• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Twoblirthree
    ostbågen skrev 2018-06-12 20:49:53 följande:

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. 

Ni som har barn sedan innan vad har ni haft? Bra/dåligt?

Ni andra som väntar första, vilket har ni köpt? 

Haft både ett tjock o ett högre tunnare. Tycker bättre om det tunnare o högre, känns som att det skyddar lite mer eftersom det är högre. Mina barn har sällan legat ute på kanterna med huvud/kropp i spjälsängen när de varit riktigt små (0-6mån), däremot har fötterna varit på spjälsängskyddet flera gånger framförallt då de blivit lite större så vi har verkligen haft behov av det. Har däremot inte haft några lösa saker bredvid bebis p.g.a. kvävningsrisken. 1177 rekommenderar fortfarande att man ska spjälsängsskydd iaf men det är ju upp till var o en hur man vill göra. :)

• Twoblirthree

[quote=78792190][quote-nick]Hermioney skrev 2018-06-12 21:25:39 följande:[/quote-nick][/quote]

Va himla intressant o läsa på lite om spjälsängskyddet faktiskt. Hmm...

• Iowhannah

Vi har en Coccoonababy så de första 3-4 månaderna kommer spjälskyddet ändå vara rätt överflödigt.

Hoppas att den här bebisen trivs i vaggan, det var lite sådär med sonen om jag minns rätt.

• Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 22:09:07 följande:

[quote=78792190][quote-nick]Hermioney skrev 2018-06-12 21:25:39 följande:[/quote-nick]

Va himla intressant o läsa på lite om spjälsängskyddet faktiskt. Hmm...[/quote]

Det finns mycket mer att läsa. I Chicago t ex är det förbjudet att sälja spjälskydd.
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-06-12 22:15:44 följande:

Vi har en Coccoonababy så de första 3-4 månaderna kommer spjälskyddet ändå vara rätt överflödigt.

Hoppas att den här bebisen trivs i vaggan, det var lite sådär med sonen om jag minns rätt.

Vilken cool grej. Har aldrig hört talas om den innan. Vi har faktiskt köpt ett begagnat babynest denna gången och så har vi en fin vagga oxå. Så typ 4 sovplatser för denna bebis...haha lite mycket alltså. (Vagga, spjälsäng, mjuklift, babynest).
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 22:25:18 följande:

Vilken cool grej. Har aldrig hört talas om den innan. Vi har faktiskt köpt ett begagnat babynest denna gången och så har vi en fin vagga oxå. Så typ 4 sovplatser för denna bebis...haha lite mycket alltså. (Vagga, spjälsäng, mjuklift, babynest).

Supergrej! Sonen älskade att ligga i Coccoonababyn och han sov väldigt gott i den :) Det enda negativa är att det är ett stort kardborrband över magen, vilket inte var jättepoppis vid nattmatningarna.
  • malikan
    Perpen skrev 2018-06-12 20:05:05 följande:

Nej fy vad trist! Både för dig och för mannen. Och slitsamt för dig. Finns det ingen som ja avlasta er med barnen lite så du kan få vila? Hur gamla är dem? Även om han går i gips skulle han ju kunna ta med dem på en lekplats så du kan få lite lugn och ro och vila. Kämpa på! Och när du inte orkar mer (Eller när du känner för det) så kommer du in här och skriver av dig. :)

Jodå han försöker åka iväg med dom och så! Mest bära grejen som är jobbig, idag har jag ensam släpat möbler då de 2 barnen bytt rum, puh. Sen måste jag ju knyta hans skor och såna diverse smågrejer, haha. Hoppas han hinner bli av med gipset innan bebis bara, annars kan han inte ens lyfta upp den, vore ju en höjdare
  • tiiitti

Så drygt idag... har haft väldigt mycket smärtsamma sammandragningar inatt. Idag bara lite molvärk..

Undra om de händer något snart

• Perpen

Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/

Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)