Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Svårt med namn, vi har en liten My i magen nu. Har två tjejer sen tidigare som heter Emelia och Elsa. Mitt favoritnamn är Elvira men det gillar inte sambon :(. Får se om det är My som passar sen när hon väl är här :)
Hur mår ni alla blivande mammor? 36 dagar kvar här o hoppas hoppas liten kommer några dagar innan bf, det har syskon gjort så håller tummarna! Mitt illamående har börjar smyga sig på igen, det är toppenrart i denna värme. Inte!
Annars är det mest lugna o lata dagar i solen/stranden! Är så sjukt varmt så jag blir helt utslagen här! Svårt o sova på nätterna, hitta bra sovställningar, mkt upp o kissa, typ varannan timme o sen mkt drömmar på det!! Förvärkar har börjat komma en del, aldrig haft med dom två tidigare barnen! Så det är något nytt. Huaaa. Enorm trötthet o skuldkänslor över att man inte orkar så mkt.. usch.
Känns så overkligt att vi snart blir 5 här hemma! Har inte köpt nånting än men är sugen på att snart börja.
Fler med lugna barn i magen? :) bebis här har varit ganska lugn sen start, aldrig nå större sparkar, mer svep o bök, buffande rörelser! Nu guppar magen till då o då men inga cirkusövningar direkt, lite trist men men :)
Hoppas ni alla mår bra iaf <3
Hur mår ni alla blivande mammor? 36 dagar kvar här o hoppas hoppas liten kommer några dagar innan bf, det har syskon gjort så håller tummarna! Mitt illamående har börjar smyga sig på igen, det är toppenrart i denna värme. Inte!
Annars är det mest lugna o lata dagar i solen/stranden! Är så sjukt varmt så jag blir helt utslagen här! Svårt o sova på nätterna, hitta bra sovställningar, mkt upp o kissa, typ varannan timme o sen mkt drömmar på det!! Förvärkar har börjat komma en del, aldrig haft med dom två tidigare barnen! Så det är något nytt. Huaaa. Enorm trötthet o skuldkänslor över att man inte orkar så mkt.. usch.
Känns så overkligt att vi snart blir 5 här hemma! Har inte köpt nånting än men är sugen på att snart börja.
Fler med lugna barn i magen? :) bebis här har varit ganska lugn sen start, aldrig nå större sparkar, mer svep o bök, buffande rörelser! Nu guppar magen till då o då men inga cirkusövningar direkt, lite trist men men :)
Vi får ju en tredje flicka så vårt förråd på flicknamn börjar ta slut... några tips på lite ovanliga inte konstiga flicknamn?
Mitt favorit flicknamn har min äldsta dotter fått. Hon heter Malva. :) lillasyster heter Elsie. :)Åh vad skönt med "bara" 36 dagar kvar. Jag har över 60 dagar kvar. Bläeh!
Här brukar det vara hela havet stormar i magen. Så pass kraftigt att det är obehagligt och gör ont ibland. Bebisen varierar fortfarande med att ligga med huvudet neråt och uppåt. Är väldigt trångt och känner tryck mot revbenen.
Malva är jättefint men sambon är inte så glad åt det. Får se vad det blir när hon kommer. Vi har aldrig bestämt namn innan de har tittat ut, har liksom inte stämt.
Min bebis är inte heller lugn i magen. Hade väldigt gärna fått en lugn bebbe nu efter mina två vildingar som jag har sedan innan.
Vore ju kul om någon kunde föda snart så man fick upp hoppet om att det börjar närma sig. :)
Jag ställer mer än gärna upp! Dock tycks inte bebisen hålla med där :/
Igår var jag hos bm, allt såg bra ut! Bm trodde inte jag skulle gå tiden ut pga påverkad tapp men gör jag det blir jag bedömd för igångsättning v 37-38, vi får väl se... ska på sista tappkollen på tisdag!
Hade sjuka förvärkar hela dagen och kvällen/natten igår så min man blev lite orolig, haha, en annan är ju van nu
Idag fick vi hämta sonen med värmeslag från dagis så sitter och har vak på honom nu när han sover, stackarn :(
Var på tillväxtultraljud idag. Allt såg toppen ut. Tydligen har det skrivits in i journalen att det är en aktiv bebis därinne haha.
I gruppen på en jag ät med i föddes första julibebisen i lördags