Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har läst två olika varianter och undrar vad ni tror.
Om man känner en stor tyngd mellan benen, som att bebisen ska trilla ut fast det är flera veckor kvar och man ibland kan känna som blixtar/stick/hugg i slidan.
Är det huvudet eller benen som är närmast utgången?
Jag har läst två olika varianter och undrar vad ni tror.
Om man känner en stor tyngd mellan benen, som att bebisen ska trilla ut fast det är flera veckor kvar och man ibland kan känna som blixtar/stick/hugg i slidan.
Är det huvudet eller benen som är närmast utgången?
Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?
Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.
Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?
Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.
Vilken vecka är du i?
Min vägde 2 kg i vecka 32, men så låg han lite över kurvan med.
Min läkare sjukskrev mig till 5/8, om bebis kommer innan, måste jag avbryta sjukskrivningen för FP eller kan jag ansöka från 6/8 om FP, nån som vet?
Min läkare sjukskrev mig till 5/8, om bebis kommer innan, måste jag avbryta sjukskrivningen för FP eller kan jag ansöka från 6/8 om FP, nån som vet?
Det där funderade jag också på så sent som i dag. Jag är sjukskriven t o m 7 juli men känner på mig att bebisen kommer innan dess. F-kassan vet ju förvisso om när bebisen kommer eftersom förlossningen/bb skickar ett intyg om förlossning så jag antar att sjukskrivningen bryts.
Hoppas att någon annan har koll för jag vill också veta.