Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.
En halv meter!
Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?
Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.
Nån som vet vad den pölen kan vara?
Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.
Är ni fler som boar?
Jag trodde inte att jag skulle boa så mycket den här gången men behovet har verkligen visat sig! I går tvingade jag med familjen till Ikea för att köpa en byrå till bebisen så den ska vi skruva ihop i kväll och sen ska jag sortera ner kläderna i den. Och i morgon förmiddag tänker jag att vi ska möblera om barnrummet lite så att allt får plats.
Jag vill även städa mer men det vette fan om jag orkar, rent fysiskt alltså.
Jag vill oxå boa en massa. Har bäddat en babylift till vagnen som bebis får ha som första säng o sedan har jag vikt alla bebiskläder i ett skåp. Har inhandlat allt som behövs tror jag iaf. Vill få upp vaggan ur källaren men det måste sambon hjälpa mej med. Helst skulle jag vilja ha ett färdigt rum till bebis oxå men sambon måste hjälpa till då. Känns svårt att kunna göra nått själv o dagarna går så himla fort när man har två andra barn med. När jag väntade första barnet så var allt typ färdigt redan i v. 30 haha. Och jag stickade och sydde kläder till henne t.o.m. haha...
Då har vi löst gåtan med pölen
Den luktade inget och lämnade inga fläckar.
Jag har köpt en sak man lägger i sängen hos barn som kissar på sig under natten. Jag tänkte att det kan vara bra att ha ifall vattnet går. Imorgon är det 37+0 så nu är det dags att börja med den tänkte jag igårkväll efter att en droppa rann ner längs mitt ben.
Den ser ut som en binda fast den är en meter bred.
Precis som en binda är den plastad undertill och det var det som fick mig att svettas nåt så kollosalt. -Plus det varma vädret
Bebis är kvar och "plaskar" runt i sitt fostervatten. Inga värkar bara vanliga sammandragningar och "mensvärk" som jag redan haft i några veckor
Jag har köpt en sak man lägger i sängen hos barn som kissar på sig under natten. Jag tänkte att det kan vara bra att ha ifall vattnet går. Imorgon är det 37+0 så nu är det dags att börja med den tänkte jag igårkväll efter att en droppa rann ner längs mitt ben.
Precis som en binda är den plastad undertill och det var det som fick mig att svettas nåt så kollosalt. -Plus det varma vädret
Bebis är kvar och "plaskar" runt i sitt fostervatten. Inga värkar bara vanliga sammandragningar och "mensvärk" som jag redan haft i några veckor
Skönt att få reda på vad det var. :) Men om vattnet går i sängen.. Räcker det med en sån? Min förra förlossning startade med att vattnet gick. Jag låg ner och hann precis resa mig upp från sängen. Det var ju helt vansinnigt mycket vatten som kom. Jag har också funderat på att köpa något skydd till sängen. Har såna små skydd till mina barn. Vi brukar lägga dem under lakanet för att det inte ska bli så varmt och klistrigt. :) Men jag var osäker på om det räcker med en sån i vår säng. Men det kanske det gör?
Så det va inte vattnet alltså? När vattnet gick för mig så kom det inte så mycket. Knäppte till o sedan sipprade det under hela dagen. Funkade med stora bindor som jag fick byta ganska ofta. Tror det beror på hur bebis ligger och hur trångt det är. Ligger huvudet långt ner så kanske det bara läcker lite men om huvudet står lite högre så kommer de nog ganska mycket först iaf.
Det kom bara en mycket tunn stril längs med benet kvällen innan. Så lite att det bara kändes som en droppe. Hela dagen idag har jag gått med mörka trosor utan något skydd i och det enda som kommit ut är en vanlig liten "gravidflytning".
Jag lovar, man missar inte om det är slemproppen :D
Det liknar inte flytningar utan är klistrigt och segt, som en klump med annan färg, har haft allt från både snorgrön/gul samt med blod i vid mina graviditeter och varje gång tänker man ?ah nu är det slempropp?, går inte ta miste