Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?
Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).
Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.
Här får man tydligen ingen tablett längre ????
Hej. Jag har inte varit aktiv i den här tråden, men följt från start.
Jag har bf 15 juli och är i vecka 34+2. Haft problem med kraftiga sammandragningar sen några veckor tillbaka och varit sjukskriven från och till hela graviditeten. igår morse vaknade jag av kraftig mensvärk, ont i ryggslut och magknip. Det höll i sig en timme och sedan var magen öm och spänd hela dagen. Idag vaknade jag med samma fast 100 gånger värre och sammandragningarna och mensvärken har suttit i hela dagen. Ringde förlossningen där dom sa att detta var normalt och att jag inte behövde oroa mig. Men jag har ju så ont att jag inte kan gå, sova eller ens äta. Vad ska jag göra...? Kan tillägga att det inte är urinvägsinfektion då jag pga många infektioner får lämna test veckovis.
Hej. Jag har inte varit aktiv i den här tråden, men följt från start.
Jag har bf 15 juli och är i vecka 34+2. Haft problem med kraftiga sammandragningar sen några veckor tillbaka och varit sjukskriven från och till hela graviditeten. igår morse vaknade jag av kraftig mensvärk, ont i ryggslut och magknip. Det höll i sig en timme och sedan var magen öm och spänd hela dagen. Idag vaknade jag med samma fast 100 gånger värre och sammandragningarna och mensvärken har suttit i hela dagen. Ringde förlossningen där dom sa att detta var normalt och att jag inte behövde oroa mig. Men jag har ju så ont att jag inte kan gå, sova eller ens äta. Vad ska jag göra...? Kan tillägga att det inte är urinvägsinfektion då jag pga många infektioner får lämna test veckovis.
Så fick jag med första och andra barnet också. Fick också till svar att det var normalt trots att det gjorde så ont att man inte kunde gå. Dock hade jag det inte så ofta som du tycks ha utan fick det bara några grånger/dag. Kanske behöver vila mer?
Nej men utseendet känns tämligen oviktigt. Första månaden så sitter nageln ihop med huden på ett annat sätt än på en större bebis, så det är väldigt lätt att klippa fel och skada det lilla fingret.
True. Men vem bryr sig om det? Om du klipper nageln kommer den dessutom bli väldigt väldigt vass (ja, jag har provat förr. Fick dåligt samvete och ångrade mig efteråt)
Tänker också att vi ska hyra babyskydd, hos oss gör man det via bvc så det är bra. Samma pris med bas som Moorii skrev.
Okej så det finns en särskild sorts bindor som heter förlossningsbindor? Kan de köpas i vanlig affär eller kanske på Ullared som vi ska besöka nästa vecka?
Tänker också att vi ska hyra babyskydd, hos oss gör man det via bvc så det är bra. Samma pris med bas som Moorii skrev.
Okej så det finns en särskild sorts bindor som heter förlossningsbindor? Kan de köpas i vanlig affär eller kanske på Ullared som vi ska besöka nästa vecka?
Jag har fått med ett gäng från förlossningen, sen räcker det bra med nattbindor, sen vanliga blindor eller trosskydd tycker jag men det kan väl kanske skilja från person till person som allt annat :)