lägga sig och man har ?klarat? ännu en dag och är ett steg närmare. Känner mig också så trött men försöker vila när barnen är på förskolan samtidigt så är de så mycket jag vill göra men kroppen och orken skriker NEJ!! Så jobbigt att se allt som behöver göras men inte kunna. Har det senaste haft väldigt myclet mer ont så orken blir ännu mindre. Både foglossningen oh förvärkar/sammandragningar som blivit värre. Och denna värme gör de ju inte bättre,jag som var så glad och lycklig över att de regnade och blev svalt igår men idag är de ju så äckelvarmt igen!!! :(
När det gäller namn så har vi ett pojk och ett flicknamn som vi är överens om och tror bebis skall ha om det passar när han eller hon tittar ut :)
Vi får ju en tredje flicka så vårt förråd på flicknamn börjar ta slut... några tips på lite ovanliga inte konstiga flicknamn?
Vi får ju en tredje flicka så vårt förråd på flicknamn börjar ta slut... några tips på lite ovanliga inte konstiga flicknamn?
Ja, idag nådde höftontet en ny nivå. Uppkörd tennisboll var en väldigt bra liknelse. Går ju som jag skitit på mig. Går helst inte alls.
Har helt galet mkt att göra då allt som inte fick köra ihop sig har gjort det. Samtidigt fick jag fixa det allra mest akuta idag, ny hyresgäst från 1/7. (Så går vi inte miste om hyra.) Resterande saker, tex förfallande hem och trädgård får vi bara leva med tills vidare. Sambon jobbar som en galning med att få klart badrummet, men vi tror båda att bebisen kommer komma först. Vi har valt mer omständiga lösningar i badrummet än vad vi tänkt från början. Men det blir kanonbra!
Japp. INES bor därinne
Ja, idag nådde höftontet en ny nivå. Uppkörd tennisboll var en väldigt bra liknelse. Går ju som jag skitit på mig. Går helst inte alls.
Har helt galet mkt att göra då allt som inte fick köra ihop sig har gjort det. Samtidigt fick jag fixa det allra mest akuta idag, ny hyresgäst från 1/7. (Så går vi inte miste om hyra.) Resterande saker, tex förfallande hem och trädgård får vi bara leva med tills vidare. Sambon jobbar som en galning med att få klart badrummet, men vi tror båda att bebisen kommer komma först. Vi har valt mer omständiga lösningar i badrummet än vad vi tänkt från början. Men det blir kanonbra!