• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • malikan
    Ignoramus skrev 2018-06-06 15:20:27 följande:

Ah, där ser man! Låter mer än rimligt. Är bara jag som var lyckligt ovetandes om fenomenet i stort framtill nyligen, hehe!

Jag hade vart lycklig om nån berättat vid mitt första barn hur mycket som faktiskt kan komma och hur stora klumpar som kommer, bläää, nu fick jag avslagsångest, haha
  • Moorii
    malikan skrev 2018-06-06 15:43:39 följande:

Jag hade vart lycklig om nån berättat vid mitt första barn hur mycket som faktiskt kan komma och hur stora klumpar som kommer, bläää, nu fick jag avslagsångest, haha

Min bm sa det i förbifarten, det med de gigantiska klumparna. Hade hon inte gjort det hade jag nog ringt till förlossningen i panik när de kom, huva :S
  • Ignoramus

Gulp. Verkar som att folk i min närhet har lindat in det en del! Tack för förberedelsen, ladies!

Moorii skrev 2018-06-06 15:48:24 följande:

Min bm sa det i förbifarten, det med de gigantiska klumparna. Hade hon inte gjort det hade jag nog ringt till förlossningen i panik när de kom, huva :S

• Moorii
    Perpen skrev 2018-06-06 13:56:46 följande:

Åh det låter perfa!

Varifrån hyrde ni? Har kollat runt men hittar inget vettigt. Med min nuvarande yngsta så kollade vi på att hyra hos babyprofsen. Men det var nästan lika dyrt som att köpa en ny stol. Detta var dock några år sen.

Det är från NTF, finns på lite olika ställen runt om i landet. Du kan kika här : ntf.se/konsumentupplysning/marknadsoversikter/uthyrning-av-bilbarnskydd/

Håller tummarna för att det finns där du bor!
  • Moorii
    Perpen skrev 2018-06-06 17:30:03 följande:

Tack för länken. Har kikat på deras hemsida förut men hittade inte att det fanns hos mig då. Men det verkar finnas några alternativ så ska ringa runt i morgon. :)

Åh, så bra! :)
  • Iowhannah

Hahaha! Avslagsångest, vilket perfekt ord! :D
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-06 15:13:27 följande:

Jag fick tabletter på BB för att inte få mjölk. Vad jag minns hade jag vanlig bh när jag åkte hem, brösten hann aldrig svullna upp (mer än att gravidsvullenheten satt kvar möjligtvis)

Åh vad bra, tack för svaret :) Bh:ar är bland det tråkigaste jag vet att köpa så jag är glad om jag slipper.
  • kattnos

Tänker också att vi ska hyra babyskydd, hos oss gör man det via bvc så det är bra. Samma pris med bas som Moorii skrev.

Okej så det finns en särskild sorts bindor som heter förlossningsbindor? Kan de köpas i vanlig affär eller kanske på Ullared som vi ska besöka nästa vecka?

• Iowhannah
    kattnos skrev 2018-06-06 21:15:35 följande:

Tänker också att vi ska hyra babyskydd, hos oss gör man det via bvc så det är bra. Samma pris med bas som Moorii skrev.

Okej så det finns en särskild sorts bindor som heter förlossningsbindor? Kan de köpas i vanlig affär eller kanske på Ullared som vi ska besöka nästa vecka?

Eftersom jag bara använder Natracare när det kommer till engångsskydd så beställde jag från apotea. Jag tog fyra paket för att vara på den säkra sidan.