Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.
En halv meter!
Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?
Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.
Nån som vet vad den pölen kan vara?
Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.
En halv meter!
Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.
En halv meter!
Tredje dagen med sammandragningar och förvärkar. Inget som gör direkt ont, men det känns såklart. De tycks framför allt komma när jag sitter ner.
Det känns även som att bebisen ligger väldigt långt ner och dessutom borrar ner sig längre och längre, men det kan vara önsketänkande också. Dock känner jag ett tryck jag aldrig kände med första barnet, det känns både neråt livmodertappen och bak mot ändtarmen.
Förhoppningsvis gör det någon nytta och hon får för sig att komma tidigare än planerat :)
Hej! Jag hade exakt den där känslan med mitt andra barn men inte med första. Hon kom på BF-3 efter en snabb förlossning (6h totalt) Väntar nu mitt tredje med BF 18/7, känner inget som ovan men jag tror det kommer. När har du BF?
Jag hade inget läckage, jag svarade på inlägget som lowhannah skrev om tryck nedåt . För mig har vattnet gått precis innan krystvärkarna båda gångerna.
Hej! Jag hade exakt den där känslan med mitt andra barn men inte med första. Hon kom på BF-3 efter en snabb förlossning (6h totalt) Väntar nu mitt tredje med BF 18/7, känner inget som ovan men jag tror det kommer. När har du BF?
Är ni fler som boar?
Jag trodde inte att jag skulle boa så mycket den här gången men behovet har verkligen visat sig! I går tvingade jag med familjen till Ikea för att köpa en byrå till bebisen så den ska vi skruva ihop i kväll och sen ska jag sortera ner kläderna i den. Och i morgon förmiddag tänker jag att vi ska möblera om barnrummet lite så att allt får plats.
Jag vill även städa mer men det vette fan om jag orkar, rent fysiskt alltså.
En halv meter!